mielipiteitä kummista
saamme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen ja nyt mietimme kummeja. mieheni veli olisi toinen. minulla on sisko, mutta tämä ns. siskoni käy nyt jo tosi harvoin luonamme kylässä vaikka asumme samassa rivitalon pätkässä. lisäksi hänelle tuntuu olevan tietokone koko elämä. hän lataa elokuvia ja polttaa niitä. lisäksi hän miehensä kanssa saattaa nauttia alkoholia viikollakin. tappelevat ym. jos heillä on riita niin kyllä siskoni sitten tulee käymään. tuntuu siltä kuin olisin ilmaa hänelle. mutta jos en valitse häntä kummiksi niin tiedän hänen suuttuvan, koska mieheni veli kumminkin valitaa. niinpä kysynkin mielipiteitä mitä tehdä asian kanssa.
Kommentit (2)
Itse valitsimme 3 kummia seuraavilla perusteilla: 1 miehen sisaruksista, 1 minun sisaruksista ja 3. kummi on ystäväni ja siinä sivussa hänen miehensä.
Kolmannen kummin valinta oli hankalaa, meillä on paljon hyviä ja läheisiä ystäviä ja heistä kuka hyvänsä olisi ollut hyvä valinta kummiksi. Me valitsimme kummin sillä perusteella, että me molemmat ensinnäkin tulemme hyvin toimeen kummin kanssa, toisekseen kummi pitää lapsista, kolmannekseen hänellä on arvot kunnossa (= nimenomaan samoja arvoja kuin meillä itsellämme).
Kolmas kummi on osoittautunut täydelliseksi valinnaksi. Hän haluaa viettää lapsen kanssa aikaa, eikä vain muistaa merkkipäivinä lahjoilla. Hän aidosti välittää lapsestamme ja jos joskus mieheni ja minä kuolisimme, toivoisimme kummin ottavan lapsemme huollettavakseen.
on nääs omakohtaista kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta ja valitsin sydämmellä!! Kyllä ajankanssa tilanne rauhottuu siskonkin kanssa, kostaa kenties oman lapsensa saatuaan mutta mitä sitten. Mieti kelle antaisit lapsen mikäli teille vanhemmille sattuisi jotain!