Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni päätti tehdä abortin kun sai kuulla odottavansa kaksosia

Vierailija
25.08.2016 |

Vahinkoraskaus. Ensin meinasi pitää, mutta päättikin mennä aborttiin kun ultrassa paljastui kaksosraskaudeksi.

Terve ihminen, mukavuusabortti. Meillä taas kolme vuotta lapsettomuutta takana.

Toivottavasti ystävä ei enää kykene saamaan lapsia abortin takia.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on sairasta toivoa toiselle lapsettomuutta. Tai ettei ansaitse lasta. Ymmärrän Ap, että olet katkera, mutta tuo ei auta asiaa yhtään.

Vierailija
22/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muutenkin epävarma pärjääkö yllätysvauvan kanssa, niin en ihmettele miksi päätyy aborttiin kaksosten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa yhteiskunnan pahuutta että sitä joka arvostelee lapsensa abortoinutta (eli tappanutta) pidetään pahana. Ja sitä pidetään hyvänä joka abortoi lapsensa.

Vierailija
25/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksosraskaus on terveysriski.

Riskiraskaus kyllä mutta terveysriski? Saiskos vähän dataa?

Vierailija
26/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin päätynyt tuohon ratkaisuun (tosin olisin päätynyt jo yhdenkin kohdalla).

Vierailija
27/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahinkoraskaus. Ensin meinasi pitää, mutta päättikin mennä aborttiin kun ultrassa paljastui kaksosraskaudeksi.

Niin. Kyllähän sen olisi pitänyt ne synnyttää ja antaa sitten teille.

Vierailija
28/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä olisi siunattu kahdella aarteella kerralla mutta päätti itsekkäistä syistä luopua niistä :( toivottavasti ei kykene enää raskautumaan ja kärsii sitten mummona yksinäisyydestä

Nimenomaan lapsia omaavat mummot kärsivät yksinäisyydestä. Lapsettomat ovat ehtineet luoda laajan ystävä- ja sukulaispiirin, ja heitä käydään hoitokodissakin ahkerasti katsomassa, päinvästoin kuin osaa näistä isojen perheiden äideistä, joita ei välttämättä kukaan käy koskaan katsomassa, ja ovat ilmoittaneet, että ilmoittakaa vasta sitten, kun kuolee, mutta ei silloinkaan yöllä.

Vierailija
29/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa yhteiskunnan pahuutta että sitä joka arvostelee lapsensa abortoinutta (eli tappanutta) pidetään pahana. Ja sitä pidetään hyvänä joka abortoi lapsensa.

Osoittaa suppeeaa maailmankatsomusta jos pitää tätä vauva-av:ta yhteiskuntana.

ohis

Vierailija
30/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan sattuvat raskauttaan helposti... Itse olen yksi niistä ihmisistä.

Minulla 1 lapsi (1 v 9 kk) olen ollut kahdesti jo raskaana synnytyksen jälkeen.. Imetin vuoden häntä (mikä jätti kuukautiset pois). Yksi keskenmeno ja toisen keskeytin. Meillä ei ole varaa toiseen lapseen vielä. Kivittäkää jos haluatte... Tiedän että joku antaisi mitä vain että edes tulisi raskaaksi. Niin ja ehkäisy käytössä.

Kaksoset on iso asia, jos siihen ei ole valmis niin älä sinä vauvakuumeissasi ala häntä moittimaan!

Olette siis tarpeeksi köyhiä, ettei ole varaa ehkäisyynkään?

Vierailija
31/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oli epävarma yhdestä lapsesta, että kuinka jaksaisi ym., niin kaksosista olisi tuplatyö ja päätyi siihen, ettei jaksa. "Mukavuusabortti"... Jos tulee vahingossa raskaaksi, niin pitäisikö sitten unohtaa oma "mukavuus", eli jaksaminen ja ura ja opinnot, pahimmassa tapauksessa seuraaviksi 18 vuodeksi? Todellakin parempi abortoida jos epäilee vahvasti, ettei pystyisi niitä hoitamaan hyvin tai tahto riittäisi.

Ei se olisi niitä lapsia sulle antanut eikä susta niiden tätiä tehnyt kuitenkaan. Ei ole muiden vika, jos sinä et voi saada lapsia, eikä se velvoita ketään muuta luovuttamaan kehoaan tahtomattaan muiden käyttöön 9kk raskauden ja vuoden imetyksen ajaksi ja sen jälkeenkin käyttämään aikaansa ja tulojaan ja voimavarojaan niiden hoitamiseen. Etkä edes maininnut oliko isä kuvioissa, mutta jos itsekin noin epäileväinen niin varmaan olisi vielä yksin niiden kanssa jäänyt. Minä jäisin, jos vahinko kävisi, ja kunnioitan mieheni päätöstä olla haluamatta lapsia. Yhden kanssa ehkä selviäisin yksin jos haluaisin (en halua), mutta kahden kanssa en ikinä.

Vierailija
32/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin harkinnut vakavasti aborttia, jos olisin saanut tietää odottavani kaksosia, vaikka raskaus olikin erittäin toivottu. Ihan vain siksi, että tiedän meillä olevan varmasti henkisesti ja taloudellisesti tarjota riittävän hyvä elämä yhdelle, mutta kahteen ei olisi venynyt.

Vierailija
33/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli koska sinä et voi saada lapsia,ystäväsi olisi pitänyt synnyttää kaksi,vaikka ei halunnut edes yhtä? Tuskin sellaista on olemassakaan kuin "mukavuusabortti",raskas päätös ja varmasti raskas toimenpide.Sitten on vielä "ystävä" joka toivoo toiselle lapsettomuutta.Sääliksi käy tätä vahinkoraskaustyyppiä :(

Vierailija
34/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan sattuvat raskauttaan helposti... Itse olen yksi niistä ihmisistä.

Minulla 1 lapsi (1 v 9 kk) olen ollut kahdesti jo raskaana synnytyksen jälkeen.. Imetin vuoden häntä (mikä jätti kuukautiset pois). Yksi keskenmeno ja toisen keskeytin. Meillä ei ole varaa toiseen lapseen vielä. Kivittäkää jos haluatte... Tiedän että joku antaisi mitä vain että edes tulisi raskaaksi. Niin ja ehkäisy käytössä.

Kaksoset on iso asia, jos siihen ei ole valmis niin älä sinä vauvakuumeissasi ala häntä moittimaan!

Meillä vähän sama tilanne. Toiseen saattaisi olla varaa, mutta sitten pitäisi nipistää asioista, joista emme halua nipistää(harrastukset & matkustelu). Lapsi on nyt 3-vuotias. Olen ollut sen jälkeen raskaana kolme kertaa, mutta jokainen on päättynyt keskenmenon viikoilla 5-7. Ilman keskenmenoja olisin tehnyt varmasti abortin. Ehkäisynä tänä aikana on ollut pillerit(ei sopineet minulle), kierukka(aiheutti ihan kamalia oireita ja tulin silti raskaaksi) sekä kondomi. Onneksi en luultavasti voi edes saada enää toista lasta. Ennen lapseni syntymää minulla oli myös kolme keskenmenoa. Eli tiedän siitäkin puolesta jotain. Enkä kyllä osannut silloin olla lapsia saaville kavereilleni katkera, vaikka omaa lasta toivoinkin.

Vierailija
35/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla abortointi tapahtui? Olikohan identtiset ja samassa sikiöpussissa? Olivatkohan jollain tavalla jo tajunneet toisensa?

Vierailija
36/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä ollut lääkärillä kestämistä. Katsoa ensin ruudulta kahden pienen sydämen sykkimistä / liikkumista ja tietää että kohta pienet elämänliekit sammutetaan

Vierailija
37/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn abortin täysin, enkä itse missään nimessä haluaisi kaksosia, mutta kieltämättä tuntuu jotenkin pahalta tuo ap.n kaverin valinta. Mielestäni ei-toivotun raskauden saa keskeyttää (ja siis, ei ole tietenkään minun mielipiteestäni kiinni ja hyvä niin), mutta jos kyse on muuten toivotusta raskaudesta niin tuollainen syy keskeytykseen tuntuu väärältä. Itse en esim pystyisi tekemään osittaiskeskeytystä koskaan, jos olisin toivonut ja yrittänyt raskautta. Mutta ihminen tietää itse mikä on hänelle oikea ratkaisu ja kukaan muu ei voi sitä sanella

Vierailija
38/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrohan ap miten tämä sun persettä kaivaa?

Vierailija
39/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä ollut lääkärillä kestämistä. Katsoa ensin ruudulta kahden pienen sydämen sykkimistä / liikkumista ja tietää että kohta pienet elämänliekit sammutetaan

Se on sen työ, jonka on itse valinnut. Jos ei kestä niin ala vaihtoon vaan!

Vierailija
40/106 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ihana ystävä 👏👏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme