Pitääkö työttömän tehdän vuokratyötä?
Miksi alistua porvarin suurpääoman palvelukseen?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Miksi alistua porvarin suurpääoman palvelukseen?
Jos teet työtä, olli se sitten vuokratyötä, et ole työtön, joten miten työtön voisi tehdä vuokratyötä?
Ei tietenkään mut sit ei kannata kitistä kun karenssia paukkuu.
Ei mitään ole pakko tehdä jos ei halua, ei vuokratyötä eikä muutakaan työtä. Ei Suomessa mitään työpakkoa ole.
Kyllä nykyään täytyy hakea myös vuokratyöpaikkoja, muutama vuosi sitten ei tarvinnut.
Juuri tuli työtarjous vuokratyöpaikkaan.
Mitäs pahaa vuokratyössä on? Itse aloittelin aikoinani niistä. Saman palkan maksavat, kuin jos olisit suoraan työnantajalle töissä. On vapaus valita mitä tekee ja pääsee helposti pois, jos joku paikka ei miellytä. Ja aika usein saa jatkovuorojakin paikoista, joissa kemiat ja hommat toimi. Ei se sinun työllistymisesi ole sinun pussista pois, vaan sinun vuokranneen yrityksen, joka ei syystä tai toisesta halua suoraan palkata osa-aikaista/ täysillä tunneilla olevaa henkilöä.
Itse asiassa isommalla vuokrafirmalla töissä olleena koin saavani paremman suojan ja takuun palkalleni, kun minua edusti yhtiö, jonka etuna oli saada rahaa työllistämisestäni.
Mutta ei pakko ole, jos ei halua.
Pitää hakea, jos osoitetaan, paitsi jo on hyvä syy.
Esim. paikalle ei pääse kuin omalla autolla, julkisia ei ole. En todellakaan lähde kävellen töihin 60km päähän, ei ole varaa edes fillariin.
Syy ollut hyväksyttävä.
Ja ei se haittaa vaikka pitäisi hakeakkin, en tulisi ikinä valituksi, koska hakijoita joka paikkaan järkyttävä määrä.
Ansiosidonnainen loppunut, en näe mitään mahdollisuuksia työllistyä suomessa enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pahaa vuokratyössä on? Itse aloittelin aikoinani niistä. Saman palkan maksavat
Juu, maksetaan sama palkka ehkä sun vaaleanpunaisissa unelmissa.
Mulla ei ole ollut tuollaista kokemusta.
Viimeisimmässä paikassa talonkirjoille suoraan tulleet saivat min. 11e/h
Vuokraväen palkka oli 7e/h
Eikä mikään paikka oikein enää ota kuin vuokraväkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pahaa vuokratyössä on? Itse aloittelin aikoinani niistä. Saman palkan maksavat
Vuokraväen palkka oli 7e/hEikä mikään paikka oikein enää ota kuin vuokraväkeä.
Mikä ala? Vuokratyöläisellekin pitää maksaa tessin mukainen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tessin mukasta palkkaa maksettiin lisineen kaikkineen. Lakikin kieltää tarjoamasta alle tessin mukaista palkkaa. Ja alallani palkat lähtevät 10€/h ylöspäin, mulle kirjoitettiin sopimus vuosilisien kanssa, eikä töistä ollut pulaa. Tiedän jopa sellaisia työntekijöitä, jotka ovat neuvotelleet itselleen tessiä paremman palkan vuokrafirman kanssa. Itsekkin olisin varmasti jossain vaiheessa, mutta pysähdyinkin aloilleni. Ja tänä vuonna aion neuvotella paremman liksan.
Surullista, jos sua on kohdeltu väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan sama mikä ala. Yksikään viimeisistä kolmesta työnantajastani ei ole noudattanut lakeja. Työsuojelu oli täysin kädetön, koska työnantajat on muka jotain jumalia nykyään. Vain työntekijä joutuu noudattamaan lakeja.
Kyllä mä olen tehnyt vuokratyötä. Porvari maksaa mulle palkkaa josta osan sijoitan porvarin firmaan ostamalla osakkeita. Eli sen lisäksi, että se porvari joutuu maksamaan mulle palkkaa ( = kuluja yritykselle), se joutuu vielä maksamaan mulle osan yhtiön tuloksesta osinkoina. Mä siis rahastan sitä kahdesti.Reilua, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pahaa vuokratyössä on?
Vuokratyö on vain uusin tapa kiertää kiertää veroja ja hyödyttää ainoastaan työnantajaa ja vuokrafirmaa. Vuokratyöläinen jää vuokratyöstä persenetolle, koska muutamakin päivä vuokratyötä katkaisee tukien maksaminen ja sen sotkun selvittämiseen menee kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan sama mikä ala. Yksikään viimeisistä kolmesta työnantajastani ei ole noudattanut lakeja. Työsuojelu oli täysin kädetön, koska työnantajat on muka jotain jumalia nykyään. Vain työntekijä joutuu noudattamaan lakeja.
No kannattaisikohan ottaa liittoon yhteyttä? Ja kuka hullu allekirjoittaa sopimuksen joka ei ole lainmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattaisikohan ottaa liittoon yhteyttä? Ja kuka hullu allekirjoittaa sopimuksen joka ei ole lainmukainen.
Liittoja ei ole kiinnostanut, kuin jäseniltään saama raha. Jopa liiton oma asianajaja kusetti minua kerran.
Jos en olisi vetänyt nimeä paperiin, olisi tullut karenssi. Sellanen hullu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pahaa vuokratyössä on?
Vuokratyö on vain uusin tapa kiertää kiertää veroja ja hyödyttää ainoastaan työnantajaa ja vuokrafirmaa. Vuokratyöläinen jää vuokratyöstä persenetolle, koska muutamakin päivä vuokratyötä katkaisee tukien maksaminen ja sen sotkun selvittämiseen menee kuukausia.
En minä jäänyt. Tosin teinkin töitä oikeasti, enkä vain harrastuspohjalta.
Ikävä, jos työttömän on pakko ottaa vuokratyötä vastaan. Mielestäni ihmisellä pitäisi olla oikeus aina vaatia tulevansa suoraan työsuhteeseen siihen yritykseen, jolle työtä tekee. Ikävää muutenkin, että työnantajat saavat jatkuvasti kiertää lakia, mutta työntekijälle paukkuu karenssit, jos yrittää päästä paskasta työnantajasta eroon. Mieluummin pitäisi muuttaa lakia niin, että irtisanominen puolin ja toisin olisi helpompaa, eikä työntekijäkään saisi pitkää karenssia irtisanoutumisesta. Vasta jos irtisanoutuminen eri paikoista olisi toistuvaa, eli ilmeisesti työhaluja ei ole, niin sitten karenssi aina kerta kerralta pitenisi. Samoin työnantajalle jotain sanktiota, jos jatkuvasti laittaa eri ihmisiä pihalle. Silloin ei vika ole enää työntekijöissä, vaan työnantajassa itsessään.
Ei pidä.