Kodin ja koulun päivä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen olin puoli päivää pois töistä terkan takia ja huomenna puoli päivää koululääkärin takia. Ensi viikolla joudun lähtemään etuajassa koska toisen lapsen vanhempainilta ja leikårikouluinfo. Ap
Oletko leski vai miksei lasten isä voi mennä?
Mies on yrittäjä. Heillä on toimitilaremppa ja muutto juuri nyt päällä. Kaikki hänen aikansa menee siihen.
Siinä tapauksessa sovit poissaolostasi työnantajasi kanssa. Teet tunnit sisään joskus toiste, otat palkatonta vapaata, käytät vuosilomapäivän tai miten nyt työpaikallasi onkaan tapana nämä yksityisasioihin tarvittavat poissaolot hoitaa.
Niin. Se vaan ei ole niin yksinkertaista ihan koko ajan. Meillä toisella lapswlla krooninen sairaus joten niitä poissaoloja tulee muutenkin.
Helvetti että inhoan näitä! Ja koulu on surkea eikä lapsi ole siellä kuin nyt tämän alakoulun loppuun. Minulla e ole mitään mielenkiintoai tutustua siellä yhtään kehenkään.
Ymmärrän harmin, mutta teillä nyt vaan on sovittu, että miehen työ on tärkeämpää kuin sinun ja sen vuoksi sinä hoidat lasten asiat ja sumplit poissaolosi oman työnantajasi kanssa. Voit toki myös päättää, että et osallistu tuohon Kodin ja koulun päivään.
No ei ole sovittu. Edellinen toimitila irtisanottiin kesän alla, nyt löytyi uusi ja se on pakko ottaa. Ajoitus ei ole meidän päättämä.
Ja ei sieltä voi jäädä pois. Kun sitten se oma lapsi siellä osattomana notkuu koko päivä ja nää mokkapalakuningattaret mesoo jälkikasvuineen.
Tässä sulle ratkaisuja:
1. Hankitte miehen yritykseen muuttoapua ja mies menee.
2. Sinä otat vapaata töistä ja sinä menet.
3. Mummi, ukki, kummi, setä, täti tai eno menee.
4. Kukaan ei mene.Ei mies pääse sieltä tällä varoajalla juuri nyr, eikä häntä pysty korvaamaan.
Isovanhempia ei ole, yksi täti on joka on arkisin töissä. Kummeja ei ole.
Pakko on mennä juurikin noiden kähmijöiden takia ja ettei lapai jää yksin.
No sitten toteutuu juuri tuo ratkaisu nro 2. Ei koko koulun aikatauluja voi muuttaa juuri teiden perheenne menojen mukaan.
No olenko vaatinut? Vituttaa vain. Ja lujaa. Vihaan sitä koulua muutenkin ihan tarpeeksi.
Ja minä sanoin, että ymmärrän harmisi. Mutta sitä se nyt vaan on elämä, kun on hankkinut lapsia.
Helsingissä on karsea koulutilanne. Lähkoulu homeessa, joten pakko saada astmalapsi jonnkåekin terveeseen koulurakennukseen. Sen kylkiäisinä tuli sitten nuo kusipäävanhemmat ja se suorastaan löyhkäävä sisäpiirikähmintä. Ap
Joo, mutta ihan samalla tavalla joutuisit järjestämään töistä poissaolosi, vaikka koulu olisi lähikoulu tai muut vanhemmat mukavia. Voihan sun lapsesi "yllättäen sairastua" eikä lapsikaan mene ko päivänä kouluun.
Kyllä. mutta sitten ei vituttaisi tällä tavoin. En vaan jaksa rajoittuneita, omanapaisia, omahyväisiä, kapeakatseisia, sivistymättömiä, rasistisia opportunisteja. Ap.
No mä alussa ymmärsin niin, että sun vitutuksen aiheutti töistä poissaolon järjestäminen. Mutta todellinen syy olikin se porukka, jota joudut tapaamaan. Minkä senkin ymmärrän ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ja pakkohan sinne on lapsen takia mennä!
Miksi sinne olisi pakko lapsen takia mennä. Jos porukka on kovin vastenmielistä tuskimpa sinne muidenkaan vanhemmista osallistuu kuin murto-osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne olisi pakko lapsen takia mennä. Jos porukka on kovin vastenmielistä tuskimpa sinne muidenkaan vanhemmista osallistuu kuin murto-osa.
Ne mokkapalakuningattaret liihottelee siellä kuitenkin. Kähmien ja suhmuroiden. En kyllä tasan jätä lastani siihen porukkaan yksikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan näitä "tehdään yhdessä kodin kanssa koulua" -juttuja.
inhoan inhoan inhoan.
Mä haluan pitää mun vapaa-aikani vapaana enkä puuhastella opettajien kanssa yhtään mitään, saati että joutuisin ottamaan töistäni vapaata jonkun lapseni koulun jutun takia. Ensi viikolla menee yksi ilta "makkaranpaiston" merkeissä, oi vittujen kevät sanon vaan. Mä olen oikein tyytyväinen koulun toimintaan mutta minkä hemmetin takia mun pitää osallistua? Mä olen kouluni jo käynyt.
Luojan kiitos nää kimppakivapäivät alkaa olla loppusuoralla kun nuorempikin siirtyy pian yläkouluun.
Meillä on yläkoulussakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
inhoan inhoan inhoan.
Mä haluan pitää mun vapaa-aikani vapaana enkä puuhastella opettajien kanssa yhtään mitään, saati että joutuisin ottamaan töistäni vapaata jonkun lapseni koulun jutun takia. Ensi viikolla menee yksi ilta "makkaranpaiston" merkeissä, oi vittujen kevät sanon vaan. Mä olen oikein tyytyväinen koulun toimintaan mutta minkä hemmetin takia mun pitää osallistua? Mä olen kouluni jo käynyt.
Luojan kiitos nää kimppakivapäivät alkaa olla loppusuoralla kun nuorempikin siirtyy pian yläkouluun.
Meillä on yläkoulussakin
Meidän lapsi menee samaan yksityiseen yläkouluun jossa esikoinenkin on. Siellä ei ole tällaista ja vaikka olisikin niin ei haittaisi. Siellä on hyvät reksit, kivat opet ja mukavat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mokkapalakuningattaret liihottelee siellä kuitenkin. Kähmien ja suhmuroiden. En kyllä tasan jätä lastani siihen porukkaan yksikseen.
Koulussako ei ole muita oppilaita kuin sinun lapsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoitat? On tietenkin, noin 500 muuta. Enemmiatö valitettavasti noiden luihottelijoiden jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoitat? On tietenkin, noin 500 muuta. Enemmiatö valitettavasti noiden luihottelijoiden jälkeläisiä.
Mihin se lapsi sitten jää yksin? Eikö koulussa todella olisi muita joiden vanhemmat ei osallistuisi jotka olisi koulun ja kodin päivässä ilman vanhempia (jos se kerran tapahtuu koulupäivänä)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se lapsi sitten jää yksin? Eikö koulussa todella olisi muita joiden vanhemmat ei osallistuisi jotka olisi koulun ja kodin päivässä ilman vanhempia (jos se kerran tapahtuu koulupäivänä)?
Ilman minua jää, jos en mene. Ja noiden rasististen kusipäiden joukkoon en häntä yksin sinne laita. Siellä on taas kuitenkin kähmijät sankoin joukoin saapuneina. Ainoa vaihtoehto on sitten ns sairastua.
Luojan kiitos minun aikana 80-luvulla ei ollut tämmöistä, eikä oman lapseni aikana 2003-2012. Kumpikin meistä olisi ollut tällaisena päivänä "yllättäen" vatsataudissa tms... Ei todellakaan kumpaakaan meistä olisi kiinnostanut pomppia marjankeruussa tai jossain ryhmäjutussa mehun , makkaran ja tekopirteyden kera, huh! ihan puistattaa koko ajatus.
Oman lapseni kouluaikana onneksi koulu oli vielä kunnon koulunkäyntiä, eikä kaikenlaista hömppää ja humppaa, mitä se on nykypäivänä. Ja minun aikana se oli vielä enemmän ahkeraa puurtamista. Kammottavaa mitä nykyään vanhemmat ja lapset joutuvat kouluaikana/vapaa-ajalla tekemään, otan osaa!
Kyse on siis koulupäivästä? Missä on opettajat jos lapset kähmijöiden joukossa yksin avuttomina ilman vanhempia?
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siis koulupäivästä? Missä on opettajat jos lapset kähmijöiden joukossa yksin avuttomina ilman vanhempia?
No ne opettajat ja rehtori on noiden suhmuroijien piiritettävinä. Siellä taas sovitaan kuinka mirya-annica saa ylimääräisen a-kielen ja kuinka johan-victor niin tarvitsee nyt erioikeuden teatterikerhoon. Siinä saa pieni rehtori tuntea olevansa Tärkeä Mies. Tietäisittepä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne opettajat ja rehtori on noiden suhmuroijien piiritettävinä. Siellä taas sovitaan kuinka mirya-annica saa ylimääräisen a-kielen ja kuinka johan-victor niin tarvitsee nyt erioikeuden teatterikerhoon. Siinä saa pieni rehtori tuntea olevansa Tärkeä Mies. Tietäisittepä.
Eli opet ei pysty pitämään kaikkien lasten puolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli opet ei pysty pitämään kaikkien lasten puolta?
Ei todellakaan. Esim tuo alakoulun teatterikerho junailtiin nyt niin että Tärkeän Paikallisen Rouvan lapsi määräsi sen ajankohdan. Hän ei edes ole ko koulussa mutta rehtorin kanssa sovittu, että kerho on niin että juuri hän sinne pääsee.
Onko kouluissa nykyisin oppivelvollisuuteen kuuluvia kerhojakin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta iltapäivisin on kerhoja.
Eikä se noiden mammjen toiminta rajoitu kerhoihin. Siellä on mm kielikylpylapsia joilla siis se kielikylpy ja KOLME a-kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
inhoan inhoan inhoan.
Meillä on yläkoulussakin
Täällä oli kolme iltaa jossa Etsivä nuorisotyö kävi kertomassa aikuisille ja yläkoululaisille mm. pelaamisesta verkossa.
Siinä sitä oli hukkaan heitettyä aikaa, näillä jotka asiasta kertoivat, ei itsellään ollut mitään kokemusta verkkopelaamisesta, ei edes facebookin peleistä. Mutta kovasti he sitten mielikuvillaan koittivat saada asiaansa läpi.
Tuosta annoin palautetta yläkoululle ja nuorisotyöryhmälle. Että ottaisivat edes ulkopuolisen luennoitsijan jos ei joukostaan löydy edes yhtä jolla olisi kokemusta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta iltapäivisin on kerhoja.
Eikä se noiden mammjen toiminta rajoitu kerhoihin. Siellä on mm kielikylpylapsia joilla siis se kielikylpy ja KOLME a-kieltä.
Estääkö joku esim. sinua järjestämästä kerhon johonkin muuhun aikaan?
Viime keväänä oltiin niin kypsiä että jäätiin vaan pois Unicef-kävelypäivästä. Siellä ne liihottelijat paistaa aina makkaraa, varmaan samassa paikassa kun äitinsä ennen heitä. Kukaan ei perään kysellyt.
Kyllä. mutta sitten ei vituttaisi tällä tavoin. En vaan jaksa rajoittuneita, omanapaisia, omahyväisiä, kapeakatseisia, sivistymättömiä, rasistisia opportunisteja. Ap.