Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ärsyyntynyt kun imetän vauvaamme?!

Vierailija
26.08.2016 |

Imetystaipaleemme ei ole ollut helppo.Vauva syntyi ennen aikojaan ja oli ongelmia aluksi hengittämisen ja syönnin kanssa ja olikin happiviikset ja nenämahaletku kahden viikon ajan. Kotiin pääsimme ja oli vaikeaa saada vauvaa syömään kun hän oli niin pieni ja väsynyt. Rinnalta hän ei aluksi jaksanut juoda oikeastaan ollenkaan ja lypsin omat maitoni ja juotimme ne pullolla. Pullostakaan ei meinannut jaksaa syödä ja nenämahaletkun takaisinlaittokin oli lähellä. Mieheni syötti vauvaamme aivan yhtä ahkerasti kuin minäkin ja tsemppasi mua kovasti kun näki kuinka rankkaa oli tämän syömistaistelun ohella yrittää käsipumpulla ylläpitää maidontuloa ja yrittää myös epätoivoisesti opettaa vauvaa imemään rinnalta.

Nyt kun alkuperäinen laskettu aika ohitettiin ja vauvamme on kasvanut, niin täysimetyskin taitaa olla alkanut meillä onnistuneesti. Olen niin onnellinen että vauva saa syötyä kaiken rinnalta ja kasvaa hyvin.

Mutta mitä tekee mieheni? On selkeesti hyvin ärsyyntynyt siitä että imetys sujuu. Jatkuvasti kommentoi että enkö huomaa kuinka hidasta imetykseni on että pullo olis nopeempi ja aina kun huomaan vauvan merkeistä että nyt on nälkä ja tarjoan rintaa niin tulee mieheni tiuskimaan että eiköhän se vaan ole mahavaivoja vauvalla että ei tarvitse niin tiuhaan tissiä tarjota. Mies jatkuvasti kyselee voisiko tarjota pulloa ja kun sanon että ei niin on kovin pahoillaan ja surullinen... oli tietysti mukavaa aikaa sekin kun yhdessä vuoronperään syötimme vauvaamme mutta kyllä tämä rinta on helpompi kun on aina maito valmiina ei tarvitse lämmitellä eikä steriloida pulloja eikä mun tarvitse jokaisen syötön jälkeen vielä väsyneenä pumpata rintoja.
Sekin vielä että mieheni on siirtänyt vauvan pinnasängyn nyt pari kertaa omalle puolen parisänkyä. Silloin kun pulloruokimme niin en sanonut siitä mitään mutta nyt kun yöllä imetän useaan kertaan niin onhan se helpompi että ei tarvitse kömytä kauemmas nostamaan nälkäistä lasta ja pyysin miestäni siirtämään pinniksen takaisin mun puolelle.

Mikä neuvoksi? En ymmärrä että miksi tämä imettäminen vaivaa miestäni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi kysyä mieheltäsi mikä mättää ?

Vierailija
2/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä ihmeessä vaan rinnoistasi suoraan.

Kyllä se mies kerkiää sen jälkeen sitä vauvaa pitelemään.

-mies myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mustis.

Vierailija
4/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaisi itse imeä sun riippareita! :D

Vierailija
5/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt ja hän sanoo vaan että ei mikään mättää ja kysyinkin että kokeeko että hän jää ulkopuoliseksi nyt kun imetän mutta sanoi että ei ollenkaan.

Ap

Vierailija
6/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle päävastuu vauvan hoidosta muuten. Hän haluaa kokea itsensä tärkeäksi.

Vierailija
7/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mieskin on saanut vähän tissimaitoa?

Vierailija
8/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmasti koki ne alun ruokintahetket tärkeänä hänen ja lapsen suhteelle ja nyt ikävöi sitä läheisyyttä. Anna miehesi pidellä lasta lähellä (kenguruhoito) silloin kun lapsi ei ole rinnallasi ja voit ihan kannustaa miestäsi tähän. On paljon muutakin läheisyyttä kuin ruokinta. Oma mieheni on aina innostunut vauvojemme kylvetyksestä ja sitten kun lapsi kasvaa niin tulee varmasti kaikkia muitakin kivoja yhteisiä juttuja mitä isä ja lapsi voivat yhdessä tehdä.

Vierailija
9/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pillua sille,ei se muuten siitä tokene.

Vierailija
10/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun tilanne on päällä niin ota asia puheeksi. Kun se alkaa jankuttaa niin kysy silloin miksi se sanoo noin. Välttämättä ei tajua tekevänsä sitä mitä tekee, koska väittää ettei ongelmaa ole. Tai ehkä se aattelee et se pulloruokkiminen helpottais sua, ehkä se haluaa vaan auttaa? Ootko selittänyt sille miksi rinta on parempi kuin pullo?

Vierailija
11/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isän muuten hoitaa vauvaa paljon ja laita isä vauvan kanssa kahdestaan kylpyyn/suihkuun,vaunulenkille. Nosta nukahtanut vauva imetyksen jälkeen isän mahan päälle nukkumaan.

Vierailija
12/12 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt ja hän sanoo vaan että ei mikään mättää ja kysyinkin että kokeeko että hän jää ulkopuoliseksi nyt kun imetän mutta sanoi että ei ollenkaan.

Ap

Näin miehenä voin kertoa, että tuollaiset tunne keskustelut miehen kanssa eivät välttämättä tuo totuutta esille.

Näin itsekin tuppaan tekemään, vastaan siten, että pääsen keskustelusta mahdollisimman nopeasti ulos.

Varmemman käsityksen saat noista käyttäytymisistä ja teoista.

Eli tässä tapauksessa miehesi kokee menettävänsä jotain ainutlaatuista, kun ei voi enää ruokkia vauvaanne.

Tästä huolimatta kannatan kuitenkin ruokkimaan vauvaa suoraan rinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi