Tekisitkö töitä, josta saa 1600 € käteen?
Niin? Minä alan olla ihan tuskainen ja stressaantunut. Saan tuon summan käteen melko vaativasta toimistotyöstä, olen tradenomi. En ole tuhlari, mutta peruselämiseen ei tunnu riittävän.
Kommentit (62)
Teen pienemmällä summalla töitä. Periaatteessa palkkani on 1700€, mutta vielä muutaman kuukauden menee ulosotto, joten käteen jää tonni tai vähän alle.
Brutto 2700 insinööritoimistossa, teen jonkin verran suunnitteluhommia ja suurimman osan toimistotöistä, paitsi kirjanpidon tekee tilitoimisto. Asumiseen menee 600 kuussa ja kotimatkoihin toiselle paikkakunnalle 300-400 kuukaudessa. Verovähennystä saa, mutta ei se noita kuluja kata. Sen lisäksi maksan osan toisesta asunnosta kotipaikkakunnalla. Silti jää rahaa säästöön. En osta mitään, mitä en oikeasti tarvitse.
Kun te täällä kerrotte palkkojanne, niin olisi kiva kuulla mitä teette työksenne. Minä saan nettona eli käteen 1700 €/kk + 200-300 € ilta- ja vuorotyölisiä. Olen osastonsihteerinä sairaalassa ja palkka on minusta ihan ok, mutta enemmänkin tietysti mieluusti ottaisin...
Minä saan käteen nippanappa tuon 1600 €. Työslentelen sairaalassa vuodeosastolla osastonsihteerinä. Työni on kiireellistä, stressaavaa. Lisiä ei tule, koska en työskentele vloppuisin tai iltaisin. Palkkani on oikeasti työhön nähden surkea. Tosin sihteeri ei todellakaa ole ainoa ammattiryhmä sairaalassa, jolla palkat ovat työhön nähden suoraan sanottuna perseestä.
Teen koko ajan, tehnyt jo vuosia.
Minun siskoni on tradenomi ja tekee HR-hommia. Hänen nettopalkkansa oli edellisessä työpaikassa n. 2500 €/kk, nykyisessä työpaikassa 2900 €/kk. Ensimmäisen työpaikan palkkaa en tiedä, mutta hän pikku hiljaa hivuttautunut eteenpäin urallaan. Hänen työnsä vaikuttaa olevan stressitöntä, eikä ylitöitä ole. Aika paljon on näköjään eroa saman alan ihmisten palkoissa :O
Riippuu mitä työtä. Nyt tulee tilille noin 1800 fyysisesti raskaasta iltavuorosta. Rahasta ei ole varsinaisesti pulaa joten kevyempiä hommia vaikkapa niin että joka toinen vko aamua ja joka toinen iltaa, niin tekisin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan käteen nippanappa tuon 1600 €. Työslentelen sairaalassa vuodeosastolla osastonsihteerinä. Työni on kiireellistä, stressaavaa. Lisiä ei tule, koska en työskentele vloppuisin tai iltaisin. Palkkani on oikeasti työhön nähden surkea. Tosin sihteeri ei todellakaa ole ainoa ammattiryhmä sairaalassa, jolla palkat ovat työhön nähden suoraan sanottuna perseestä.
Suht samoilla netoilla mennään täällä, n 1650. Olen sairaalahuoltaja, päivätöissä eli ei muita kuin kokemusvuosilisät.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla vielä kokemuslisiä? Minä olen polilla (kokemusta kahdelta eri alan poliklinikalta) ja työ ei ole stressaavaa eikä kiireistä, kannattaisikohan sinunkin vaihtaa..?
T:Se toinen sihteeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla vielä kokemuslisiä? Minä olen polilla (kokemusta kahdelta eri alan poliklinikalta) ja työ ei ole stressaavaa eikä kiireistä, kannattaisikohan sinunkin vaihtaa..?
T:Se toinen sihteeri
Niin ehkäpä sitten pitää vaihtaa koko sairaalaa, luulisin. Ainakin meidän sairaalan pkl-sihteereillä on kutakuinkin samat palkat, työ tosin varmasti leppoisampaa. Saan kokemuslisää, jota sai, kun 5v. täyttyi.
Mulla palkka on 2700e ja käteen tulee 1600e. Ei hirveästi innosta, mut pakko se on. Veroprosentti vaan on eri syistä itellä niin kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen työtä josta saan 1400 käteen ja oikein hyvin riittää, säästöönkin jää jotain joka kuukausi.
Miten ihmeellä!? Mä asun yksin vuokra-asunnossa, jossa vuokra 700 € / kk, lisäksi minulla on auto, joka on välttämätön, jonka lainan lyhentämiseen menee 250 € / kk (se oli minimi). Bensaan menee rahaa, vaikka pyrinkin pyöräilemään, kun vain on mahdollisuus (auto on kyllä minulle välttämätön, siitä en luovu). Yritän valmistaa ruokaa niin, että saan osan pakastettua. Kuitenkin haluan syödä paljon hedelmiä ja kasviksia. Laskut tähän päälle vielä. Hyvin harvoin ostelen itselleni uusia vaatteita tms.
Itse olen tällä hetkellä työttömänä, eli saan ehkäpä 520 € kuussa. Tuokin summa tuntuu ruhtinaalliselta opintotukeen verrattuna! Ehkä olen tottunut pieniin menoihin, sillä säästöön jää vuosittain noin 3000 euroa. Mies maksaa vuokran ja itse maksan ruoat, sähköt, netit, vedet, lääkkeet yms. Säästöistä sitten maksellaan yllättäviä kuluja tai harvinaisia hemmotteluja.
Olin aiemmin palkallisessa harjoittelussa, josta jäi käteen ehkä 1200 euroa per kuukausi. Olin ihan häkeltynyt sellaisesta summasta käyttötilillä! Lyhensin sitten tonnilla opintolainaa pois, sillä en yksinkertaisesti keksinyt mitään muutakaan käyttöä sille rahalle.
Olen tehnyt. Sain sairaanhoitajana verojen jälkeen tuon. Joskus vähän enemmän, kun teki ikäviä vuoroja enemmän (yötä, sunnuntaita). Ei kannata pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla palkka on 2700e ja käteen tulee 1600e. Ei hirveästi innosta, mut pakko se on. Veroprosentti vaan on eri syistä itellä niin kova.
Onko ne "eri syyt" jotakin muuta tuloa..? Sitten en valittaisi.
Kyllä luultavasti tulen tekemään, kun alanvaihto on edessä. Aikaisemmassa työssäni brutto ollut aika lähelle 4000€ eli aika iso pudotus on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt. Sain sairaanhoitajana verojen jälkeen tuon. Joskus vähän enemmän, kun teki ikäviä vuoroja enemmän (yötä, sunnuntaita). Ei kannata pidemmän päälle.
Sairaanhoitajien palkkahan hyppäsi sen tehy-lakon jälkeen useamman satasen. Taidat nyt puhua vanhoista ajoista...
Vierailija kirjoitti:
Niin? Minä alan olla ihan tuskainen ja stressaantunut. Saan tuon summan käteen melko vaativasta toimistotyöstä, olen tradenomi. En ole tuhlari, mutta peruselämiseen ei tunnu riittävän.
Teen, olen päiväkodissa hoitajana. Bruttopalkka 2170e, käteen jää 1651e. Säästöön ei jää kuin hippusia koska palkkakin on hippusia.
Saan 1500€/kk. Lähihoitaja päiväkodissa. Ihan ok. Kunhan elämisen maksuja ei koko ajan kiristettäisi....
Työ on hetkistä ja vastuullista, mutta rakastan lapsia ja työvuorot/työajat on jees.
Todellakin. Valitettavasti lastenhoitajana en saa ihan noin paljon käteen vaikka läheltä liippaakin.