Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Se mikä ei tapa, vahvistaa" ja muut valheelliset sananlaskut

Vierailija
28.08.2016 |

Hevonkakkaa. Kuinka vahvoja koulukiusatuista muka tulee?

"Kyllä luonto ajaa tikanpojan puuhun" ja "Kun lakkaat etsimästä, niin löydät hänet"

Näitä olen kuullut käytettävän kun joku ei löydä kumppania. Täyttä paskaa nämäkin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se mikä ei tapa, vahvistaa" eri muodoissaan ei ole sananlasku vaan Friedrich Nietzschen aforismi/lentävä lause.

Vierailija
22/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä henkilökohtaisesti haluan uskoa "Se mikä ei tapa, vahvistaa" -sananlaskuun. Kyllä, koulukiusaamisen sun muiden traumojen jälkeen elämäni oli pitkään, vuosikymmenenkin pelkkää alamäkeä. Silloin ei mikään lohduttanut. Syrjäydyin pitkäksi aikaa. Pikkuhiljaa kuitenkin olen kasvanut erilleni noista pahoista kokemuksista ja vaiheista, eivätkä ne enää hallitse minua. En tiedä, millainen minusta olisi tullut ilman huonoja kokemuksia. Nyt olen ainakin sellanen ihminen, mitä haluankin olla. Ainakin näiden elämänkokemuksien kautta osaan tarkastella ihmisiä eri näkökulmasta. Minusta on tullut itsevarma. Uskallan olla oma itseni, enkä mene massan mukana. Ennen kaikkea olen kohtelias kaikille, ja osaan tarvittaessa myös sanoa suoraan. Kyllä sanoisin, että olen vahvempi kuin koskaan. Mutta me ollaan yksilöitä, joten kaikki on toki subjektiivista. Jokaisen elämä kulkee eri tavalla. Antakaa kuitenkin tulevaisuudelle aina mahdollisuus, vaikkette siihen luottaisikaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se mikä ei tapa, vahvistaa" eri muodoissaan ei ole sananlasku vaan Friedrich Nietzschen aforismi/lentävä lause.

Eikä ole, kun Kelly Clarksonin biisistä se on.

Vierailija
24/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo sanonta onnen kätkemisestä ei ole huuhaata. Katkerat ihmiset voivat haluta ja yrittää pilata onnesi.

Vierailija
25/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei tainnut vahvistaa.

"Viimeiset luovat vuotensa Nietzsche vietti Sveitsissä, Italiassa ja Etelä-Ranskassa. Kiihkeä luomiskausi edelsi Nietzschen lopullista henkistä sortumista, mikä tapahtui Torinossa vuodenvaihteessa 1888–89.

Loppuelämänsä Nietzsche vietti Saksassa parantumattomasti sairaana aivohalvauksen lamauttaessa tyystin hänen henkiset toimintonsa.

Tarkkaa syytä Nietzschen sairaalloisuuteen ja elokuussa 1900 tapahtuneeseen kuolemaan ei tiedetä. Yleisimmän näkökannan mukaan hänen on arveltu sairastaneen syfilistä, vaikka näyttöä tästä ei ole. Hän oli saattanut saada tartunnan käydessään nuorena bordellissa, tai sairaus oli periytynyt hänen isältään. On myös spekuloitu, että syfilis olisi ollut myös pääsyynä 3. tammikuuta 1889 Torinossa tapahtuneeseen hermoromahdukseen, joka olisi vain laukaissut sairauden terminaalivaiheen. Nietzsche kärsi kuitenkin aiemmin psykofyysisistä vaivoista, joiden vuoksi hän jätti yliopistovirkansa. Ongelmalliset ihmissuhteet pahensivat sairautta. Vaivojen ja kuoleman perimmäiseksi syyksi on esitetty myös aivokasvainta, sillä monet Nietzschen oireista eivät sovi syfilis-tartuntaan."

Vierailija
26/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa."  Tätä hoettiin vuosikymmeniä sitten perusteluna sille, ettei sukupuolivalistusta muka tarvitttaisi.

Vierailija
27/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pidä ittes miehenä..." (suunnittelikohan se  maailmallelähtevä poika sitten sukupuolensa korjaamista naiseksi klinikalla)

Vierailija
28/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo tarjoo tavallaan. Ei todellakaan tarjoa, vaan vieraluilla tarjoilu riippuu "talojen" arvojärjestyksestä. Vähempiarvoisen talon väki syö parempiensa luona kiltisti mitä annetaan, mutta ollessaan isäntäväkenä tarjoaa paremmilleen sellaista, mistä tietää näiden pitävän.

Vierailija
29/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihavat on lepposia."

Vierailija
30/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lottovoitto syntyä Suomeen.

Vierailija
31/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

What doesn't kill you fucks you up mentally🙃

Vierailija
32/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeruus palkitaan.

Ei muuten palkita, parhaat työt menee suhteilla.

Vierailija
33/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisille ei anneta enempää mitä jaksaa kantaa.... aagh sano se ihmiselle joka on menettänyt vaikka koko perheensä

Vierailija
34/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta.

Ei sulla muuta? Tulit sananlasku-ketjuun tuolla aivopierulla, mikä ei edes ole sananlasku ja "ei sulla muuta?"

No ei taida olla, ei. Ainakaan järkeä päässäsi.

Vierailija
35/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaiken takana on nainen"

Not

Vierailija
36/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sisäinen kauneus on tärkein". Hohhoijaa.

Jep ja sitä paitsi miksei ulkoisesti kaunis voi olla myös sisäisesti kaunis? Jotenkin tuntuu, että tuota hoetaan rumista ihmisistä, ihan kuin ruma olisi automaattisesti sisäisesti kaunis. Rumakin voi olla yhtälailla itserakas, katkera, jne.

Vierailija
37/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeruus palkitaan.

Ei muuten palkita, parhaat työt menee suhteilla.

Niimpä. Tuntipalkka on aina tuntipalkka, teit puoliteholla tai täysillä. Olen koko ikäni ollut todella ahkera, mutta palkintoja ei ole näkynyt.

Vierailija
38/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei tapa, jää kuitenkin vituttamaan.

Vierailija
39/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lottovoitto syntyä Suomeen.

Neljä oikein plus lisänumero :)

Vierailija
40/61 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo sanonta onnen kätkemisestä ei ole huuhaata. Katkerat ihmiset voivat haluta ja yrittää pilata onnesi.

Minusta taas onnen hehkuttaminen on falskia. Tulee mieleen epäilys että onko nuo nyt tosiaan niin onnellisia vai haluavatko vain näyttää siltä?