Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori nyrpistelee nenäänsä lapputuotteille

Vierailija
25.11.2023 |

Ja inttää että ostan hänelle vain sellaista ruokaa, joka ei muille ole kelvannut.

totuus on että olen työtön ja haen lapputuotteet kaupasta tai ruokajonosta. Nuori on 17 ja lukiossa, eikä tietenkään maksa ruokiaan itse, mutta priimaw pitäisi olka. Niinpä sitten revin aletarroja pois, mutta nuori jättää syömättä mikäli epäilee kyseessä olleen lapputuote.

vinkkejä teinin koulimiseen?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että ei ole pakko syödä, mutta muutakaan ei ole.

Kolmantena päivänä alkaa kelpaamaan

Vierailija
2/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa nyrpistellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lappuko pilaa sen ruuan? Olkoon ilman. 

Vierailija
4/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että on tulossa Suomeenkin nälähätä.

Vierailija
5/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nälkä laittaa kelpaamaan. Kerro sille että hävikkiruuan ostaminen on ekologista ja maailma pelastuu. Jos teinisi on juntti. Niin hän ei ymmärrä.

Vierailija
6/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinkauan kun jalkasi on mun pöydän alla ja katto pääsi päällä, syöt mitä on, tai ole syömättä" etkä anna rahaa, oppiipahan olemaan.

Oikeesti lasta ei saa kiusata ruualla, et vaan kerro, olkoon nälissään!

Vierailija
7/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan ne punatarrat aina pois ennen kuin laitan ne jääkaappiin, vaikka olen sinkkutalous.

Jotenkin ne punalapputuotteet näyttävät ikäviltä. Olen kuitenkin ylpeä siitä, että juuri minä ennätin ne ostaa.

Teinisi voi pikkuhiljaa alkaa sietää ostamiasi ruokia, kun punalaput eivät helota jääkaapissa (eikä myöskään pakkasessa).

Vierailija
8/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun ruokapöydän ääressä palstailemassa. Talon isäntä on verokalenterissa isotuloisten joukossa. Eipä tuolla kaapissa muuta ole kuin punalaputettuja.

Vierailija
9/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se on että tarjoat ruokaa joka ei ole muille kelvannut.

Vierailija
10/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v voi muuttaa jo omilleen, jos kokee että hoitaisi asiat paljon paremmin itse.

Vierailija
11/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Meillä miehen teini ihan hysteerisen tarkka päiväyksistä. Hän on tämän talouden ainoa, joka juo maitoa ja availee maitopurkkeja miten sattuu, eikä päiväysjärjestyksessä. Sitten kun kaapissa on tölkki, jossa parasta ennen mennyt edellisenä päivänä, ei suostu käyttämään sitä, koska maito on mielestään "homeessa".

Ollaan välillä kaadettu noita "homeisia" maitoja purkkiin, jossa on pidempi päiväys jotta joisi ne, koska muuten hävikki olisi valtavaa. Just esim. maidolle ei mitään tapahdu päivässä tai edes muutamassa.

Vierailija
12/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat niin ylpeitä, että punalapputuotteiden syömiseen pitää oikein nöyrtyä. Ja kirpaiseehan se.

Vierailija
13/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Meillä miehen teini ihan hysteerisen tarkka päiväyksistä. Hän on tämän talouden ainoa, joka juo maitoa ja availee maitopurkkeja miten sattuu, eikä päiväysjärjestyksessä. Sitten kun kaapissa on tölkki, jossa parasta ennen mennyt edellisenä päivänä, ei suostu käyttämään sitä, koska maito on mielestään "homeessa".

Ollaan välillä kaadettu noita "homeisia" maitoja purkkiin, jossa on pidempi päiväys jotta joisi ne, koska muuten hävikki olisi valtavaa. Just esim. maidolle ei mitään tapahdu päivässä tai edes muutamassa.

Kokeile joskus juoda vanhaa maitoa niin et toista kertaa halua kokea samaa! 

Vierailija
14/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse köyhä työtön. Toki jotain löytämiäni punalapputuotteita ostan, mutta kun kärsin myös suolistovaivoista ja joudun olemaan tämän takia tietyllä ruokavaliolla, vaikka en oikeastaan edes haluaisi pitää tässä olla tarkkana. Saan helposti suolistovaivoja toki myös monesta ihan sellaisestakin ruoasta, jossa on päiväystä vielä paljon jäljellä. Jouduinkin olemaan syömisieni kanssa nirsokin.

Vierailija
15/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutsi pakotti mua teininä juomaan pilaantunutta maitoa..eipä tule pahemmin enää juotua. Eli maidon suhteen ymmärrän kyllä ns. hysteerisyyden toki eri purkkien availu ei ole tohon ratkaisu.

Vierailija
16/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vähemmän mutta kunnollista.

Vierailija
17/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa pienempiä maitotölkkejä tai iskukuumennettua maitoa niin hävikki pienenee. Maitoja on saatavilla ihan 2 dl:kin pakkauksissa. Toki näissä litrahinta on sitten paljon korkeampi kuin siinä litran tölkissä. Iskukuumennettu taas säilyy pidempään.

Vierailija
18/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille ja nuorille ei kerrota selkeästi perheen taloustilanteesta?

Omilla on ollut tuossa iässä yli 10 000 euron sijoitussalkut ja selkeä tieto siitä, paljonko perheeseen tulee rahaa ja vielä selkeämpi tieto siitä, paljonko joka kuukausi pitää elämisestä maksaa.

Vierailija
19/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan se on että tarjoat ruokaa joka ei ole muille kelvannut.

Jos kaupasta ostaa, niin tarjoilee väistämättä ruokaa, joka ei ole muille kelvannut. Sitten jos voi naapurin jääkaapista hakea, niin ikävän tilanteen voi välttää.

Vierailija
20/69 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutsi pakotti mua teininä juomaan pilaantunutta maitoa..eipä tule pahemmin enää juotua. Eli maidon suhteen ymmärrän kyllä ns. hysteerisyyden toki eri purkkien availu ei ole tohon ratkaisu.

Mutta kun se maito ei pilaannu heti, kun parasta ennen - päivä koittaa. Pilantuneen maidon kyllä haistaa ja maistaa niin selkeästi, että sen huomaa vaikka maito olisi purkissa jossa lukee pidempi päiväys.