Mitä sinä ostat kirpputorilta? :)
Olisi kiva kuulla, mitä teille usein tarttuu mukaan kun käytte kirpputorilla?
Olen aloitteleva kirppismyyjä ja kuullut vain juttuja että tiettyjä tavaroita ei edes kannata viedä kun kukaan ei niitä yleensä kirpputorilta osta...
Tiedän että lastenvaatteet ja lasten lelut on varmaan yleisimpiä mitä ostetaan, mutta mitä muuta?
Kommentit (29)
Kirjoja, elokuvia, kohtuuhintaisia astioita. Joskus vaatteita.
Vaatteita, kirjoja, kenkiä, huonekaluja. Sisustusjuttuja myös ostin yhteen aikaan paljonkin nimenomaan kirppareilta, koska sieltä löytyy tosi makeita esineitä melko useinkin :) Tykkään kierrättämisestä ja siitä, että joku yksityishenkilö saa itselleen rahaa omien tavaroidensa myynnistä. Koen tukevani jonkun taloutta sillä ja se tuntuu ihan mukavalta. Itsekin olen muutaman kerran myynyt tavaraa kirpparilla ja sain ihan kivasti rahaa ja itselleni turhaa tavaraa pois.
Kirjat, sisutustavarat, huonekalut
Lakanoita jos on hyviä ja kohtuuhintaisia, vaatteita (lähinnä farkkuja ja toppeja), joskus astioita (lähinnä ruuanvalmistukseen, kulhoja ym), verhoja jos löytyy kivat. Pyyhkeitä.
Kirjoja, työkaluja ja kummallisuuksia.
Vaatteita ja sisustusjuttuja, mutta vain kohtuuhintaisia. Myyn itsekin aika usein ja laitan hyvin alhaiset hinnat, että kaikki varmasti menee. vastakin oli pöytä josta taisi mennä kaikki vaatteet, niistäkin kallein oli lähes uusi nahkatakki 8€. kirppiksellä kirppishinnat.
Kirjoja, vaatteita, elokuvia, levyjä. Joskus jotain keräilemiäni astioita (huom. ei muumimukeja), sisustusjuttuja, pelejä sekä kenkiä.
Paitoja itselleni ja jotain käyttötavaraa esim kellot. Se vika vain on, kun kirppiksellä ei viitsi sovitella ja jos koon perusteella ostaa silmämääräisesti, niin paita on yleensä liian ahdas.
Kirjoja, leluja, joskus harvoin vaatteita.
Etsin merkkitavaroiden ja ušein sitä löytyykin.
Vaatteita, laukkuja, kodin tavaraa.
Lisäksi kirjoja.
Hyväkuntoisia vaatteita (uuden veroisia) joskus jotain sisustusesineitä (maljakkoja, posliinia ym). Harvoin kuitenkin käyn, koska 99% roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita ja sisustusjuttuja, mutta vain kohtuuhintaisia. Myyn itsekin aika usein ja laitan hyvin alhaiset hinnat, että kaikki varmasti menee. vastakin oli pöytä josta taisi mennä kaikki vaatteet, niistäkin kallein oli lähes uusi nahkatakki 8€. kirppiksellä kirppishinnat.
Joo, toi kohtuullinen hinta on tärkeä muistaa! Ei kukaan osta kirppikseltä mitään samaan hintaan kuin saisi uutena kaupasta, siinä menee musta ideakin pilalle. Itse pöytää pitäessä hinnoittele aina sillä ajatuksella, että kunhan vain eroon pääsisi ja joku ostaisi pois. Sun hinnat kuulostaa just sopivilta, varmasti pysähtyisin penkomaan pidemmäksi aikaa :)
-9
Ostan laadukkaita vaatteita tai vähintään siistejä perusvaatteita. Jos vaate on käytetyn näköinen, niin sen pitää olla jo tosi erityinen tai erikoinen, että kiinnostaa ja sellaiset on harvinaisia. Selvästi käytetyt ja kuluneet, tylsät vaatteet ei kiinnosta. Itseasiassa tylsät vaatteet ei joka tapauksessa kiinnosta :)
Joskus myös jotain erikoisia juttuja ostan mutta se on harvinaisempaa.
Olen valmis maksamaan matalaa kirppishintaa, sitten pitää olla joku todella laadukas tuote, että olen valmis maksamaan enemmän. Silloin siis pelkkä merkki ei riitä, vaan vaikka hyvässä kunnossa oleva istuva nahkatakki tai oikeasti hyvästä materiaalista oleva merkkivaate.
Teinille ostan vaatteet kaupasta. Kirpparilta ostan itselleni vaatteita. Mun kokoa on vaikea löytää.
Vaatteita on aina hoikille naisille.
Ostan yleensä kirjoja, leffoja ja vaatteita. Kirjat plärään läpi kuntotarkastukseksi, leffoissa menen tuurilla eli en suostu maksamaan paljoa jos se ei sitten toimikaan. Vaatteet tarkastan tarkimmin, sillä harmittavan usein jengi myy jotain nukkaantunutta, kainaloläikkäistä, tahraista tms. Varsinkin huonokuntoisista merkkivaatteista kehdataan pyytää ihan uskomattomia hintoja.
P.s. Itse ilahdun aina jos myyntipaikalla on pienessä lappusessa kerrottuna mitä vaatekokoja on tarjolla. Näin tiedän jatkaa samantien seuraavaan, jos koot eivät kuitenkaan natsaa.
En voi hengittää kirppiskaasussa ;-(
Vaatteita ja kenkiä useimmiten, joskus kirjoja ja leffoja/sarjabokseja. En osta mitään liian kalliilla (esim. minusta 6€ käytetystä paidasta on naurettavaa, etenkin kirppareilla joissa pöytävuokra on kympin luokkaa) ja toivon kaikkien, jotka vievät kirpparille rikkinäisiä, nukkaisia yms. tavaroita saisivat hävetä. Muutamaan kertaan joutunut pettymään kun on vasta kotona huomannut että esim. paidassa on kainalossa reikä tai kengänpohja putoaa ekassa käytössä.
Luulen, että kauniit isommat koot (L-XXL) menevät ensin, niitä ei tahdo kirppareilta löytyä kun xs-m-kokoja löytyy vaikka muille jakaa. Itse olen kokoa xs mutta isompikokoiselle sisarelleni harvoin löytyy mitään. Myös pienet kenkäkoot (35-36) menevät kokemukseni mukaan nopeasti (pari kertaa joutunut jopa kilpailemaan uuden pöydän antimista, kun tarjolla ollut pieniä kenkiä :D).
Itse ostan lähinnä vaatteita ja kenkiä. Xs-koon vaatteita on ainakin tosi paljon tarjolla. Mikä tarkoittaa sitä, että vaan parhaat ostetaan. Varmaan sama muissakin peruskokoluokissa.
Joskus ostan sisustusjuttuja, mutta harvoin tulee mieleisiä tai kohtuuhintaisia vastaan.