Mitä sinä ostat kirpputorilta? :)
Olisi kiva kuulla, mitä teille usein tarttuu mukaan kun käytte kirpputorilla?
Olen aloitteleva kirppismyyjä ja kuullut vain juttuja että tiettyjä tavaroita ei edes kannata viedä kun kukaan ei niitä yleensä kirpputorilta osta...
Tiedän että lastenvaatteet ja lasten lelut on varmaan yleisimpiä mitä ostetaan, mutta mitä muuta?
Kommentit (29)
Aiemmin ostin vaikka mitä: vaatteita, kenkiä, astioita. Tavara oli siistiä eikä maksanut paljon.
Nykyään en osta mitään enkä enää käy korpputoreilla. Ihmiset vievät myytäväksi jätteisiin kuuluvaa roinaa ja lumppuja, jotka on hinnoiteltu lähes kaupan hintatason mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ostin vaikka mitä: vaatteita, kenkiä, astioita. Tavara oli siistiä eikä maksanut paljon.
Nykyään en osta mitään enkä enää käy korpputoreilla. Ihmiset vievät myytäväksi jätteisiin kuuluvaa roinaa ja lumppuja, jotka on hinnoiteltu lähes kaupan hintatason mukaisesti.
kirpputoreilla* :)
Ennen ostin lastenvaatteita, mutta vain ehjiä ja tahrattomia. Sitten jossain vaiheessa astioita, nyt on kaapit jo täynnä. Nykyään vältän myös kirjojen ja leffojen ostamista, koska roina.
Viimeaikoina olen ostanut lähinnä vaatteita. Olen kyllä ronkeli. Vaatteen pitää olla täysin virheetön ja uusi tai uudenveroinen, enkä usko, että nukkainen, venynyt tai reikäinen riepu menee kaupaksi kenellekään. Silti näitä rättejä on kirpparit täynnä. En osta mitään henkkamaukkaa enkä viskoosia vaan luonnonmateriaaleja ja/tai merkkivaatteita. Näitäkään en osta, jos hinta on liian korkea.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla, mitä teille usein tarttuu mukaan kun käytte kirpputorilla?
Olen aloitteleva kirppismyyjä ja kuullut vain juttuja että tiettyjä tavaroita ei edes kannata viedä kun kukaan ei niitä yleensä kirpputorilta osta...
Tiedän että lastenvaatteet ja lasten lelut on varmaan yleisimpiä mitä ostetaan, mutta mitä muuta?
Elokuvia,kirjoja,koriste-esineitä ja koruja.Silloin harvoin kun vastaan tulee vaate,joka on kiva ja oikean kokoinen,niin myös vaatteita.
Lastenvaatteita (joskus itsellenikin vaatteita), laukkuja, elokuvia, urheilukamppeita. Mökille olen ostanut myös verhoja, mattoja ja koriste-esineitä.
Tyttöni ostavat leluja, tarroja, kirjoja, penaaleita, koruja, hevosaiheisia tavaroita... ja vaikka mitä muuta.
Mutta vain erittäin hyväkuntoinen kohtuuhintainen tavara kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Teinille ostan vaatteet kaupasta. Kirpparilta ostan itselleni vaatteita. Mun kokoa on vaikea löytää.
Vaatteita on aina hoikille naisille.
Olen huomannut saman,todella ärsyttävää kun haluaisin ostaa vaatteet mieluiten kirpparilta(siellä tulee muutenkin vastaan tavaraa,joita ei kaupoista löydy),mutta aina kun katselen kirpparilla vaatteita,ne on pieniä kokoja.
Ostan hyväkuntoisia vaatteita, huiveja ja kenkiä sekä kirjoja, koruja ja pieniä sisustustavaroita esim. kukkaruukkuja. Kaverin koiralle joskus halvan pehmolelun. Parhaimpia löytöjä tekee mielestäni kesäkirppiksiltä ulkona, ehkä auringon paistekin nostaa mielialaa :)
Minulla on 36 kengänkoko ja tosi harvoin vastaan tulee siistejä, ei loppuun kulutettuja kenkiä. Parhaimpia löytöjä ovat vanhat lasten sadut, oudot kasvien taimet (jotka paljastuvat superkestäviksi kasveiksi) ja kaikki turkoosit asiat.
Vierailija kirjoitti:
Ostan hyväkuntoisia vaatteita, huiveja ja kenkiä sekä kirjoja, koruja ja pieniä sisustustavaroita esim. kukkaruukkuja. Kaverin koiralle joskus halvan pehmolelun. Parhaimpia löytöjä tekee mielestäni kesäkirppiksiltä ulkona, ehkä auringon paistekin nostaa mielialaa :)
Minulla on 36 kengänkoko ja tosi harvoin vastaan tulee siistejä, ei loppuun kulutettuja kenkiä. Parhaimpia löytöjä ovat vanhat lasten sadut, oudot kasvien taimet (jotka paljastuvat superkestäviksi kasveiksi) ja kaikki turkoosit asiat.
Tuo viimeinen lause oli jotenkin hirmu sympaattinen! ^^ Itsekin ostelen joskus kirpparilta vanhoja satukirjoja,vaikka minulla ei ole itselläni lapsia.Paras satulöytö viime aikoina on ollut Andersenin satukirja,jossa oli todella ihana kuvitus eikä liikaa raakoja yksityiskohtia.
Juuri äsken ostin karhun mustat lenkkarit. Pohjan perusteella käyttämättömät ja olivat pölyssä. Maksoi viisi euroa. Sain heittää vihdoin vanhat pois, joissa on ollut jo kaksi viikkoa reikä pohjassa.
Kun muutamme, niin aion seuraavaksi ostaa sekalaisen seurakunnan ruokalautasia ja kahvimukeja. Olen jo vuosia koittanut kartuttaa arabian koko sarjaa, mutta ei siitä ole tullut mitään. Lahjoitan siis pari mukia ja kolme lautastani pois ja ostan tilalle ihan mitä vain kivan näköistä. Funktio on kuitenkin syödä ja juoda niistä, niin ihan turhaa maksaa kymppejä astioista, jotka sitten menee rikki ja harmittaa, että on käyttänyt niihin useita kymppejä.
Ostan myös housuja, paitoja ja juhlavaatteita tarpeen mukaan. Krääsän ostamisesta olen päässyt eroon, ellei vastaan tule jotain okkultistista tavaraa. Harvoin niitä tosin tulee. Niin ja pyyhkeitä, petivaatteita jos ovat uudenveroisia. Tosin niitä harvemmin, ellei laiteta vanhoja lattiaräteiksi ja miehelle räteiksi polkupyörän rassaamista varten.
Oikeastaan kaiken, mitä kotiin tarvitaan.