Bmi 20-21 ja laihduttaminen
Mitä mieltä olette, onko tuon painoisen laihduttaminen (muutama kilo max.) tervettä, sen lisäksi siis että treenaa ja liikkuu?
Mitat 165/56, ongelmakohdat reisi ja vatsa.
Kommentit (21)
Jasmiini kirjoitti:
On epätervettä olla laihduttamatta. Voit laihduttaa yli 10.
Millä perusteella? Olet väärässä ajatuksinesi. Tervettä ei ole laihduttaa tuossa painossa enää.
"Jos olet normaalipainoinen ja laihdutat olet heti anorektikko!!!!1111" Joo, just näin.
Keskittyisit mielummin siihen treenaamiseen ja kiinteyttämiseen, kyllä voit edelleenkin vähän pullaa syödä. Ja jos olet kovakin urheilemaan niin osa tuosta painosta voi olla lihasta, mikä ei ole tarpeeksi hyvin huomioitu BMI:n laskennassa. Harvalla naisella on pyykkilautavatsaa koska kehomme tarvitsevat vähän enemmän pehmeyttä, älä murehdi pienestä masusta. Reisissä naisella ei oikeastaan voi olla liikaa tavaraa, mutta kiinteyttäminen jne mahdollisesta selluliitista eroon hankkiutuminen urheilemalla voi olla ihan hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Jasmiini kirjoitti:
Millä perusteella? Olet väärässä ajatuksinesi. Tervettä ei ole laihduttaa tuossa painossa enää.
Älä välitä tuosta, se on palstan anoreksia trolli.
Jasmiini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jasmiini kirjoitti:
Kyllä on. Normaalipainon korkeaan alarajaan on matkaa ja siitä on täysin turvallista laihduttaa sillä se on niin korkea. Sinä et vaikuta välittävän esteettisestä vartalosta, se on sääli.
Mulla on onneksi inhimillisempiä arvoja elämässä, kuin muokata itseni miellyttämään muiden mielipiteitä.
Voit ihan huoletta laihduttaa vaikka 6kg. Ihan tervettä on.
Rakas luurankoihannoija.
Ehkä et nyt kuitenkaan ole ihan oikea ihminen antamaan terveyteen liittyviä neuvoja?
Paadaat siitä miten BMI 15 olisi hyvä kaikille, etkä tajua ettei se ole tervettä oksentaa ruokaanda päästääkseen siihen.
Usko pois, ap on varmasti terveempi kuin sinä.
Kivaa kuitenkin että tänään pystyt tuottamaan ymmärrettävää tekstiä eikä vodkan/pillerinhuuruista siansaksaa.
Ap, minusta laihduttaminen on turhaa. Kysy mieluummin salilla ohjeita miten voisit vaikuttaa reisiin ja vatsaan.
Jasmiini kirjoitti:
Olet väärässä. Ap:lla on ihan terveen ihmisen mitat. Hän voi toki hieman laihduttaa (tai hieman lihoa) ilman että tulee terveyshaittoja, mutta ei voi sanoa, että olisi epätervettä olla laihduttamatta. Ei hän ole nykyisessä painossaan missään nimessä ylipainoinen tai riskiryhmää.
Toi koko taulukko on niin huvittava. Lienee aasialaisille. :D
No ostinpa äsken S-kokoisen paidan, joten olen siis kokoa 30. Tosin koko 30 ei kyllä mene mulle päälle vaikka tunkisin ilman että luustoani uudelleen muotoiltaisiin.
Jasmiini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jasmiini kirjoitti:
Kyllä on. Normaalipainon korkeaan alarajaan on matkaa ja siitä on täysin turvallista laihduttaa sillä se on niin korkea. Sinä et vaikuta välittävän esteettisestä vartalosta, se on sääli.
Sulla on niin omituiset jutut. Olet oikea anorexia -trolli. Sääliksi käy. Mihin pyrit noilla provoillas? Olisi hauska nähdä sinut..ainiin, mutta olet niin laiha, ettei sinua varmaan edes kunnolla näe.
Itsellänikin samat ongelmakohdat, mutta paino hiukan korkeampi (BMI 23). Tavoiterasvaprosenttini on n 15, nykyinen on 23, eli matkaa finaaliin on vielä paljon.
Jasmiini kirjoitti:
6: Jätän kommenttisi omaan arvoon.
6: laihuus on yleinen ihanne, ei minun
8: rakas läskidenialistinen vierailija, en kertonut tapoja laihduttaa, huomaatko?!? En suositellut mitään epäterveellistä, joten sen esille nostaminen ei kuulu tähän. Sinä olet se joka kirjoittaa "ruokaanda", en minä. Tekstini on täysin selvää.
Kappas. Olet lopettanut sekakäytön :D
Tuolla painolla ja kilotavoitteella kannattaa varmaan heittää puntari nurkkaan ja seurata tavoitteita mittanauhalla. Kolmea painokiloa parempi tavoite on vaikkapa kolme senttiä vyötäröltä (yleensä sentti vyötäröllä vastaa noin yhtä rasvakiloa). Liikunnan lisääminen nostaa usein painoa (lihakset painaa enemmän ja alussa rasittuneisiin lihaksiin kertyy nestettä). Ja toisaalta taas nestettä saattaa lähteä sen kolme kiloa ketoosin vuoksi vaikkapa viikossa jos joko kalorien tai hiilihydraattien saaminen on vähäistä, vaikka yhtään rasvaa ei lähtisi, ja neste palaa takaisin kun syöminen normalisoituu. Mutta mittanauha on rehellisempi.
Jasmiini kirjoitti:
8: rakas läskidenialistinen vierailija, en kertonut tapoja laihduttaa, huomaatko?!? En suositellut mitään epäterveellistä, joten sen esille nostaminen ei kuulu tähän. Sinä olet se joka kirjoittaa "ruokaanda", en minä. Tekstini on täysin selvää.
Mäne nyt vaikka soittelemaan Norjaan sillä isolla valkoisella puhelimella.
Jasmiini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ostinpa äsken S-kokoisen paidan, joten olen siis kokoa 30. Tosin koko 30 ei kyllä mene mulle päälle vaikka tunkisin ilman että luustoani uudelleen muotoiltaisiin.Nimenomaan, et siis ole kokoa S vaan todellinen kokosi on mitä todennäköisimmin XXXL
Taulukko on suunnattu ihmisille
Haha, ai että :D Ihana kun on tämmösiä piristämässä päivää täällä mamma-palstalla. Nauran täällä aina vedet silmissä, kiitos Jasmiini! :D <3
Vierailija kirjoitti:
Jasmiini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ostinpa äsken S-kokoisen paidan, joten olen siis kokoa 30. Tosin koko 30 ei kyllä mene mulle päälle vaikka tunkisin ilman että luustoani uudelleen muotoiltaisiin.Nimenomaan, et siis ole kokoa S vaan todellinen kokosi on mitä todennäköisimmin XXXL
Haha, ai että :D Ihana kun on tämmösiä piristämässä päivää täällä mamma-palstalla. Nauran täällä aina vedet silmissä, kiitos Jasmiini! :D <3
Joo, mutta älä naura isosti, ettei tule toruja, naura vain pienesti.
Jasmiini kirjoitti:
Et kertonut tapoja et, mutta jo se että kannustat laihduttamaan on hyvin arveluttavaa.
Ja kyllä, minulle sattuu välillä kännykällä typoja, mutta onhan jokunen väärä kirjain siellä sun täällä vähän eri luokkaa kuin sinun myöhäisiltaiset "Mikdi eb saa phuja laibuugsta, mijsi mole plisdaa myn abaujset?" tuotokset.
Huomasitko että kehuin että kivaa että tänään pystyt kirjoittamaan =)
Jasmiini kirjoitti:
Kenen yleinen ihanne laihuus on?
Kuinka monta heteroseksuaalia miestä tiedät, joka ihailisi enemmän esiin piirtyvää rintalastaa ja pattipolvia kiinteiden C-kupin tissien ja tiimalasivartalon sijaan?
Voitko linkittää tähän kuvia yleisesti ihailluista ja naisten keskuudessa komeina pidetyistä miehistä, joiden BMI on alle 18?
Oletko laskenut koskaan esim. maailman kauneimmiksi äänestettyjen julkkisten / näyttelijöiden / laulajien painoindeksejä?
Jasmiini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D ei ne ihmiset ainakaan tällä planeetalla asustele.
Jasmiini kirjoitti:
.
Saahan sitä nyt ihailla vaikka mitä, mutta eri asia on pystyykö hyväksymään itsensä sellaisena kuin on ja uskomaan muidenkin hyväksyvän.
Jos se jäisikin siihen muutamaan kiloon, mutta on nähty liiankin usein, miten laihdutus ryöstäytyy käsistä ja anoreksia uhkaa. Jos treenaat kunnolla, niin mittasi voivat pienentyä, vaikka paino ei laske, saattaa jopa nousta, sillä lihas on painavaa. Älä tuijota vaakaa, vaan katso peilistä, onko vartalosi sopusuhtainen ja terve.