Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimistotyöntekijät!

Vierailija
23.08.2016 |

Eikö teitä masenna ja ärsytä istua hiljaa päivät pitkät? Meillä on peräti kolme samassa huoneessa mutta eivät perkeleet oikeasti puhu mitään! Kaikki saa kiskoa irti ja väen väkisin vastataan. Alkaa ketuttaa olla se ainoa joka jotain juttua heittää.
Tai nämä kyllä puhuvat, aika ajoin mutta lähinnä kun kyselen heidän omista asioista, tiedän siis lähinnä heistä kaiken ...mutta ei mitään muuta.

Tulen itse hulluksi tuommoisessa ilmapiirissä, jossa ei ole pienintäkään oma-aloittesuutta jutteluun ja/tai sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Viimeksi olin töissä isossa avotoimistossa ja juttu & nauru luisti ja työt tuli hyvillä mielin tehtyä.

Niin, että onko jotain muuta kuka ei kestä hiljaa istumista 8 h päivässä? Ja miten selviätte? Radiotakaan eivät halua..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puran työkseni lääkäreiden saneluja ja tuollaiset turhanjauhajatyökaveri ottaa kyllä pattiin kun ei kirjoitusrauhaa saa!

Vierailija
2/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä ihan kamalasti saisi tehtyä töitä jos koko ajan pitäisi papattaa huonetoverin kanssa. Mun duuni on keskittymistä vaativaa, joten virheitä tulisi ja reippaasti jos päällä olisi radio ja vieressä pälpättävä huonetoveri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat introverttejä? Ei siinä mitään small talkia 24/7 jaksa.

Vierailija
4/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun puhelimessa suurimman osan ajasta, joten en ehdi työkavereiden kanssa juttelemaan kuin tauoilla.

Vierailija
5/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En pysty keskittymään jos pitää papattaa koko ajan ja eipä muutenkaan mikään rupattelu niin paljoa kiinnosta.

Vierailija
6/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla on kyllä useimmiten mikillä varustetut kuulokkeet päässä niin kuuntelen musaa sillon kun en ole lyncissä keskustelemassa niiden kuulokkeiden avustuksella. Sitten jos jollain on jotain kysyttävää irl tai muuta höpöteltävää, otan kuulokkeet pois. Meillä kaikki turhanpäiväiset lörpöttelut jätetään sinne tauoille. Sillon tällön tulee työn lomassa lörpöteltyä muutakin kuin työasioita, mutta aina pikaisesti. Duuni vaatii sen verran läsnäoloa, ettei voi vaan keskustella kynsilakoista ja viimeisimmistä juoruista koko päivää

Vierailija
7/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä ihan kamalasti saisi tehtyä töitä jos koko ajan pitäisi papattaa huonetoverin kanssa. Mun duuni on keskittymistä vaativaa, joten virheitä tulisi ja reippaasti jos päällä olisi radio ja vieressä pälpättävä huonetoveri. 

Saan kyllä työni tehtyä vaikka pulina olisikin. En nyt tarkoita että koko ajan pitäisi olla jutustelemassa, mutta edes jonkun verran! uskon että työkaveri voisi "selvitä" päivän vaan sanalla "hei" aamulla ja lähtiessään...huh.

Vierailija
8/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan on! taitaa olla ensimmäinen tapaamani introvertti :D jännää...

Vierailija
9/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn paremmin hälinässä - en tiedä miksi mutta näin on. Sen takia mun on helppo rupatella välillä niitä näitä - eikä mitään kynsilakkaseiska-juttuja :D

Ja vaikeuksia tehdä töitä ihmisten samassa huoneessa jossa ollaan koko ajan hiljaa..

kuulokkeet pelastaa .

Yleensä mietin et miten ne jaksaa vaan "olla" .. :D

Av

Vierailija
10/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskityn paremmin hälinässä - en tiedä miksi mutta näin on. Sen takia mun on helppo rupatella välillä niitä näitä - eikä mitään kynsilakkaseiska-juttuja :D

Ja vaikeuksia tehdä töitä ihmisten samassa huoneessa jossa ollaan koko ajan hiljaa..

kuulokkeet pelastaa .

Yleensä mietin et miten ne jaksaa vaan "olla" .. :D

Av

Taidat olla aika nuori? Nykynuoret ovat totuttautuneet koko ajan kuuntelemaan vähintäänkin musiikkia, ja hiljaisuus ahdistaa heitä. Kannattaa opetella riippuvuudesta pois, niin jonain päivänä huomaat, että nautitkin rauhasta ja hiljaisuudesta, ja saat työt entistäkin tehokkaammin tehtyä.

Vierailija
11/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän Ap:ta ihan täysin. Mun entinen duunipaikka oli just sellainen, että porukka saattoi istua hiljaa koko päivän. Jossain kahvipannulla kohdatessa saattoi tulla joku "heh heh, tulit sinäkin hakemaan kahvia, heh heh"- lause, mutta siinä kaikki.

Nykyisessä työpaikassa hölötellään mitä milloinkin. Kiva pitää välillä vähän taukoa siitä ruudun ja papereiden tuijottelusta. Tehdään työtä, jossa virheisiin ei yksinkertaisesti ole varaa, joten keskittyminen on todella intensiivistä. Siihen ei vaan pysty kovin pitkiä aikoja kerrallaan.

Vierailija
12/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajatellut samaa.Itse en kestäis päivääkään toimistossa, vaikka olis kuinka kevyt ja siisti sisätyö.Mulle työn pitää tuntua työltä.

Vierailija
13/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma työhuone, kaikeksi onneksi.

En jaksaisi, jos pitäisi avossa yrittää keskittyä hoitamaan hyvin hommansa.

Haluan tehdä työt ja sitten sulkea oven ja olla siviiliminä. Kahvi- ja lounastaukojen juttelu riittää minulle.

Vierailija
14/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän Ap:ta ihan täysin. Mun entinen duunipaikka oli just sellainen, että porukka saattoi istua hiljaa koko päivän. Jossain kahvipannulla kohdatessa saattoi tulla joku "heh heh, tulit sinäkin hakemaan kahvia, heh heh"- lause, mutta siinä kaikki.

Nykyisessä työpaikassa hölötellään mitä milloinkin. Kiva pitää välillä vähän taukoa siitä ruudun ja papereiden tuijottelusta. Tehdään työtä, jossa virheisiin ei yksinkertaisesti ole varaa, joten keskittyminen on todella intensiivistä. Siihen ei vaan pysty kovin pitkiä aikoja kerrallaan.

Näin juuri!! Silloin kun keskitytään, keskitytään kunnolla, ja välillä pulistaan.

Niin, en olenkin nuori , 36, mutta luonteen ei nyt ole semmoinen hiljainen erakko. Ehkä on duuni vaihdos tarpeen :D

Vierailija
15/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset työkaverit ovat syy miksi pidän etäpäiviä.

Vierailija
16/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen töihin tekemään töitä, en seurustelemaan.

Vierailija
17/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytää toimistotyön, josta selviää ilman ihmiskontakteja? Minulle sellainen heti!

Vierailija
18/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mulla on kyllä useimmiten mikillä varustetut kuulokkeet päässä niin kuuntelen musaa sillon kun en ole lyncissä keskustelemassa niiden kuulokkeiden avustuksella. Sitten jos jollain on jotain kysyttävää irl tai muuta höpöteltävää, otan kuulokkeet pois. Meillä kaikki turhanpäiväiset lörpöttelut jätetään sinne tauoille. Sillon tällön tulee työn lomassa lörpöteltyä muutakin kuin työasioita, mutta aina pikaisesti. Duuni vaatii sen verran läsnäoloa, ettei voi vaan keskustella kynsilakoista ja viimeisimmistä juoruista koko päivää

'

Hei Osuuspankin muija ;)

Vierailija
19/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun on ihanaa. Välillä ärsyttää mennä kahville, no onneksi sielläkin saa olla hiljaa. Olen ainoa nainen ja kahvipöydässä on päivästä riippuen 5-10 henkilöä, näistä ehkä kaksi tai kolme juttelevat. Loput lukevat lehteä tai selaavat puhelinta. Täydellistä. Joinakin päivinä en sano kuin huomenta työkavereille.

Vastapainona toki on palavereja, joissa täytyy puhua, mutta niissä sentään puhutaan pääosin asiaa eikä tarvitse jauhaa mitään diipadaapaa.

Vierailija
20/20 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menen töihin tekemään töitä, en seurustelemaan.

Tää on niin suomalaista "minähän en muille puhu, saatikka vietä niiden kanssa aikaa töiden ulkopuolella" , "töissä tehdä töitö, prkl " :D