Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki HR-ammattilaiset yhtä *ulkkuja?

Vierailija
23.08.2016 |

Itsellä aikanaan kokemusta myös vanhan ajan hyvistä hr päälliköistä, mutta nykyään lähes kaikki tietämäni ovat todella veemäisiä. Olen itse ollut piiiiiitkään samassa yrityksessä ja hr päälliköt/johtajat ovat nykyään toinen toistaan pahempia. Edellinen oli ehkä pahin selkäänpuukottaja ikinä, vaikka esitti kaikkien kaveria. Nykyinen on vielä reilusti pahempi, ei tiedä oikeasti mistään mitään, ja kun narahtaa tietämättömyydestään tai siitä, ettei ole hoitanut hommiaan, valehtee ja kieroilee surutta ja hyökkää toisen kimppuun, yrittäen saada toisen näyttämään tyhmältä.
Mistä noita herkkuja tähän maailmaan sikiää? :O Vaaditaanko nykyään hr:ltä niin paljon röyhkeyttä, ettei normaalit ihmiset pysty siihen ja siksi sinne valikoituu narsistit tai muut päästään vialla olevat?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan voi vaikuttaa se, että työnhakuprosesseista haastatteluineen on tullut päävikaisten touhua.

Vierailija
2/16 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me ollaan *ulkkuja, *yrpiä ja *ittupäitä.

Oletko muuten ajatellut, mikä näitä hr-räyhkiä yhdistää? Suhtautuminen sinuun. *inuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuten ajatellut, mikä näitä hr-räyhkiä yhdistää? Suhtautuminen sinuun. *inuun.

Todistit juuri AP:n epäilysten osuneen oikeaan.

Eli kyllä ovat.

Vierailija
4/16 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkkuja? kyllä.

Vierailija
5/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole henkilökohtaisesti ollut ongelmia kuin tämän viimeisen kanssa, joka ei osaa hoitaa/hoida hommiaan ja peittelee asioita valehtelemalla. Mutta montaa olen seurannut ja paljon kuullut, siitä tämä päätelmä. Toki kärjistettyä sanoa, että kaikki, mutta suurin osa kuitenkin. Kiva, että vahvistit mun näkökannan :)

ap

Vierailija
6/16 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen läheisesti vain yhden ja kyllä mietin usein, että miksi edes olen hänen kanssaan tekemisissä. Hän on joka asian asiantuntija. Professional, kuten hän itseään kutsuu joka käänteessä.

Vierailija
7/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan tradenomeja joilla ei ole edes työlainsäädännön alkeet hallussa.

Vierailija
8/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä moneen junaan. Asema johdon ja henkilökunnan välissä on tietty semmoinen, että jos johonkin kumartaa, toiselle pyllistää. Sitten kun on ns. paljon vartiajana, se tietty herättää paikoin tyytymättömyyttä henkilökunnassa (ja johdossakin), jolloin negatiiviset tunteet ovat aika inhimillisiä.

Suurin osa meistä kuitenkin on aika oikeudenmukaisia, joskin tiukkoja - mitä nyt kollegoitani tunnen. Olen toki tavannut jokusen ihan hirveänkin. Pahimpia ovat ehkä psykopaattinatsi (ihan omaa tulkintaa), joka ei suostunut hyvän sään aikana eläkkeelle, vaan notkui viimeiseen saakka käyttämässä valtaansa mielivaltaisesti sekä oikiksesta vasta valmistunut "mutta kun lakikirjassa tämä menee näin" -tyyppi, jolla ei ollu ns. silmää inhimilliselle elämälle.

Paras tapaamani kollega on ollut myöskin juristi, joka oli ollut 30 vuotta virassa. Hän toki osasi pykälät ulkoa, mutta hänellä oli hyvin hyvä inhimillinen silmä, joka kertoi hänelle, milloin tarvitaan keppiä ja milloin porkkanaa. Minulla on ollut kunnia olla hänen mentoroitavanaan ja tuota kohti toivon varttuvani.

Vierailija
9/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma lähti kusemaan siinä vaiheessa kun HR-leidit unohtivat olevansa "tukifunktio" eikä sen kummempaa, eli noin 2005-2007.

10/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä olen köyrinyt ❤, sexy mimmi ja hommasi mulle hyviä keikkoja.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
11/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei taida olla riittävää kokemuspohjaa määritellä ketään tulkuksi. Sinulle sattunut yksi hankala niin se on auttamatta koko totuus?

Ymmärrän kyllä teitä asiakkaitani, että se voi tuntua tulkkumaiselta kun kaikki ei ihan mene niin kuin te haluatte vaan meitäkin sitoo tietyt laadittujen sopimusten luomat raamit.

Vierailija
12/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma lähti kusemaan siinä vaiheessa kun HR-leidit unohtivat olevansa "tukifunktio" eikä sen kummempaa, eli noin 2005-2007.

Ja siinä kohtaan kun naisella  itsenäisyys noussut päähän ja hänestä on tullut itsekäs. Hän luulee, että voi vahvana itsenäisenä naisena olla täysmulkku ollakseen kova jätkä.

Vierailija
13/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei taida olla riittävää kokemuspohjaa määritellä ketään tulkuksi. Sinulle sattunut yksi hankala niin se on auttamatta koko totuus?

Ymmärrän kyllä teitä asiakkaitani, että se voi tuntua tulkkumaiselta kun kaikki ei ihan mene niin kuin te haluatte vaan meitäkin sitoo tietyt laadittujen sopimusten luomat raamit.

"Herra se on herrallakin". Monta kertaa sitä antaa asialle vaan kasvonsa ja ne päätökset ja ohjeet sanelee ihan joku muu.

Vierailija
14/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat jumissa ajattelussa että HR on jonkinlainen työntekijöiden edustaja mutta tosiasiassa HR on johdon työkalu jolla optimoidaan henkilöstöresurssin kustannuksia. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, ja jos HR pystyy pitämään henkilöstökustannukset matalina niin se on paikkansa hallituksessa ansainnut. Tympeää ehkä mutta niin se vaan menee. Sillä voidaan spekuloida maailmanloppuun asti että miten henkilöstökustannuksia mitataan ja miten erilaisia abstraktioita (työtyytyväisyyden ja henkisenhyvinvoinnin vaikutus tuottavuuteen, jne.) arvostetaan mutta se on turhaa, aivan turhaa. Firmoilla on omat mittaustapansa ja HR:n homma on optimoida kustannukset niiden suhteen.

Vierailija
15/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä matalammalla olet hierarkiassa sitä mulkumpia on kaikki yläpuolellasi olevat. He silkkaa pahuttaan kiusaa kilttiä ja ahkeraa työntekijää.

Vierailija
16/16 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR-päällikkö ja hallintojohtaja = Olet hyvä työssäsi työnantajalle, kun olet mulkku työntekijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi