Miksei kissamyyjiä kiinnosta kertoa kissasta mitään?
Olen etsimässä meille kissaa, tai nyt on sopiva jo löytynytkin. Mutta tätä ennen lähetin lukuisia sähköposteja ja facebook-viestejä, ja todella moni jätti vastaamatta mihinkään kysymyksiin. Kyselin lähinnä, onko kissa leikattu ja rokotettu ja madotettu, jos näitä ei lukenut myynti-ilmoituksessa. Yksi mies jopa suuttui ja totesi että antaa olla, menee koko päivä vastaillessa?! Hänelle lähetin yhden meilin, missä oli ehkä 3 kysymystä... Myös yksi vapaaehtoisesti kodittomia kissoja majoittava jätti vain vastaamatta, kun ehdotin että tultaisiin katsomaan erästä kissaa.
Mikä siinä on niin vaikeaa kertoa edes näitä perustietoja? Jos niitä ei mainitse ilmoituksessa niin on parasta varautua että ihmiset kyselevät. Vai olenko minä jotenkin outo, kun haluan tietää lemmikistä enemmän kuin ulkonäön? :O luulisi ihmisiä kiinnostavan millaiseen kotiin eläin menee ja ollaanko siellä halukkaita hoitamaan kissan terveysasioita... Itse en ikinä antaisi kissaa sellaiselle, joka on nähnyt suurinpiirtein vain kuvan ja sen perusteella haluaa kissan.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
No kun kukaan ei viitsi varsinkaan sisäkissoja ja maatiaiskissoja rokotuttaa saati madottaa (ja onko tarpeen jos ei ulkoile ja syö raakaa lihaa/kalaa?). Kissat valitettavasti usein kierolaisia, kodista kotiin muuttajia. Raapivat huonekalut ja tapetit vaikka olisi raapimalautaa ja -puita. Mutta on ne muuten kyllä ihania.
Myöntäisivät edes suoraan että ei ole mitään hoidettu. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
No kun kukaan ei viitsi varsinkaan sisäkissoja ja maatiaiskissoja rokotuttaa saati madottaa (ja onko tarpeen jos ei ulkoile ja syö raakaa lihaa/kalaa?). Kissat valitettavasti usein kierolaisia, kodista kotiin muuttajia. Raapivat huonekalut ja tapetit vaikka olisi raapimalautaa ja -puita. Mutta on ne muuten kyllä ihania.
Myöntäisivät edes suoraan että ei ole mitään hoidettu. Ärsyttävää.
Mä olen huomannut saman. Joillakin kyllä lukenut ilmoituksessa etteivät huoli viestillä kyselijöitä, vain pelkkä soitto. Mutta kyllä sitä nyt luulisi edes sen verran vastaavan, jos kissa on vaikka myyty jo :O