Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvatulehdus ja lentäminen

Vierailija
03.03.2006 |

lapsellamme (7 kk) todettiin tänään korvatulehdus, ja ensi viikon torstaina olisi lentomatka edessä. Lääkekuuri aloitetaan tänään. Miten on, voiko jo ensi torstaina lentää? Lääkäri sanoi, että joo, jos lapsi on muuten terve (lapsellamme ei ole kuumetta ollutkaan, hieman räkäinen tosin on, mutta siis hyvin pientä räkäisyyttä, ei ole esim. nenä tukossa) mutta tsekkaan vielä täältä, kun lääkäri ei ollut lasten- tai korvalääkäri vaan ihan perus terveyskeskuslääkäri.

Kiitos, jos joku tietää tai jollain on kokemusta asiasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkylääkettä vaan peliin, niin ei laskeutuminen satu ja jos voit imettää tai antaa maito tuttipullosta laskeutumisen ajan, aina vaan parempi.

Itse lensn kotiin 10kk ikäisen kanssa, jolla oli korvatulehdus ja lääkekuuri päällä tuossa tammikuussa ja meni itse asiassa aivan yllättävän hyvin. Tosin doping oli hoidettu viimeisen päälle. Mutta en tuota kyllä huvikseni tee uudestaan, joskus on vaan pakkotilanteita edessä. Itse oon muutaman kerran lentänyt korvatulehduksessa ja revenneen tärykalvon kanssa ja voin sanoa, että on aika tuskaisaa.

Vierailija
2/7 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en sitten tiedä, ehtiikö vajaassa viikossa. Mutta en toki väitä lääkäriä vastaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskoisin, että lentää voitte hyvinkin.

- äiti, jonka pojilla korvatulehdukset viikkoa ennen Thaimaan matkaa - hyvin meni -

Vierailija
4/7 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kysymys askarruttaa erityisesti sen takia, että meidän pitää vaihtaa konetta kerran; on siis kaksi nousua ja laskua, jotka voivat tuntua ikvältä pienen korvaan:-/

Ehkäpä tutkailen tässä miten yöunet alkavat menemään (jos ne menevät mallikkaasti voisi ehkä olettaa, että korvat ovat paranemaan päin?). Ja otan särkylääkettä mukaan vauvalle lennolle, ja annan jos sitä tarvitsee. Lisäksi löysin jotain juttua jostain korviin laitettavista jutuista, jotka tasaaavat painetta. Meidän pikkuisen korvat ovat vaan niin pienet, että mahtavatkohan mahtua muovit niihin... Pitää mennä huomenna apteekkiin sellaisia katsomaan.

JOs jollain vielä kokemuksia, niin kiitollisena luen:-)

T:ap

Vierailija
5/7 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä on nykytietojen mukaan enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
6/7 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ja se sattui ihan älyttömästi.

Vierailija
7/7 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei voi lentää kahteen viikkoon ( 5 päivän päästä olisi ollut lento kotiin), no soitin suomeen tutulle lääkärille ja hän, sen lisäksi että kertoi mitä määrätyistä lääkkeistä ei välttämättä kannata antaa, sanoi että voi lentää heti kun lapsen olo paranee eli seuraavana päivänä.