Tietääkö työhaastatteluun pääsystä vasta edellisiltana?
Tuttu soitti vasta puoli yhdeksän jälkeen ja kertoi ettei lapsensa mene kouluun koska tämä äiti menee toiseen kaupunkiin työhaastatteluun. Soitti siis puoli yhdeksältä illalla ekaksi opelle ja sen jälkeen minulle. Noinko myöhään työhaastatteluun pääsystä tulee tieto?
Kommentit (21)
Kerrotko vielä miten tämä asia sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsen kouluunmenoon vaikuttaa äidin työhaastattelu?
Lapsi on silloin poissa koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ottaa tämän toisen lapsen kirjat koulusta että tämä toinen lapsi ei jää opiskeluissa jälkeen.
No mitä sitten? Mitä se sinua haittaa, jos jonkun lapsi ei mene kouluun ja missä vaiheessa siitä on ilmoitettu kellekin? En ymmärrä tällaista toisten asioiden täysin turhanpäiväistä ruotimista netissä. Okei, en minäkään ymmärrä miksei lapsi voisi mennä kouluun vaikka äiti meneekin jonnekin toiseen kaupunkiin. Mutta ei se minulle kuulu. Eikä kyllä kiinnostakaan.
Ap on ilmeisesti itse joku työtön luuseri kun on aikaa vatvoa toisten asioita ja kadehtia työhaastatteluun pääsyä.
Tarviiko äiti lasta työhaastattelussa?
Siinä tapauksessa vaikuttaisi lapsen kouluunmenoon, jos on tukiverkoton yksinhuoltaja, jonka on otettava lapsi mukaan, koska matka toiselle paikkakunnalle on niin pitkä. Jos kyseesä on vaikka ekaluokkalainen, jolla ei äidin työttömyyden takia ole ollut tarvetta ip-hoidolle, ja koulupv vain nelisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ottaa tämän toisen lapsen kirjat koulusta että tämä toinen lapsi ei jää opiskeluissa jälkeen.
Niin, mitä sitten? Haittaako se sinua jollain tavalla?
No voi tietääkin. Hain nykyistä duuniani klo 18 ja samana iltana klo 20 tuli kutsu haastatteluun, joka oli seuraavana päivänä. Sitä en ymmärrä miten lapsen koulu tähän liittyy. Ja miksi ko. asiasta pitää sinulle ilmoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Ihmettelin kun niin myöhään illalla siitä ilmoitti.
Tytär on hakenyt nyt uutta työpaikkaa ja on käynyt haastatteluissa samankin päivän aikana kun on ottanut työpaikkoihin yhteyttä.
On ihan mahdollista. Itse sovin viimeksi työhaastattelusta sähköpostitse ja varmistus ajankohdasta tuli vasta illalla.
Pidä kuule ap huoli ihan vain omista asioistasi. Kannattaa etsiä itselleenkin töitä niin ei jaksa niin paljon toisten asioita ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta tulit tänne silti kertomaan asiasta, koska halusit että täällä ihmiset huutaisivat kuorossa että ei voi olla noin ja onpa hölmö äiti ja kummallista ja miten joku voi tehdä noin. Oletko nyt pettynyt kun et saanutkaan täältä tukea?
Oon ollut tullaisessa tilanteessa, jossa työhaastattelusta sai tietää vasta edellisenä päivänä. Eivät tainneet itsekään tietää palkkaavansa jonkun ennen kun aivan viime hetkellä, ja soittivat sitten kaikki verkostoista tuntemansa sopivat henkilöt läpi, että voisiko joku tulla äkkiä. En siis ollut edes hakenut, joten mitään valmistautumisaikaa ei ollut.
Lastenhan pitäisi normaalitapauksessa osata mennä kouluun itsekin. Mutta jos on pikkukoululaisella esim adhd tms, niin voi olla, ettei itsenäinen kouluunlähtö onnistu ja äiti ajattelee, että kokonaisuuden kannalta on parempi, että lapsi on sen päivää mummon hoivassa tms. Ettei työhaastis mene pilalle huolehtimisen takia. En mene väittämään tietäväni, kuinka toisten ihmisten on asiana hoidttava. Ne voi olla hyvinkin erilaisia kun mun.
Mitä tässä on ongelma? Eikö lapsella ollut nyt riittävästi aikaa valmistautua siihen että ottaa koulusta kaverin kirjat?
Sitä en kyllä ymmärrä että miksi lapsi on pois koulusta jos äiti käy työhaastattelussa.
Ehkä siellä käydään samalla katsomassa mahdollista uutta kotia?
Mulla ainakin tänä kesänä tuli kahteen akateemisen alan haastikseen kutsu edellisiltana. Ja tuli jopa samana päivänä kutsu. Menin kaikkiin. T. Työllistynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä on tapana valvoa pidempää kuin teillä. Minusta puoli yhdeksän illalla ei vielä ole kovin myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on silloin poissa koulusta.
Äiti työhaastatteluun ja lapsi kouluun. En näkisi itse muuta vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa vaikuttaisi lapsen kouluunmenoon, jos on tukiverkoton yksinhuoltaja, jonka on otettava lapsi mukaan, koska matka toiselle paikkakunnalle on niin pitkä. Jos kyseesä on vaikka ekaluokkalainen, jolla ei äidin työttömyyden takia ole ollut tarvetta ip-hoidolle, ja koulupv vain nelisen tuntia.
Eli jos äiti saa työn niin lapsi lopettaa koulun kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos äiti saa työn niin lapsi lopettaa koulun kokonaan?
Menisikö kouluun vaikka siellä uudella paikkakunnalla, jossa hankitaan se ip-paikka? Voi pyhä yksinkertaisuus....