Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eräs ihminen ärsyttää minua aivan suunnattomasti

Vierailija
23.08.2016 |

Hänen ei tarvitse tehdä kuin yksi pieni asia eri tavalla miten itse tai joku muu tekisi kiehahdan raivosta. Hänen tyylinsä puhua, olla, kommunikoida, suhtautua asioihin, kaikki koko henkilössä saa näkemään punaista. Kertokaa minulle kuinka hitossa pystyn olemaan tuonkaltaisen henkilön seurassa aina kun on pakko?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan. Hänessä on jotakin sellaista, mitä et hyväksy itsessäsi.

Vierailija
2/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheer up, Brian. You know what they say.

Some things in life are bad,

They can really make you mad.

Other things just make you swear and curse.

When you're chewing on life's gristle,

Don't grumble, give a whistle!

And this'll help things turn out for the best

And

Always look on the bright side of life!

Always look on the bright side of life

If life seems jolly rotten,

There's something you've forgotten!

And that's to laugh and smile and dance and sing,

When you're feeling in the dumps,

Don't be silly chumps,

Just purse your lips and whistle -- that's the thing!

And always look on the bright side of life

Come on!

Always look on the bright side of life

For life is quite absurd,

And death's the final word.

You must always face the curtain with a bow!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti olla näin, vai trollaatko? Olen joskus vaivihkaa näin tuumaillut mutta sivuutan aika nopeasti ajatuksen, koska itse en koe meissä olevan mitään yhteistä.

-ap

Vierailija
4/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti olla näin, vai trollaatko? Olen joskus vaivihkaa näin tuumaillut mutta sivuutan aika nopeasti ajatuksen, koska itse en koe meissä olevan mitään yhteistä.

-ap

Voi olla ja tod.näk. on, jos ylireagoit.

Vierailija
5/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä on aina auttanut se, että ajattelen ette ei se ole sen ihmisen vika jos hän minun hermoilleni käy, eikä hänen tarvitse siitä kärsiä, oma murheeni jos hän minua rasittaa.

Vierailija
6/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö se oon?

Vierailija
7/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää kyllä tälle ihmiselle, hän joutuu syyttä jonkun toisen vihan kohteeksi. Toivottavasti osaat hillitä itsesi etkä näytä tunteitasi ollenkaan ulospäin.

Vierailija
8/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo hokema on jotain niin viisasta. Jos mua ärsyttää jossakin ihmisessä vaikka myöhästely, niin enhän mä sitä itsessänikään hyväksy.

Vierailija
9/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isot ihmiset jaksaa hermostua muiden persoonista tai muista sellaisista? Ei minua ärsytä muissa mikään. Miten ihmeessä jotkut jaksavat tonkia toisten napoja ja vedellä herneitä nenään?

Vierailija
10/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia ihmisiä jotka ärsyynyvät todella helposti. Ovat itse hankalia ihmisiä, mutta eivät samalla tapaa kuin ne ihmiset joista itse ärsyyntyvät. Esimerkiksi: perusluonteeltaan hankala ja ärsyyntyvä ihminen omaa heikon omanarvon tunnon ja siksi on hyvin huomaamaton ihminen, koska ei halua huomion keskipisteeksi. Pitää itseään siksi vaatimattomana ihmisenä. Samaa ihmistä ärsyttää suunnattomasti persoonattomia, joka tykkää olla huomion keskipisteenä, nauttii ottaa kehuja ja kiitosta vastaan ja pitää siitä meteliä esim työpaikalla. Samaan aikaan ärsyyntyjä näkee punaista, ja pitää huomiohuorauksena toisen erilaista persoonaa.

Jos ärsyyntyjä olisi tasapainossa itsensäkanssa ja aidosti vaatimaton ihminen mutta arvostaa itseään samalla, ei toisen huomiohakuisuus ärsyttäisi niin suunnattomasti. Kyse on omasta puutteesta jota ei ymmärrä itsessään ja siksi omasta vajavaisuudesta, puutteesta nousee se ärsytys.

Vierailija
11/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on työelämässä yksi ihminen joka provosoi ja haastaa minua. Joskus jaksan paremmin ohittaa hänet mutta joskus kuohahtaa. Ei kai ne ristiriidatkaan vaarallisia ole.

Onko tämä ihminen työssä vai vapaa-ajalla?

Vierailija
12/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hokema on jotain niin viisasta. Jos mua ärsyttää jossakin ihmisessä vaikka myöhästely, niin enhän mä sitä itsessänikään hyväksy.

Eikä tarvitsekaan, mutta tässä oli kysymyksessä ihmisen koko persoona. Ymmärtääkseni.

Vierailija
13/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita töpseli seinään.

Vierailija
14/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvaile, mikä ihmisessä ärsyttää? Miksi koet hänet niin ärsyttävänä? Alistajia hän sinua? Mitätöi? Kävelee ylitsesi? Onko yli-itsekäs?

Vierailija
15/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon että olemme aikoinamme riidelleet aika paljon ja sen takia oletan vielä olevan asioita hampaan kolossa. Olemme sopineet jokin aika sitten ja pystyn hänen seurassa esittämään pirteää ja mukavaa, mutta tietäisipä mitä mieltä todellisuudessa olen. Hänellä on tapana aliarvioida kaikkien ihmisten saavutuksia ja tekemisiä, mutta itse kuvittelee olevansa jotain erityistä. Se piirre ärsyttää minua aivan älyttömästi.

-ap

Vierailija
16/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutamia ihmisiä jotka ärsyynyvät todella helposti. Ovat itse hankalia ihmisiä, mutta eivät samalla tapaa kuin ne ihmiset joista itse ärsyyntyvät. Esimerkiksi: perusluonteeltaan hankala ja ärsyyntyvä ihminen omaa heikon omanarvon tunnon ja siksi on hyvin huomaamaton ihminen, koska ei halua huomion keskipisteeksi. Pitää itseään siksi vaatimattomana ihmisenä. Samaa ihmistä ärsyttää suunnattomasti persoonattomia, joka tykkää olla huomion keskipisteenä, nauttii ottaa kehuja ja kiitosta vastaan ja pitää siitä meteliä esim työpaikalla. Samaan aikaan ärsyyntyjä näkee punaista, ja pitää huomiohuorauksena toisen erilaista persoonaa.

Jos ärsyyntyjä olisi tasapainossa itsensäkanssa ja aidosti vaatimaton ihminen mutta arvostaa itseään samalla, ei toisen huomiohakuisuus ärsyttäisi niin suunnattomasti. Kyse on omasta puutteesta jota ei ymmärrä itsessään ja siksi omasta vajavaisuudesta, puutteesta nousee se ärsytys.

Mulla on pari kaveria, joiden seurassa en kestä olla isossa porukassa juuri sen takia että heidän on pakko koko ajan olla äänessä tai muuten jatkuvasti puhua itsestään tai olla vaan kovaäänisiä. Itse koen pitäväni kyllä normaalista keskustelemisesta ilman jatkuvaa huutoa ja yliesittämistä. Mutta nyt kun luin vastauksesi, huomasin että tää on ihan totta! Oon tosi huomaamaton ja en todellakaan osaa arvostaa itseäni tarpeeksi. Oon aina ajatellut että pitää vaan välttää heidän seuraa, mutta tämä sai mut kyllä heräämään, vika on myös minussa. Kiitos!!

Vierailija
17/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä kun näkyy se puna naamastakin.

Vierailija
18/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, tiedostan olevani huomaamaton ja en tykkää itseeni kohdistuvasta huomiosta oikein. Mutta tämän henkilön kohdalla jota en siedä , ärsyttää kaikki. Hänen perusluonteensa ei ole tyrkky tai huomionkipeä, vaikkakin jossain sivulauseessa ilmaisee omaa tärkeyttään. Tämä tyyppi on enemmän katkeroitunut piikittelijä kuin "huomiohuora"

Vierailija
19/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen sinun perusluonteesi on, ärsyynnytkö helposti kaikesta?

Vierailija
20/39 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari kaveria, joiden seurassa en kestä olla isossa porukassa juuri sen takia että heidän on pakko koko ajan olla äänessä tai muuten jatkuvasti puhua itsestään tai olla vaan kovaäänisiä. Itse koen pitäväni kyllä normaalista keskustelemisesta ilman jatkuvaa huutoa ja yliesittämistä. Mutta nyt kun luin vastauksesi, huomasin että tää on ihan totta! Oon tosi huomaamaton ja en todellakaan osaa arvostaa itseäni tarpeeksi. Oon aina ajatellut että pitää vaan välttää heidän seuraa, mutta tämä sai mut kyllä heräämään, vika on myös minussa. Kiitos!!

Eipä mitään:) Huomiohakuisellakin ihmisella voi olla samalla lailla huono omanarvontunto, mutta juuri siksi hakee jatkuvaa kontaktia muihin. Hänen tapansa paikata oma "puute" on vain täysin päinvastainen kuin vaatimattomuuteen kääriytyvän ihmisen keino.

Ymmärtämällä erilaisuutta ärsytys pienenee. Kaikki ylimenevä käytös on yleensä jonkun tunteen tai kokemuksen paikkaamista. Eläimillä on yleensä sama juttu.