Olen työtön, haluatko kysyä jotain.
Kommentit (48)
Mua kiinnostaa tää ketju, koska täällä niin paljon syyllistetään ja haukutaan työttömiä. Nyt on tilaisuus kysellä. Mä haluan kysyä, että miten pitkä työttömyys on vaikuttanut henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa tää ketju, koska täällä niin paljon syyllistetään ja haukutaan työttömiä. Nyt on tilaisuus kysellä. Mä haluan kysyä, että miten pitkä työttömyys on vaikuttanut henkisesti.
Ai tää vielä kiinnostaa. Sanoisin että on ollut ylä- ja alamäkeä. ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sulla on, kauanko olet ollut työtön ja montaako paikkaa haet keskimäärin kuukaudessa?
Miten haet, soittamalla, käymällä vai sähköpostilla?
Haetko vain ilmoituksen perusteella, vai läjetätkö avoimia hakemuksia?Jos et ole saanut töitä, kysytkö aina miksi sinua ei valittu, ja korjaatko aina heti kyseisen puutteen itsessäsi tai hakemuksessasi?
Pisti silmään tuo "korjaatko aina heti kyseisen puutteen itsessäsi" -kohta. Ihminenhän on tosiaan joku korjattava esine, johon lisätään tai siitä poistetaan tarpeen mukaan ominaisuuksia. Joo joo, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, työpaikkojen kilpailu on kovaa ja inhimillisyydelle ei ole tilaa kuin työpsykologilla - mutta haluisin nyt kommentoida :)
Kuinka olet saanut noin suurta työttömyyskorvausta? Eikö 500 pv jälkeen tiputa perusoäivärahalle? Hienoa että olet saanut töitä, paljon onnea! Itse jään 5 viikon päästä työttömäksi.. Hirvittää. 😔 Koko ajan haen töitä mutta ei natsaa 😨
Siis 2v työtön ja korvaus 1200kk? Etkö ole tippunut peruspäivärahalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sulla on, kauanko olet ollut työtön ja montaako paikkaa haet keskimäärin kuukaudessa?
Miten haet, soittamalla, käymällä vai sähköpostilla?
Haetko vain ilmoituksen perusteella, vai läjetätkö avoimia hakemuksia?Jos et ole saanut töitä, kysytkö aina miksi sinua ei valittu, ja korjaatko aina heti kyseisen puutteen itsessäsi tai hakemuksessasi?
Pisti silmään tuo "korjaatko aina heti kyseisen puutteen itsessäsi" -kohta. Ihminenhän on tosiaan joku korjattava esine, johon lisätään tai siitä poistetaan tarpeen mukaan ominaisuuksia. Joo joo, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, työpaikkojen kilpailu on kovaa ja inhimillisyydelle ei ole tilaa kuin työpsykologilla - mutta haluisin nyt kommentoida :)
Ymmärsit muttet halunnut ymmärtää. Jos puuttuu joku taito, se hankitaan. Ei se ole kovuutta eikä epäinhimillistä vaan ihan normielämää.
Jos mun pitää osata hallita työssä joku tietokoneohjelma, onko epäinhimillistä opetella, sittenhän mä osaan sen!
En ymmärrä tuollaista asennetta. Työstä maksetaan jos työ osataan ja tehdään. Jos ei osaa, ei saa työtä.
Siitäkö nyt vuelä pitää nillittää, ja kukkiako lähettää sitten esim se asiakas jota ei pysty työntekijä palvelemaan?
Wake up.
Vierailija kirjoitti:
Siis 2v työtön ja korvaus 1200kk? Etkö ole tippunut peruspäivärahalle?
Olin ensin sairauslomalla, joten tt-korvaus alkoi vasta sen jälkeen. Siksi en ole tippunut peruspvrahalle.
Pääsisipä sosiaalitarkastajaksi itselleen kuten johtataja u. turhapuro. Määräisin harkinnanvaraista itselleni noin suurinpiirtein tarpeeksi. En ole koskaan saanut sitä harkinnanvaraista niin ihan siksi. Pitkään työttömänä en edes haaveile töistä oikealla palkalla. Tekisin kyllä töitä jos vain joku palkkaisi.
Kaksi koulutusta on. Kokki ja rakennusalan tekijä. Raksapuolen hommiin ei tahdo päästä edes pimeästi. Jotkut tekee niin halvalla. Heh olkiluoto kolmonenkin tuli tosi halvaksi kun tehtiin lähinnä puolan pojilla. Sellaiset pikkujutut kuin pätevyys ja sen mukaan palkka on kauhea vaatimus.
Silloin kun vielä töitä sain korjasin paljon näiden halvalla tehneiden jälkiä. Vakuutusyhtiö oli firman pääasiallinen työnantaja. En ymmärrä miten omistaja sai sen firman konkkaan? Pientä epäilyä laskutuksesta ja suoraan sanoen ahneudesta. Pientä on lievä ilmaisu kun konkan tehneellä on virossa yritys ja suomessa teettää töitä.