Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertin väsyminen?

Vierailija
24.08.2016 |

Mitä sillä tarkoitetaan, että introvertti väsyy ihmiskontakteista? Tarkoittaako tämä asiakaspalvelutyötä vai mitä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulle tulee totaalinen uupuminen jos koko ajan pitää olla ihmisten kanssa. ahdistaa ja en kykenee mihinkään. joskus on pakko olla yksin jotta jaksaa

ektrovertit ei ymmärrä enkä viitti paljon olla heidän kanssa. pidemmän päälle ärsyttää ku kyseiset tyypit pitää ylimielisenä. ei se siitä ole kiinni

Nää, en minä introverttiä pidä ylimielisenä, en vaan jaksa olla sellaisen ihmisen seurassa, joka ei nauti kanssani seurustelusta, vaan kokee sen rasittavana. Simple as that.

Miksi tuota on alapeukutettu?

Eikös se nyt ole kuulkaa introvertit ihan ymmärrettävää, että ekstrovertti hakeutuu mieluummin kaltaisensa seuraan, jonka kanssa ei tarvitse koko ajan varoa, ettei toinen vaan "rasitu" ja koe sinua ärsyttävänä?

Itse kommentoitte ekstrovertteja koko ajan erittöin kielteisesti, haluatte muun muassa yhdistää ekstroverttiuden ja typerän muista piittamattoman päällepölötyksen, vaikka todellisuudessa ekstroverttius on sosiaalisuuden asenne, eikä mikään = vähä-älyisyys.

Joten onko mikään ihme, että ekstrovertti kokee, ettei halua "piinata" teitä, vaan hakee seuraa, joka on hänen kanssaan samalla aaltopituudella.

Annatte itsestänne omahyväisen ja ilkeän vaikutelman.

Alapeukkua tuli multa,koska ainakin minä kyllä nautin ihmisten seurasta enkä todellakaan koe sitä rasittavana. Silti sosiaalinen kanssakäyminen väsyttää ja seurustelun jälkeen pitää ladata akut yksin. Se ei tarkoita, ettei tuo sosiaalinen kanssakäyminen olisi ollut nautinnollista ja antoisaa (tuskinpa olisin siihen muuten edes ryhtynyt). Kirjoittaja ei edelleenkään siis ymmärtänyt yhtään, mitä introverttiys on. Etkä kyllä tunnun ymmärtävän sinäkään.

Vierailija
62/71 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki introt täällä, käykääpäs katsomassa sellaista keskustelupalstaa kuin introvertit.net

Mukava palsta, mutta kaipaa vähän enemmän vipinää, sillä on vähän taas käynyt verkkaisesti introjen tapaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulle tulee totaalinen uupuminen jos koko ajan pitää olla ihmisten kanssa. ahdistaa ja en kykenee mihinkään. joskus on pakko olla yksin jotta jaksaa

ektrovertit ei ymmärrä enkä viitti paljon olla heidän kanssa. pidemmän päälle ärsyttää ku kyseiset tyypit pitää ylimielisenä. ei se siitä ole kiinni

Nää, en minä introverttiä pidä ylimielisenä, en vaan jaksa olla sellaisen ihmisen seurassa, joka ei nauti kanssani seurustelusta, vaan kokee sen rasittavana. Simple as that.

Onpa taas mahtavaa luetunymmärtämistä -.-

Olen introvertti,eli viihdyn itsekseni.Silti nautin suuresti läheisteni seurasta - kunhan saan vastapainoksi olla ihan itseksenikin.Jos joudun olemaan liian kauan muiden ihmisten seurassa,uuvun henkisesti.Se ei tarkoita,että muiden ihmisten kanssa seurustelu olisi minulle jotenkin vastenmielistä.Kaikkea kohtuudella!

Vierailija
64/71 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota on alapeukutettu?

Eikös se nyt ole kuulkaa introvertit ihan ymmärrettävää, että ekstrovertti hakeutuu mieluummin kaltaisensa seuraan, jonka kanssa ei tarvitse koko ajan varoa, ettei toinen vaan "rasitu" ja koe sinua ärsyttävänä?

Itse kommentoitte ekstrovertteja koko ajan erittöin kielteisesti, haluatte muun muassa yhdistää ekstroverttiuden ja typerän muista piittamattoman päällepölötyksen, vaikka todellisuudessa ekstroverttius on sosiaalisuuden asenne, eikä mikään = vähä-älyisyys.

Joten onko mikään ihme, että ekstrovertti kokee, ettei halua "piinata" teitä, vaan hakee seuraa, joka on hänen kanssaan samalla aaltopituudella.

Annatte itsestänne omahyväisen ja ilkeän vaikutelman.

Alapeukkua tuli multa,koska ainakin minä kyllä nautin ihmisten seurasta enkä todellakaan koe sitä rasittavana. Silti sosiaalinen kanssakäyminen väsyttää ja seurustelun jälkeen pitää ladata akut yksin. Se ei tarkoita, ettei tuo sosiaalinen kanssakäyminen olisi ollut nautinnollista ja antoisaa (tuskinpa olisin siihen muuten edes ryhtynyt). Kirjoittaja ei edelleenkään siis ymmärtänyt yhtään, mitä introverttiys on. Etkä kyllä tunnun ymmärtävän sinäkään.

Introverttiys ei todellakaan ole sitä, että vihaisi ihmisiä, ei viihtyisi muiden seurassa eikä "koskaan haluaisi tehdä mitään". Itse olen kuvaillut ihmissuhteita vertaamalla niitä muihin elämän mukaviin asioihin, kuten urheiluun tai syömiseen. On ihanaa lähteä viileänä kesäiltana pitkälle juoksulenkille, mutta sen jälkeen olen puhki ja kaipaan aikaa palautumiseen. Samoin voin syödä fantastisen ja täyttävän monen ruokalajin aterian jälkiruokineen ja viineineen - mutta ruokailun jälkeen tarvitsen hetken paastoa ja lepoa sulatteluun. 

Vierailija
65/71 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että  introvertit tuntuvat aika ajoin hyökkäävän extroverttejä vastaan, johtuu varmasti siitä, että extroverttiyttä pidetään länsimaissa niin "normaalina" ja toivottavana ominaisuutena, että introvertit jäävät pakostakin jalkoihin ja heitä (=(meitä )pidetään usein kummajaisina ja jopa epänormaaleina, kuten eräs tämän ketjun kirjoittaja antoi ymmärtää. Valitettavasti. Molemmat tyypit ja kaikki siltä väliltä ovat normaaleja,  ja on myös normaalia, että kaikki eivät ole samalla aaltopituudella kaikkien kanssa.

Vierailija
66/71 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä ainakin tulee sellainen väsymys, jos on pitkään isossa porukassa. Ei jaksa enää keskittyä ihmisten puheeseen ja alkaa ahdistaa. Sitten kun saa jonkun aikaa olla itsekseen, käydä vaikka kävelyllä tai uimassa tai olla vaan koiran kanssa, niin tulee taas pirteämpi ja skarpimpi olo ja pystyy jälleen paremmin olemaan seurassa.

Häät esimerkiksi ovat itselle aika painajaisia, koska ne kestävät niin pitkään ja on niin paljon ihmisiä ympärillä, joiden kanssa pitää vaihtaa samalla kertaa kuulumisia. Isot bileet tms. ovat myös ahdistavia enkä niissä oikein viihdykään. Sen sijaan tykkään tavata ihmisiä enemmän kahden kesken tai pienessä porukassa, mutta en silloinkaan jaksa paria, kolmea tuntia kauempaa sosialisoida, kun alkaa jo tehdä mieli päästä kotiin omiin oloihin.

Vierailija
67/71 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vastaaja antoi ihan napakan vastauksen.

Olen introvertti, mutta sen lisäksi minulla neurologinen sairaus (MS-tauti), ja olenkin joskus miettinyt, johtuuko kokemani kognitiivinen uupumus erityisesti sosiaalisissa tilanteissa sairaudestani vai introversiostani. Ehkä molemmista.

Introvertti lataa akkunsa yksin, hiljaisuudessa ollessaan.

Introvertti on sisäistäjä: erilaiset kokemukset – niin hyvät, huonot kuin neutraalit – käsitellään sisäisesti. Jos tapahtuu paljon, introvertti tarvitsee yksinäisiä taukoja, joilla käsitellä kokemuksiaan. Tämä myös selittää vetäytymisen tarvetta.

Vierailija
68/71 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti on samanlainen joustamaton maailmannapa kuin erityisherkkä. Hyi hitto mitä itsekeskeisiä ihmisiä omine erityisine tarpeineen.

Kumma kun minun ei tarvitse korostaa joka välissä mitään erityistä ominaisuuttani kuten ei muidenkaan normaalien ihmisten. On ihan ok olla vaan välillä yksin, ei siitä tarvitse tehdä mitään draamaa. Koskaan.

Korjaisin, että intovertti nimenomaan haluaa välttää sitä draamaa.

Ei kannata kysyä kysymyksiä, jos ei halua kuulla vastauksia.

Vierailija
69/71 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olen itse exstravertti mutta mieheni on intravertti ja olen iloinen, että hänen kautta olen saanut oppia ymmärtää erilläisia ihmisiä. Aikaisemmin oli koko ajan vain, että mennään ja mennään joka paikkaan nyt onneksi olen oppinut kysymään toisen mielipidettä. Tämä sivusta on ollut hyvä kun voi kerrata ja muistuttaa itseään, että me ihmiset olemme erillaisia ja me myös toimimme eritavalla. Kuten huomaan juuri itse voimautuvani puheesta niin miehini on päinvastoin ja itse haluisin tehdä asioita koko ajan ja miehini kaipaa rauhaa ja hiljaisuutta. Hyviä ajatuksia intraventit ja kiitoksia kun olitte totuuden mukaisia siinä, että pitää myös ladata akkuja. :)

Vierailija
70/71 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei jumalauta mikä kommentti. Toivottavasti et tule koskaan lisääntymään.

Vierailija
71/71 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuhhh kirjoitti:

Siis ei jumalauta mikä kommentti. Toivottavasti et tule koskaan lisääntymään.

Ja tämä oli siis tarkoitettu hänelle joka sanoi että erityisherkät ovat itsekeskeisiä maailman napoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi