Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huolestuttaako ketään muuta uusi perusopetussuunitelma

Vierailija
24.08.2016 |

Kauhulla ajattelen, miten mun pikkuiseni ilmiöoppii murtoluvuilla jakamista ja hakee itse tietoa saksan kieliopista sitä samalla lähdekritisoiden. Pitääkö alkaa haeskella jotain yksityikoulua vai mitä pitää tehdä. Ruotsin esimerkki pelottaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tämä opsi olisi ollut täydellinen, koska tiedonjanoni ja halu oppia uutta on vienyt eteenpäin lapsesta asti. Tiedonjano tarttui kotoa.

Vierailija
42/46 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just nyt mun ongelma on ettei ole mielestäni saanu riittävästi tietoa uudesta opetussuunnitelmasta. Kerran järjestettiin keväällä info ja kaikki oli ihan ympäripyöreetä. En tajuu mihin kuudesluokkalaisten aineet (esim fyssa, kemma, bilsa mantsa yms) on kadonneet lukujärjestyksestä. Liikuntaa on sitten kyllä lisätty!!

Liikunnan lisääminen parantaa lasten keskittymiskykyä. Ja varmaan alkaa olla aika paljon perheitä, jossa lapset istuu vaan sisällä kaiken vapaa-ajan eikä liikunnasta ole vanhemmillakaan mitään kokemusta.

Itse olin paska liikunnassa ja vähintään liikuntaa edeltävä tunti, yleensä koko päivä meni sumussa koululiikunnan tuoman ahdistuksen takia. Siinä sitä parempaa keskittymistä sitten. Lukiossa sain suorittaa liikunnan itsenäisesti ja keskiarvo parani 1,5 numeroa. Jälkikäteen mietittynä yliopisto olisi varmaan jäänyt haaveeksi ilman tuota lupaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi sydämellä: mitä tekee vielä joku 10-vuotias lähdekritiikillä?

Todellista lähdekritiikkiä oppii vasta, kun on muut alkeet jo kunnossa.

Aika monet lähteet ovat maksullisten sivujen takana ja aiheesta riippuen eivät edes suomeksi.

Tätä ei moni aikuinenkaan ymmärrä, kaiken kuvitellaan olevan ilmaista Googlella löydettävää.

Vierailija
44/46 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tämä opsi olisi ollut täydellinen, koska tiedonjanoni ja halu oppia uutta on vienyt eteenpäin lapsesta asti. Tiedonjano tarttui kotoa.

Ei koulu kyllä ole ollut esteenä uuden oppimiselle :D edes 70-luvulla :)

Vierailija
45/46 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää lasten yrittäjyyskasvatus, joka on uudessa opetussuunnitelmassa.

Vierailija
46/46 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee säästää omat koulukirjat, ainakin matikan ja kielten, että voi opettaa lapsia kotona.