"Se mikä ei tapa, vahvistaa" ja muut valheelliset sananlaskut
Hevonkakkaa. Kuinka vahvoja koulukiusatuista muka tulee?
"Kyllä luonto ajaa tikanpojan puuhun" ja "Kun lakkaat etsimästä, niin löydät hänet"
Näitä olen kuullut käytettävän kun joku ei löydä kumppania. Täyttä paskaa nämäkin.
Kommentit (61)
Mä henkilökohtaisesti haluan uskoa "Se mikä ei tapa, vahvistaa" -sananlaskuun. Kyllä, koulukiusaamisen sun muiden traumojen jälkeen elämäni oli pitkään, vuosikymmenenkin pelkkää alamäkeä. Silloin ei mikään lohduttanut. Syrjäydyin pitkäksi aikaa. Pikkuhiljaa kuitenkin olen kasvanut erilleni noista pahoista kokemuksista ja vaiheista, eivätkä ne enää hallitse minua. En tiedä, millainen minusta olisi tullut ilman huonoja kokemuksia. Nyt olen ainakin sellanen ihminen, mitä haluankin olla. Ainakin näiden elämänkokemuksien kautta osaan tarkastella ihmisiä eri näkökulmasta. Minusta on tullut itsevarma. Uskallan olla oma itseni, enkä mene massan mukana. Ennen kaikkea olen kohtelias kaikille, ja osaan tarvittaessa myös sanoa suoraan. Kyllä sanoisin, että olen vahvempi kuin koskaan. Mutta me ollaan yksilöitä, joten kaikki on toki subjektiivista. Jokaisen elämä kulkee eri tavalla. Antakaa kuitenkin tulevaisuudelle aina mahdollisuus, vaikkette siihen luottaisikaan. :)
Vierailija kirjoitti:
"Se mikä ei tapa, vahvistaa" eri muodoissaan ei ole sananlasku vaan Friedrich Nietzschen aforismi/lentävä lause.
Eikä ole, kun Kelly Clarksonin biisistä se on.
Minusta tuo sanonta onnen kätkemisestä ei ole huuhaata. Katkerat ihmiset voivat haluta ja yrittää pilata onnesi.
Vierailija kirjoitti:
"Se mikä ei tapa, vahvistaa" eri muodoissaan ei ole sananlasku vaan Friedrich Nietzschen aforismi/lentävä lause.
Jep. Ei tainnut vahvistaa.
"Viimeiset luovat vuotensa Nietzsche vietti Sveitsissä, Italiassa ja Etelä-Ranskassa. Kiihkeä luomiskausi edelsi Nietzschen lopullista henkistä sortumista, mikä tapahtui Torinossa vuodenvaihteessa 1888–89.
Loppuelämänsä Nietzsche vietti Saksassa parantumattomasti sairaana aivohalvauksen lamauttaessa tyystin hänen henkiset toimintonsa.
Tarkkaa syytä Nietzschen sairaalloisuuteen ja elokuussa 1900 tapahtuneeseen kuolemaan ei tiedetä. Yleisimmän näkökannan mukaan hänen on arveltu sairastaneen syfilistä, vaikka näyttöä tästä ei ole. Hän oli saattanut saada tartunnan käydessään nuorena bordellissa, tai sairaus oli periytynyt hänen isältään. On myös spekuloitu, että syfilis olisi ollut myös pääsyynä 3. tammikuuta 1889 Torinossa tapahtuneeseen hermoromahdukseen, joka olisi vain laukaissut sairauden terminaalivaiheen. Nietzsche kärsi kuitenkin aiemmin psykofyysisistä vaivoista, joiden vuoksi hän jätti yliopistovirkansa. Ongelmalliset ihmissuhteet pahensivat sairautta. Vaivojen ja kuoleman perimmäiseksi syyksi on esitetty myös aivokasvainta, sillä monet Nietzschen oireista eivät sovi syfilis-tartuntaan."
"Kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa." Tätä hoettiin vuosikymmeniä sitten perusteluna sille, ettei sukupuolivalistusta muka tarvitttaisi.
" Pidä ittes miehenä..." (suunnittelikohan se maailmallelähtevä poika sitten sukupuolensa korjaamista naiseksi klinikalla)
Talo tarjoo tavallaan. Ei todellakaan tarjoa, vaan vieraluilla tarjoilu riippuu "talojen" arvojärjestyksestä. Vähempiarvoisen talon väki syö parempiensa luona kiltisti mitä annetaan, mutta ollessaan isäntäväkenä tarjoaa paremmilleen sellaista, mistä tietää näiden pitävän.
What doesn't kill you fucks you up mentally🙃
Ahkeruus palkitaan.
Ei muuten palkita, parhaat työt menee suhteilla.
ihmisille ei anneta enempää mitä jaksaa kantaa.... aagh sano se ihmiselle joka on menettänyt vaikka koko perheensä
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta.
Ei sulla muuta? Tulit sananlasku-ketjuun tuolla aivopierulla, mikä ei edes ole sananlasku ja "ei sulla muuta?"
No ei taida olla, ei. Ainakaan järkeä päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
"Sisäinen kauneus on tärkein". Hohhoijaa.
Jep ja sitä paitsi miksei ulkoisesti kaunis voi olla myös sisäisesti kaunis? Jotenkin tuntuu, että tuota hoetaan rumista ihmisistä, ihan kuin ruma olisi automaattisesti sisäisesti kaunis. Rumakin voi olla yhtälailla itserakas, katkera, jne.
Vierailija kirjoitti:
Ahkeruus palkitaan.
Ei muuten palkita, parhaat työt menee suhteilla.
Niimpä. Tuntipalkka on aina tuntipalkka, teit puoliteholla tai täysillä. Olen koko ikäni ollut todella ahkera, mutta palkintoja ei ole näkynyt.
Mikä ei tapa, jää kuitenkin vituttamaan.
Vierailija kirjoitti:
On lottovoitto syntyä Suomeen.
Neljä oikein plus lisänumero :)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo sanonta onnen kätkemisestä ei ole huuhaata. Katkerat ihmiset voivat haluta ja yrittää pilata onnesi.
Minusta taas onnen hehkuttaminen on falskia. Tulee mieleen epäilys että onko nuo nyt tosiaan niin onnellisia vai haluavatko vain näyttää siltä?