Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön?

Vierailija
25.08.2016 |

10 vuotta tämän kanssa paininut ja aina hoitokontakti katkennut. Nyt tarvitsen apua mutta mistä sitä saa? Soitanko terveyskeskukseen että tarvitsen ajan koska masentaa. Ottaako ne vakavasti? Onko yksityinen parempi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yksityinen. Saa vuosia kestävän suhteen. Bipossa riittää käynnit kolmen kuukauden välein, kun on tuttu psykiatri. Ja toki akuuttiaikojakin saa, jos tulee akuuttia. Bipossa lääkitys on tärkein hoitomuoto. Lääkitystä pystyy seuraamaan ja tarkistamaan vain pitkässä hoitosuhteessa. Itse käyn neljästi vuodessa. Siihen menee 600 egee, mutta tasapainoisen elämän, työkykyisyyden ja hyvänä, luotettavana perheenäitinä olemisen mahdollistajana todellakin enemmän kuin hintansa väärti. Tsemppiä!

Vierailija
2/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terveyskeskukseen. Sieltä saat mahdollisen lähetteen myös psyk.polille jos tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene terveyskeskukseen. Sieltä saat mahdollisen lähetteen myös psyk.polille jos tarve.

Niin ja tää maksaa meillä täällä ... ainoastaan 15 €.

Vierailija
4/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos 15 eurolla saa katkeilevan hoitosuhteen eikä hoitoa saada tasapainoon edes 10 vuodessa, niin onhan se yhtä tyhjän kanssa. T. 2

Vierailija
5/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen oli siis 1

Vierailija
6/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos 15 eurolla saa katkeilevan hoitosuhteen eikä hoitoa saada tasapainoon edes 10 vuodessa, niin onhan se yhtä tyhjän kanssa. T. 2

Mun hoitosuhde alkoi 8 vuotta sitten terveyskeskuksesta. Yleensä se jatkuvuus on potilaasta kiinni.

Vierailija
7/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on käynyt hyvä tuuri. Ainakin meillä päin hoitosuhteet julkisella ovat hyvin pirstaleisia. Asiakasta pompotellaan lääkäriltä ja hoitajalta toiselle. Sitten uudet lääkärit lähtevät muuttelemaan reseptejä tuntematta riittävästi potilaan taustoja. Olen ollut aktiivisesti mukana mielenterveysyhdistyksessä ja suurin osa näistä monista tapaamistani mielenterveyskuntoutujista on kokenut samaa. T. 2

Vierailija
8/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on käynyt hyvä tuuri. Ainakin meillä päin hoitosuhteet julkisella ovat hyvin pirstaleisia. Asiakasta pompotellaan lääkäriltä ja hoitajalta toiselle. Sitten uudet lääkärit lähtevät muuttelemaan reseptejä tuntematta riittävästi potilaan taustoja. Olen ollut aktiivisesti mukana mielenterveysyhdistyksessä ja suurin osa näistä monista tapaamistani mielenterveyskuntoutujista on kokenut samaa. T. 2

Ei tuuri vaan hyvä hoitopaikka. Ja se että meillä on omalääkärisysteemi.

Vierailija
9/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Ensimmäisen hoitosuhteen aikana todettiin masennus. Lopetin hoidon itse kun koin olevani terve (mania).

Seuraava hoitosuhde oli käyntejä 5x1h. Tämän jälkeen olisi voinut jatkaa mutta psykologi muutti pois enkä saanut uutta tilalle ja pian koin etten tarvitse uutta (mania)

Kolmas hoitosuhde oli 2x1h käyntejä, jonka jälkeen terapeutti ja hänen sijaisensa jäivät kummatkin sairaslomalle, enkä koskaan saanut korvaavaa aikaa. Masennuskauden jälkeen taas mania.

T: ap

Vierailija
10/10 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitosuhde voi tosiaan joissain paikoissa katketa ihan vain siihen, että sua hoitavat henkilöt vaihtavat työpaikkaa. Pitää olla tosi aktiivinen, että hoitoon ei tule sen takia taukoa. Mulle on kerran jopa ajanvarauksessa sanottu suoraan, että "en mää tiedä mitä tälle nyt voidaan tehdä kun lääkäri ei enää ole täällä töissä". Ihan kuin se olisi mun vika. Samoin jos aika on peruuntunut työntekijän sairastumisen takia, uutta ei saa tilalle ja hoito keskeytetään, kunnes itse alkaa soittelemaan perään ja kysymään, että eikö mun pitänyt päästä sinne selvitykseen jo kaksi kuukautta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi