Häpeätkö joidenkin tuotteiden ostamista?
Nolottaa edelleen ostaa kortsuja. Samoin -50% tarjousruoat. Ikää minulla 35...
Kommentit (70)
Pakastepitsan. Mut joskus se ötkerin pinaattipitsa on hyvää...
Minullekin tupakka-askin ostaminen jokin aika sitten olikin tosi epämiellyttävä kokemus. Sain tehtäväkseni tuoda askin eräälle tupakoivalle. Kaupassa menin pieneen paniikkiin, kun piti kysyä kassalta, miten tupakkaa ylipäätään ostetaan. SIltä kassalta niitä ei edes saanut. Taisin jopa selitellä, että en osta näitä itselleni. Tosi noloa epäkarismaattista käyttäytymistä, mutta aina oppii jotain itsestään.
Kortsuja häpesin aikanaan, ostin niitä aina vieraalla paikkakunnalla ollessani varastoon. Nykyään en tarvitse niitä.
Välillä hävettää, kun ostan törkeät määrät sokerista moskaa ja kassa onkin hyvännäköinen mies.
Ainakin apteekista hävettää ostaa sellaisia tuotteita missä esim. lukee VAGISAN tai joku EMÄTIN isoilla punaisilla kirjaimilla niin, että kaikki varmasti tietävät, että mulla on alapäävaivoja.
Näin aikuisena miehenä nolottaa ostaa kioskilta karkkipussi. Mutta kun tekee mieli!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin apteekista hävettää ostaa sellaisia tuotteita missä esim. lukee VAGISAN tai joku EMÄTIN isoilla punaisilla kirjaimilla niin, että kaikki varmasti tietävät, että mulla on alapäävaivoja.
Totta. Tai PERÄPUKAMAVOIDE.
Vessapaperi.
Lisäksi hävettää jos ostan eineksiä tai ns. herkkuja. Tulee sellainen olo, että muut arvostelee ja ajattelee että ei ton läskin kannattais tuollaisia ostaa tai syödä. Tiedän, että tuskin kukaan kiinnittää ostoksiini huomiota, mutta itseäni hävettää. Selittynee huonolla itsetunnolla ja syömishäiriötaustalla.
Hävettää ostaa herkkuja sillä olen hieman ylipainoinen.
Mä en kehtaa ikinä ostaa mitään epäterveellistä.. Kuten joskus vaikka nakkeja ja ranui..
En vaan pysty kaitamaan niitä koriin ja mennä kassalle.
Ale tuotteet ei tuota häpeää ollenkaan.. Mut kaikki epäterveellinen. Ja joskus olen ostanut tyyliin 4siideriä ja sixpäkin olutta.. Siinäkin sössättynyt kassalla etten minä niitä kaikkia yksin juo..
Miksi ihmeessä pitäs hävetä? Hahahahah.. En ymmarra!
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tupakka-askin ostaminen jokin aika sitten olikin tosi epämiellyttävä kokemus. Sain tehtäväkseni tuoda askin eräälle tupakoivalle. Kaupassa menin pieneen paniikkiin, kun piti kysyä kassalta, miten tupakkaa ylipäätään ostetaan. SIltä kassalta niitä ei edes saanut. Taisin jopa selitellä, että en osta näitä itselleni. Tosi noloa epäkarismaattista käyttäytymistä, mutta aina oppii jotain itsestään.
Mulla on tämä sama...! Olen kerran yllättänyt itseni selittelemättä epäsulavaa tupakanostoani myyjälle. "En minä polta, mies pyysi tuomaan." Ihan totta, mutta nolostuin lisää selittelystäni ja olen sittemmin yrittänyt olla coolimpi - ja hiljaa. Kaikesta saa näköjään tehtyä ongelman :D
Naisten hygieniatuotteita. Kauppojen halpismerkkejä, kuten K-menu tai X-tra. Ostan niitä vain joitakin, esim. etikkaa siivoustarpeeksi, mutta silti jotenkin nolottaa.
Alibi tai Hymy :D. Satunnaisesti näitä ostan ja hävettää :D!
Einesten ostaminen nolottaa. Ajattelen heti, että kassa kuvittelee minun tyyliin elävän niillä. Oikeasti syön tosi harvoin eineksiä, enkä tajua miksi jonkun random kassahenkilön mielipide edes kiinnostaa...
Pienen lapsen, raskaana olevana äitinä häpeän ostaa tupakkatuotteita ja alkoholia, vaikken niitä itse käytäkään. Yleensä siinä vaiheessa kassankin hymy vähän hyytyy, kun pyydän vielä topan puruja :/.
Ennen raskautta/lapsia ei ikinä hävettänyt vaikka olisinkin ostanut omaan käyttöön.
Meillä teini tykkää käyttää Yves Rocherin suihkusaippuoita. Paketin hakeminen kioskilta hävettää joka kerta, kun en osaa päättää sanonko "yvesiltä" vai "iivrosheelta". Kuvittelen kuinka urpolta näytän ja kuulostan, ja nolostun enemmän. Finnish nightmares 😁
Savukkeiden. Häpeän tupakointiani. Pyrin tupakoimaan muilta salassa. Myöskin alkoholia ostaessani huomaan häpeäväni olutpäkin ostoa, tulee jotenkin deeku olo, mutten kuitenkaan häpeile viinipullon ostoa.