Onko kenelläkään ollut onnistunutta raskautta keskenmenojen jälkeen?
Hei,
Koin juuri kolmannen peräkkäisen keskenmenoni. Ollaan tutkimusjonossa mutta siihen että päästään sinne menee toki vielä aikaa.
Haluaisinkin tietää, että onko täällä muita joilla on ollut useita keskenmenoja joiden jälkeen kuitenkin onnistunut raskaus? Selvisikö koskaan mistä johtui, oliko mitään apukeinoja?
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (28)
Mikä kysymys! Tietysti on ollut! Vai halusitko sääliä? Ei ole mitenkään ihmeellistä, että esim. kolme raskautta menee kesken ja neljäs onnistuu. Minulla on 3 tervettä lasta, yksi kuolleena syntynyt ja kaksi keskenmenoa. Eli yhteensä kuudesta raskaudesta 3 päättyi elävän lapsen syntymään. Lisäksi on epäilys, että oli kaksi varhaisraskauden keskenmenoa. Noiden raskauksien aikana en ehtinyt neuvolassa käydä ja ne merkittiin "vain" oletetuiksi raskauksiksi. Viimeisimmässä neuvolakortissa luki 6 raskautta, joista syntynyt 3 elävänä. Sain lääkäriltä ohjeen, että jos koen henkisesti raskaana lukuisat keskenmenot, kolme lasta voisi olla meille riittävä määrä. Näin ajattelin sen itsekin. Menetys oli suurin, kun synnytin kuolleen lapsen, joka on mielessäni edelleen usein. En ehkä kestäisi enää menetettyjä lapsia, tuskin edes varhaisia keskenmenoja. Teillä on eri juttu, jos lapsia ei vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks se eve hietamiea saanu jotain 9 keskenmenoa ennen ku onnistu
Täytyykin lukea se sen kirja! Ap.
Älä älä älä missään nimessä lue sitä kirjaa nyt. Ei.
Aa hyvä tietää, eli se ei ole kirja joka tukee tällasena aikana? Ap.
Minulla meni kuusi kertaa kesken ja seitsemännellä kerralla oli onnistunut raskaus. Olin kuitenkin niin kyllästynyt koko hommaan jo, että päätin tehdä abortin :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys! Tietysti on ollut! Vai halusitko sääliä? Ei ole mitenkään ihmeellistä, että esim. kolme raskautta menee kesken ja neljäs onnistuu. Minulla on 3 tervettä lasta, yksi kuolleena syntynyt ja kaksi keskenmenoa. Eli yhteensä kuudesta raskaudesta 3 päättyi elävän lapsen syntymään. Lisäksi on epäilys, että oli kaksi varhaisraskauden keskenmenoa. Noiden raskauksien aikana en ehtinyt neuvolassa käydä ja ne merkittiin "vain" oletetuiksi raskauksiksi. Viimeisimmässä neuvolakortissa luki 6 raskautta, joista syntynyt 3 elävänä. Sain lääkäriltä ohjeen, että jos koen henkisesti raskaana lukuisat keskenmenot, kolme lasta voisi olla meille riittävä määrä. Näin ajattelin sen itsekin. Menetys oli suurin, kun synnytin kuolleen lapsen, joka on mielessäni edelleen usein. En ehkä kestäisi enää menetettyjä lapsia, tuskin edes varhaisia keskenmenoja. Teillä on eri juttu, jos lapsia ei vielä ole.
Ei, en halunnut sääliä vaan kannustavia kokemuksia joita olenkin ihanasti saanut. Ap.
1 lapsi - kaksi keskenmenoa+ toinen lapsi. Tiedän syyn keskimenoille, osui vaan raskaus väärään aikaan.
Kolme keskenmenoa 1v aikana ja kun unohti koko yrittämisen ja keskittyi häihin niin tuloksena oli häämatkalle alkunsa saanut pieni poikamme, kehon stressitaso laski eka kertaa vuosiin, kuopus on saanut alkunsa kun esikoinen oli 8kk,ihan tarkoituksella kun ajateltiin että jos ei saadaan toista. Tsemppiä. Rankkaa aikaa. Ei syytä selvinnyt ikinä.
Hei,
halusin vielä kiittää teitä kaikkia viesteistänne. Yöt ovat unettomia kun pohdin ja huolehdin tätä asiaa ja sain voimaa monien teidän viesteistä. Olisi kiva, jos keskenmenoista puhuttaisiin enemmän.
Yritän nyt pitää toivoa yllä, että meillekin tämä vielä suodaan. Kiitos jokaiselle.
Ap.
Mun sisko on 9 v nuorempi, että noin 7 v äiti sai keskenmenoja vaan...