Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehestä joka ridellessä nimittelee joka ikinen kerta

Vierailija
24.08.2016 |

hulluksi, sairaaksi ja mielipuoleksi ym. Riidan jälkeen ei muista edes nimitelleen ja sanoo että jos näin sanoin niin unohda ne, sillä tiedäthän että riidan aikana yrittää satuttaa toista mahdollisimman pahasti. Ja että älä jää miettimään noita, sillä en tarkottanut. Emme siis asu yhdessä, mutta olemme seurustelleet etäsuhteessa muutaman vuoden. Itse en vaan tahdo päästä noista yli vaan menee pitkän aikaa noita pohtiessa. Ja selvennykseksi siis etten ole mikään riehuja, tavaroiden heittelijä, uhkailija tmv. mutta vaadin aika tiukkaan sävyyn vastauksia kysymyksiini, en mielelläni tyydy siihen että "no kaikkeen nyt vaan ei ole vastausta" ja helposti sanon asioista jotka minua ärsyttävät kuten saamattomuus, koheltaminen, muiden asioihin puuttuminen määräillen jne. Kannattaako tuollaisen miehen kanssa jatkaa, vaikka muuten olisi mukava ja suhteessa todellista rakkautta, mutta en jaksa tuota silmitöntä raivoa ja joka kertaista huutoa ettei meillä ole mitään yhteistä, olet hullu jne.....

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikipäivinä en olisi tuollaisen ihmisen kanssa. Yksikin nimittely tai hillitön raivari niin tervemenoa. 

Vierailija
2/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa raivareita niin ettei edes muista mitä on puhunut? karkuun, heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo, että riidellessä yrittää vahingoittaa sinua mahdollisimman paljon ja kuitenkin vaatii sinua unohtamaan sanat?! Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää, että sanoja ei saa takaisin, siksi tunnekuohu tai riita ei ole perusteltu syy "viskoa sanoja kuin miekanpistoja", sillä vaikutus jää, vaikka tilanne on ohi.

Teko riitelette paljon? Ellei tilanne muutu molempia tyydyttävällä tavalla, ...

Vierailija
4/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ja todellista rakkautta, mutta haluaa satuttaa mahdollisimman paljon? Ei mene mun jakeluun tuollainen rakkaus. Olisin jo eronnut jos jatkuvasti riideltäisiin, vaikkei edes nimittelisi, mutta tuollaista raivohullua en varmasti katselisi.

Vierailija
5/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, henkisesti vähän epäkypsä, mutta jos tuota esiintyy vain riidellessä, niin ei ongelma. 

Meillä oltiin nuorempana sekä mies että minä sellaisia, että riidat meni usein äärimmäiseksi toisen loukkaamiseksi, vaikak ei pohjimmiltamme tahdottu loukata. Mutta jotenkin riitamoodissa meni sellaiseen mielentilaan, jossa millään muulla ei ollut väliä kuin että minä "voitan" riidan, saan viimeisen sanan. Mieluummin olisi vaikka kuollut siihen paikkaan kuin jäänyt alakynteen. Niinpä sitä kilpailtiin oikein siitä kumpi saa julmemmin loukattua ja toista itketettyä tai raivostutettua.

Mutta koska me oltiin samanlaisia, me ymmärsimme toisiamme että ei se oikeasti tarkoita niitä asioita kun sanoo riitojen aikana. Ei niitä jälkeenpäin muisteltu. Vanhemmiten sitten on molemmat alkaneet tasoittua niin että riidatkin, ne vähät mitä meillä on, on lähinnä sarkastista naljailua eikä enää haistattelua, nälvimistä, arkoihin paikkoihin iskemistä ja huutoa.

Vierailija
6/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen käytös helpolla ainakaan parane. Eksä sai vuoden verran tuollaisia huutoraivareita samanlaisilla selityksillä kunnes sitten kävi ensimmäisen (ja viimeisen) kerran myös käsiksi. 

Vierailija
7/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikipäivinä en olisi tuollaisen ihmisen kanssa. Yksikin nimittely tai hillitön raivari niin tervemenoa. 

Varaudu olemaan yksin jos näin on. Kaikilla ihmisillä menee hermot joskus ja nimittely on täysin tavallista. Etenkin, kun se on usein myös aiheellista.

Vierailija
8/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, miksi olet niin saamaton, puutut muiden asioihin ja kohellat, vastaa mulle nyt heti! Olisko sinulla hieman varaa parantaa omaa ulosantia? 

Vierailija
9/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riitelyssäkin on rajat ellei kyseessä ole sovittamattomat erimielisyydet.  Jos "riidan aikana yrittää satuttaa toista mahdollisimman pahasti" on kyseessä juurikin ne. Minä en siedä tuollaista ilman rajoja riehumista vaikka olisi millainen riita tahansa enkä tee sitä myöskään itse. Tuohon jos asiat menee niin se suhde on sitten lopussa.

Seurustelin aikanaan naisen kanssa, jolla oli juurikin tuo asenne eli jos riitaa tuli niin sitten sopi sanoa aivan mitä tahansa. Toka tällainen ydinsota kun oli käyty niin lopetin jutun siihen. Nainen ei MILLÄÄN voinut käsittää miten voin tehdä bänät kun hän niin valtavasti rakastaa ja riitelyhän on ihan normaalia... Oli pakko todeta, että syy on se etten pidä sinusta enää ihmisenä eikä sellaista voi korjata millään. 

Vierailija
10/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan samanlainen. Kokee riitatilanteen jotenkin kilpailuna, että kumpi voittaa eli loukkaa toista pahiten. Onneksi tämä on hänen ainoa ns. oikea huono puoli, koska muuten jättäisin. Muuten ihana ihminen, joka tekee osansa kotitöistä ja lasten hoidosta pyytämättä, huomioi minua, ei juo liikaa, eikä katoile, erittäin kunnollinen ja luotettava.

Olen keskutellut tästä hänen kanssaan miljoona kertaa, ja ymmärtää kyllä aiheen. Nykyään hän yrittää riidan eskaloituessa sanoa, että tarvitsee breikin, jolloin hän voi hetken rauhoittua, eikä välttämättä tule nimitteltyä ja muuta haistateltua. Hän jää selvästi minulle verbaalisesti alakynteen, joten yritän myös itse pitää riidan aikuisten keskustelun tasolla, koska itse taas alan heposti huutamaan ja tinkaamaan. Ei mitään hyvää käytöstä sekään. Mielestäni meillä molemmilla on paljon hiomista käytöksessämme riitatilanteessa, vaikken selitäkään omalla käytökselläni hänen erittäin rumaa nimittelyä.

Meneekö teillä riidat huutamiseksi? Ja jääkö sinun miehesi verbaalisesti alakynteen?

Vierailija
11/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa tuollaisen miehen kanssa. Kun puhutaan asioista, niin mikäli miehellä ei ole perusteluja mielipiteelleen, niin yhtäkkiä ruoditaankin mun pääkopan tilannetta ja perseen kokoa. Näistä voidaan toki käydä keskusteluja, mutta kun koon 36 perseelläni ei ole mitään tekemistä sen kanssa että mies hassaa talolainat turhuuksiin... 

Vierailija
12/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä jätkä kirjoitti:

Kyllä riitelyssäkin on rajat ellei kyseessä ole sovittamattomat erimielisyydet.  Jos "riidan aikana yrittää satuttaa toista mahdollisimman pahasti" on kyseessä juurikin ne. Minä en siedä tuollaista ilman rajoja riehumista vaikka olisi millainen riita tahansa enkä tee sitä myöskään itse. Tuohon jos asiat menee niin se suhde on sitten lopussa.

Seurustelin aikanaan naisen kanssa, jolla oli juurikin tuo asenne eli jos riitaa tuli niin sitten sopi sanoa aivan mitä tahansa. Toka tällainen ydinsota kun oli käyty niin lopetin jutun siihen. Nainen ei MILLÄÄN voinut käsittää miten voin tehdä bänät kun hän niin valtavasti rakastaa ja riitelyhän on ihan normaalia... Oli pakko todeta, että syy on se etten pidä sinusta enää ihmisenä eikä sellaista voi korjata millään. 

Jotkut rajat pitää olla, mutta esimerkiksi tyhmäksi tai hulluksi nimittely on täysin tavallista. Ihmiset toimivat usein tyhmästi tai vailla mitään logiikkaa, jolloin on ihan paikallaan käyttää noita nimittelyjä. Eihän se rakentavaa ole, mutta joskus vain katkeaa kamelin selkä jos yrität selittää jotain asiaa ihmisille, eikä hän sitä millään tajua.

Vierailija
13/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on mielestään "oikeus" nimitellä, on luultavasti muutenkin "oikeutettu" ihminen, hankala kumppani ja pershäiriöpiirteitä, jos ei edes muista tolkuttomuuksiaan, pahempaa, lohkoja. Älä vaan muuta yhteen äläkä syvennä suhdetta.

Vierailija
14/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että olette etäsuhteessa, näin suhteen lopettaminen on helpompaa. Haet tavarasi toisen luota ja palautat sen tavarat ja sanot että kiitti riitti. Sitten esto  luuriin ja Faceen ja silleen.

Vierailija
15/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hulluksi, sairaaksi ja mielipuoleksi ym. Riidan jälkeen ei muista edes nimitelleen ja sanoo että jos näin sanoin niin unohda ne, sillä tiedäthän että riidan aikana yrittää satuttaa toista mahdollisimman pahasti. Ja että älä jää miettimään noita, sillä en tarkottanut. Emme siis asu yhdessä, mutta olemme seurustelleet etäsuhteessa muutaman vuoden. Itse en vaan tahdo päästä noista yli vaan menee pitkän aikaa noita pohtiessa. Ja selvennykseksi siis etten ole mikään riehuja, tavaroiden heittelijä, uhkailija tmv. mutta vaadin aika tiukkaan sävyyn vastauksia kysymyksiini, en mielelläni tyydy siihen että "no kaikkeen nyt vaan ei ole vastausta" ja helposti sanon asioista jotka minua ärsyttävät kuten saamattomuus, koheltaminen, muiden asioihin puuttuminen määräillen jne. Kannattaako tuollaisen miehen kanssa jatkaa, vaikka muuten olisi mukava ja suhteessa todellista rakkautta, mutta en jaksa tuota silmitöntä raivoa ja joka kertaista huutoa ettei meillä ole mitään yhteistä, olet hullu jne.....

Hänellä on tuollainen näkemys riitelystä. Se on tilanne, jossa toista satutetaan.

Jonkun muun mielestä riitely ei ole vahingoittamistilanne vaan tilanne, jossa toista loukkaamatta keskustellaan asiasta, josta ollaan eri mieltä.

Vierailija
16/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun riitelyni tarkoitus on ainoastaan saada toinen ymmärtämään, että miksi en tykkää siitä mitä hän tekee ja miksi hänen ei tulisi tehdä niin. En muista, että koskaan olisin pyrkinyt loukkaamaan toista osapuolta, mutta tulee toista tyhmäksi haukuttua jos hän ei ymmärrä mitä sanon.

Esimerkkinä niinkin yksinkertainen asia, kuin koiraa taluttaessa hihnasta kiinni pitäminen. Monesti sanoin hänelle, että pidä siitä remmistä kunnolla kiinni, kun talutat koiraasi, joka koira ei pidä kaikista vieraista koirista. Silti pidettiin remmiä kahdella sormella kiinni ja vähän väliä koira oli karussa, kun pienellä kiskaisulla remmi lähti kädestä irti. Sanoin tästä asiasta monta vuotta ja lukuisia kertoja, mutta eipä missään vaiheessa tullut mieleen, että siitä remmistä oikeasti kannattaisi pitää kiinni. Aina oli vain vihainen, kun tästä huomautin, vaikka koira oli ehtinyt käymään jo muutaman koiran päälle.

Vierailija
17/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä että olette etäsuhteessa, näin suhteen lopettaminen on helpompaa. Haet tavarasi toisen luota ja palautat sen tavarat ja sanot että kiitti riitti. Sitten esto  luuriin ja Faceen ja silleen.

Miksi pitää estää kaikki mahdollisuus yhteydenpitoon? Ei tässä varmaan mistään huumeparonista olla eroon pyrkimässä.

Vierailija
18/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ymmärtää siis tehneensä väärin.Se on jo paljon, muunlaisiakin on.Mä en välittäisi riisa aikana sanotuista asioista, ellei nyt mene ihan överiksi haukkumisiksi

Vierailija
19/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minäkään mikään ihan helppo luonne ole vaan aika periksiantamaton (kuten olemme molemmat), mutta tuota nimittelyä en jotenkin ymmärrä yhtään, enkä sitä että kun tulee riitaa niin heti huudetaan että meillä ei ole mitään yhteistä ja parin minuutin päästä on suunnittelemassa yhteistä matkaa tmv. En ole itse tottunut puhumaan mitä sylki suuhun tuo, vaan yleensä kyllä tarkoitan mitä sanon ja aina en osaa muotoilla sanomisiani korulauseisiin etenkin jos olen vihainen tai loukattu eli sanon asioita aika suoraan. En tiedä, mutta jotenkin tuntuu ettei nelikymppisenä jaksa kastella tuollaisia raivareita lähes kuuskymppiseltä mieheltä, kun tuntuu että omat teinitkin ovat helpompia. Hei eivät ainakaan nimittele eivätkä riehu :)

ap

Vierailija
20/28 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä jätkä kirjoitti:

Jotkut rajat pitää olla, mutta esimerkiksi tyhmäksi tai hulluksi nimittely on täysin tavallista. Ihmiset toimivat usein tyhmästi tai vailla mitään logiikkaa, jolloin on ihan paikallaan käyttää noita nimittelyjä. Eihän se rakentavaa ole, mutta joskus vain katkeaa kamelin selkä jos yrität selittää jotain asiaa ihmisille, eikä hän sitä millään tajua.

No kyllä yritys satuttaa mahdollisimman pahasti pitää varmaan sisällään muutakin kuin "V*tun hullu!" ellei henkilö ole täysi keskonen.

Se on tuo asenne, joka kertoo missä rajat kulkee. Ääliökiihkolla riitelevät pöpit eivät ymmärrä, että panevat tosiasiassa joka riidassa koko suhteen peliin ja lisäksi tuottavat sille hitaasti mutta varmasti myös pysyvää vahinkoa ellei kumppanina ole täysi mato. Toki jos molemmat on samanlaisia wt:tä niin sitten homma varmasti toimii.

Jos joudun riitaan pahimman vihamieheni kanssa niin sitten yritän satuttaa mahdollisimman pahasti. Mutta siis tekisinkö saman omalle naiselle vain koska v*tuttaa? Jos tässä ei ole ihmisellä mitään eroja vastapuolen suhteen vaan kaikkea räimitään samalla haulikolla naamaan niin kyllä päässä on isosti vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi