Miten tää vauva-aika onkin niin vaikeeta
Toinen vauva meillä jo että ei oo niin uusia asioita..mutta miks meijän vauvat on niin pirun haasteellisia?! Kaikki tutut ainaki väittää että vauvan kanssa vaan katseltu telkkaria kaiket päivät ja juostu kaupoilla yms. Vai oonko mä ainut joka kertoo totuuden? Vai mitä mä teen väärin?! Vauva nyt 5kk ja päivä päivältä itkusempi ja ei nuku yöllä eikä enää oikee päivälläkään ja imetyskin onnistuu lopulta (ehkä) huudon ja raivoomisen jälkeen yms. Esikoinen oli ihan samanlainen.
Sanokaas nyt minlälaista teillä on ollu vauvan kanssa??? Nytkin tässä pompin vauva sylissä jumppapallolla että olis hetken rauhassa.
Kommentit (23)
Vauvat on todella erilaisia, kuten me aikuisetkin. Jotkut on syntyjään rauhallisia temperamentiltaan, toiset taas vaatii koko ajan toimintaa ja energiaa riittää. Jos minä olisin saanut ensimmäiseksi lapseksi tämän viimeisimmän leppoisan tapauksen, niin olisin erehtynyt luulemaan äitiyttä helpoksi hommaksi, mutta sainkin sellaisen energiaveikon, että siinä oli piipussa ihan kaikki. Hänellä vain riitti intoa, nopeutta ja halua. Koko ajan sai ravata perässä ja kaikki oli jotenkin tosi vaikeaa. Vieläkin hän on sellainen ja vaatii läheiseltä paljon energiaa. Ja tämä viimeisimmän vauvan helppous ei nyt ole sitä, että olisin jotenkin osaavampi äitinä, vaikka tietenkin konkari osaa tehdä jutut helpomman kautta. Se auttaa vähäsen, mutta ei muuta sitä tosiasiaa, että temperamenttierot voi olla valtavia.
Ehkä sinunkin lapset ovat temperamentiltaan vaativampia? Neuvona sanoisin, että pyydä apua ja ole itsellesi armollinen. Äitiys voi pahimmillaan olla ihan kamalaa, mutta toisaalta välillä aivan ihanaa. Lepää aina kun voit. Koita etsiä kikkoja kuinka arkea saada helpommaksi ja mene sieltä missä aita on matalin. Ei tarvitse olla täydellinen. Riittäävän hyvä on ok.
Vie yksityiselle lastenlääkäriin. Jos on vaikka jokin vaiva. Itse vein esikoisen ''liian myöhään'',monet itkut oltais vältytty, jos en olis uskonut näitä' 'jotkut vauvat itkee enemmän''-juttuja. Hänellä oli siis loppujen lopuksi refluksi ja saatiin apu...
Allergia ja/tai refluksi! Syö huonoon oloonsa ja se pahentaa entisestään oloa. Nyt hyvälle lääkärille ehdottomasti! Liity Facebookin refluksilapset ja allergialapset ryhmiin.