Tekisitkö töitä, josta saa 1600 € käteen?
Niin? Minä alan olla ihan tuskainen ja stressaantunut. Saan tuon summan käteen melko vaativasta toimistotyöstä, olen tradenomi. En ole tuhlari, mutta peruselämiseen ei tunnu riittävän.
Kommentit (62)
Mä saan kuukaudessa palkkaa n. 1300e käteen.
Että tekisin mielelläni tuolla summalla töitä.
Missä ne palstan elvikset on suurine palkkoineen?
Vierailija kirjoitti:
En... Jään kohta työttömäksi ja ansiopäivärahani on tuon verran. Työttömäksi en tosiaan halua jäädä mutta seuraavasta työstä olisi pakko tulla 3000€ bruttona että työnteossa on järkeä vs tuet.
Just tuon takia tukia tulis leikata.
Ansiosidonnaiset pois. Niin kummasti alkais työttömät vähentyä
Yhyy, minä saan 760€/kk :(
T: Kuntoutustukilainen :(
Mä saan 1400 käteen. Mielelläni saisin enemmän, koska teen töitä, jossa vastuu on melkoinen.
Tekisin jos olisi pakko tai olisi tosi mielekäs työ muuten. Ja olen nuorena tehnytkin kun jostakin sitä rahaa oli saatava.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on vaativa toimistotyö? Oletko jossain kansainvälisessä markkina-alan kovaa tulosta tavoittelevassa yt-huumassa rypevässä yksityisfirmassa toimenkuvanasi uusasiakashankinta yms? Vai jossain aikuissosiaalityön etuuskäsittelijänä asiakkaille, joilla on pakolaisuuden, päihteiden/mt-ongelmien tai rahavelkojen värittämää taustaa? Vai oletko oikeasti vain mokkasiineissa sipsuttava vastavalmistunut sihteerikkö, jonka tehtävä on lähinnä olla pomojen pompoteltavana ja arkistoida järkyttäviä määriä dokumentteja? Vaativuus on suhteellinen käsite.
Käsittelen henkilöstöhallinnollisia asioita. Minun työni on oikeasti kaikkea muuta, kuin mokkasiineissa sipsuttaminen ja dokumenttien arkistointi.
Lähtisin riemusta kiljuen tuohon hommaan, jos se olisi tosiaan sellainen, että sairaudestani huolimatta voisin tehdä sitä. Mulla jää vuokran ja lainojen lyhennysten jälkeen noin 300 euroa käteen. Pian määrä pienenee reippaasti. Eläisin herroiksi yli tonnilla. Mulla ei ole koskaan ollut sellaisia rahoja. Jukolauta saisin parempaa ketsuppia ja olisi varaa muutenkin kaikkeen, mitä multa puuttuu, ja mihin olisi kova tarve. Henkilökortti, talvitakki, kengät, ehjät housut, lääkkeitä olisi aina tarpeeksi... ahh. Voisin myös matkustaa junalla mummoani tapaamaan. Nyt olen liian köyhä. On pakko nipistää kaikesta, kun tulevaisuus on aina niin pirun epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on vaativa toimistotyö? Oletko jossain kansainvälisessä markkina-alan kovaa tulosta tavoittelevassa yt-huumassa rypevässä yksityisfirmassa toimenkuvanasi uusasiakashankinta yms? Vai jossain aikuissosiaalityön etuuskäsittelijänä asiakkaille, joilla on pakolaisuuden, päihteiden/mt-ongelmien tai rahavelkojen värittämää taustaa? Vai oletko oikeasti vain mokkasiineissa sipsuttava vastavalmistunut sihteerikkö, jonka tehtävä on lähinnä olla pomojen pompoteltavana ja arkistoida järkyttäviä määriä dokumentteja? Vaativuus on suhteellinen käsite.
Käsittelen henkilöstöhallinnollisia asioita. Minun työni on oikeasti kaikkea muuta, kuin mokkasiineissa sipsuttaminen ja dokumenttien arkistointi.
Henkilöstöhallinnon hommien vaativuus riippuu firmasta ja myös henkilöstä itsestään. Jossain henkilöstöhallinto tekee hurjasti duunia ja sillä on vastuuta, jossain toisessa paikassa työt on käytännössä ulkoistettu ja firman oma HR on suojatyöpaikka.
Teen fyysisesti vaativaa yötyötä, jossa nettopalkaksi jää 1400e kuussa enkä yllättäen koe olevani elämäni työpaikassa. Summasta toki lyhentää asunto- ja opintolainaa sekä jää säästöön, mutta jos tulisi tilaisuus vaihtaa käytännössä mihin tahansa päivätyöhön tuolla nettosummalla niin eipä tarvitsisi miettiä.
Tekisin, olen tehnyt halvemmallakin. Jos tuo ei riitä elämiseen, elä eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin riemusta kiljuen tuohon hommaan, jos se olisi tosiaan sellainen, että sairaudestani huolimatta voisin tehdä sitä. Mulla jää vuokran ja lainojen lyhennysten jälkeen noin 300 euroa käteen. Pian määrä pienenee reippaasti. Eläisin herroiksi yli tonnilla. Mulla ei ole koskaan ollut sellaisia rahoja. Jukolauta saisin parempaa ketsuppia ja olisi varaa muutenkin kaikkeen, mitä multa puuttuu, ja mihin olisi kova tarve. Henkilökortti, talvitakki, kengät, ehjät housut, lääkkeitä olisi aina tarpeeksi... ahh. Voisin myös matkustaa junalla mummoani tapaamaan. Nyt olen liian köyhä. On pakko nipistää kaikesta, kun tulevaisuus on aina niin pirun epävarma.
Tuo 1600 tarkoittaa siis nettopalkkaa, josta muutkin maksaa lainansa, vuokransa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 1600 tarkoittaa siis nettopalkkaa, josta muutkin maksaa lainansa, vuokransa ym.
Ymmärrän, mutta siitä jäisi silti käteen ihan hemmetin paljon enemmän kuin mulla nykyisin jää. Se on noin kaksi kertaa enemmän kuin mitä itse saan. Tuosta summasta mulla jäisi käteen vuokran ja lainojen jälkeen melkein tonni. Edelleenkään en osaa oikein edes kuvitella, millaista se olisi.
No kyllä! Vuokran ja laskujen jälkeen jäis tonni, mikä on aika paljon verrattuna nykyiseen 200-300 työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöstöhallinnon hommien vaativuus riippuu firmasta ja myös henkilöstä itsestään. Jossain henkilöstöhallinto tekee hurjasti duunia ja sillä on vastuuta, jossain toisessa paikassa työt on käytännössä ulkoistettu ja firman oma HR on suojatyöpaikka.
HR:n työ on päivätyötä, eikä vastuuta kenenkään hengestä ole. Tarkoittaako vaativuus jonkun mielestä sitä, että työaikana pitää oikeasti tehdä töitä?
1600 kuulostaa lottovoitolta. Todellakin tekisin.
Saan himpun verran enemmän ja minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja 15 v työkokemus. It-ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HR:n työ on päivätyötä, eikä vastuuta kenenkään hengestä ole. Tarkoittaako vaativuus jonkun mielestä sitä, että työaikana pitää oikeasti tehdä töitä?
Kyllä tiedän paljon ihmisiä, jotka tekevät hyvin leppoisaa työtä liki 3000 € kuukausiliksalla.
Miten ihmeellä!? Mä asun yksin vuokra-asunnossa, jossa vuokra 700 € / kk, lisäksi minulla on auto, joka on välttämätön, jonka lainan lyhentämiseen menee 250 € / kk (se oli minimi). Bensaan menee rahaa, vaikka pyrinkin pyöräilemään, kun vain on mahdollisuus (auto on kyllä minulle välttämätön, siitä en luovu). Yritän valmistaa ruokaa niin, että saan osan pakastettua. Kuitenkin haluan syödä paljon hedelmiä ja kasviksia. Laskut tähän päälle vielä. Hyvin harvoin ostelen itselleni uusia vaatteita tms.