Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomat (jotka eivät edes aio maksaa velkojaan) voivat käytännössä kulkea ilmaiseksi pääkaupunkiseudun julkisella liikenteellä??

Vierailija
25.08.2016 |

Onko näin?

Jos jää kiinni liputta matkustamisesta, tulee tarkastusmaksu. Jos maksua ei maksa, se menee ulosottoon?
Ja jos henkilöllä on jo ennestään velkaa jota ei aio edes maksaa, niin sinne menee jonon jatkoksi tarkastusmaksu.

Itse en asu pääkaupunkiseudulla, tuli vain jostain mieleen tällainen pohdinta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuiko laki takaisin että sakot ja vastaavat menee muuntoon? Jos ei niin elämä on aika helppoa mistään ei tarvitse välittää mitään,soppahuolto maksaa asumisen ja antaa käyttörahaa.

Vierailija
22/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu jättää parinkympin velan maksamatta ennen opintojen aloittamista ja valmistuttuaan maksaa velat pois. Säästöt tuhansia euroja.

tämä :) vaikka joku terveyskeskuksen lasku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan aina ihmetellä näitä keskusteluja. Porukka kadehtii jopa luottotiedottomia henkilöitä?!? Luottotiedottoman elämä on niin rempallaan, että ei kyllä pätkääkään kiinnosta sellaisen ihmisen ilmaisbussi- yms. ajelut. Itselleni yksi tärkeimmistä asioista on raha-asioiden huolella hoitaminen, ja jos menettäisin luottotietoni, olisin epäonnistunut elämässäni PAHASTI.

En usko että tässä ketjussa on kyse kadehtimisesta. on kahdenlaisia luottotiedottomia: tahallaan hommattuja, välinpitämättömyydellä ja muita halveksimalla tehtyjä. sitten on monen sattuman kautta "saatuja" luottotiedon menetyksiä. heidän tavoitteenaan on joskus tämä rekisterinsä puhdistaa, ei hankkia sinne lisää merkintöjä tai ylimääräistä maksamista. 

nämä tahallaan luottotiedottomat, maksuja maksamattomat ja oikeat luuserit on niitä jotka hankkii lisää tarkastusmaksuja ym, ne vituttaa. 

ja niitä on aina vaan enemmän. yksikin tuossa retosteli nettifirman karhua että mitäs ne lähetti mulle tavaraa kun tilasin, oishan niiden pitäny tietää etten mä aio maksaa / ei mulla ole rahaa

Vierailija
24/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei myöskään tarvitse maksaa elareita eikä verorästejä.

Vierailija
25/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä alaikäiset? Kenes piikkiin niitten sakot menee?

Meinaan vaan että jos kolme lastani (9, 11 ja 14) saavat tarkastusmaksun, meneekö jononi jatkoksi? Eli voinko maksattaa lastenikin matkat yhteiskunnalla?

Periaatteessa voit. Näin tyhmästi tämä maa on rakennettu. Alaikäiset saavat ethdä mitä vaan ilman seuraamuksia

Vierailija
26/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisille ei määrätä tarkastusmaksua

Jossa ei ole mitään järkeä. On järjetöntä olla edes lastenlippu jos sen lipun ostamatta jättämisestä ei tule sanktioita

Vierailija
27/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vielä pientä, mieti mitä kaikkea sosiaaliturvapaikanhakijat saavat verorahoillasi. Asunnon, ruoan, lastenvaunut, kuntosalikortit ja kaiken.

Vierailija
28/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Taannoin menimme laivalle Helsingistä ja maksoin siinä automaatilla jotain 24-tunnin parkkia. Maksu oli himpun alle 30 Euroa. Siinä lähteissä viereen ajoi lauma mustalaisia. Heitin siinä kävellessä miehelle, että tuo sakki ei taatusti maksa lipuketta vaan ottavat sakon. No, seuraavana päivänä tultiin laivalta ja niin oli sen mustalaismesen tuulilasissa parkkisakko. Tajusin, että sakko on heille yhdentekevä. Joissain muussa maassa autoon laitettaisiin raudat ja pitää maksaa niiden poistosta, mutta meillä nuo pummit saa tehdä, mitä haluaa. Yksi rivi lisää pitkän ulosottolistan lopuksi. Who cares? Helppoa se on, kun ei tarvi enää parkistakaan maksaa....

Vierailija
29/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän se on. Mutta en minä tuollaisessa taloustilanteessa olevaa kadehdi, joten suon kyllä tuon edun.

Eihän se mikään etu ole vaan silkkaa varastamista!

No en kyllä tarkoittanut etua etuus-sanan merkityksessä. Lähinnä sitä, että joku hyvä puoli tilanteessa, joka ei muuten ole mukavin mahdollinen.

Tämän yhteiskunnan isoimpia välistävetäjiä ovat kyllä ihan muut tyypit kuin luottotietonsa menettäneet pummilla matkustajat...joten edelleen: en kadehdi enkä liiemmin edes paheksu.

Vierailija
30/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisille ei määrätä tarkastusmaksua

Jossa ei ole mitään järkeä. On järjetöntä olla edes lastenlippu jos sen lipun ostamatta jättämisestä ei tule sanktioita

Mun kummitytön äiti ei osta lapselle lippua, juuri siksi kun ei tarvitse. Mutta minä ostan tytölle kertalipun kun liikumme yhdessä, koska en halua joutua keskustelemaan lipuntarkastajien kanssa siitä, miksi kanssani matkustavalla lapsella ei ole lippua.

Lastenlippu on kai olemassa minun kaltaisteni hölmöjen takia.

Vierailija
31/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siitä sitten pitäisi seurata? Laitetaan vankilaan á 200e per päivä sen takia että jätti parin euron lipun ostamatta metroon jossa oli kaksi matkustajaa ennestään?

Vierailija
32/32 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi,meillä on paljon muitakin etuja! Vapaa pysäköinti, ilmaiset ruuat ravintoloissa, ilmaiset tavarat kaupoissa, ilmainen asunto! Kokeile sinäkin, ihastut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan