Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Marrasmurujen viikonloppu****

03.03.2006 |

Ajattelin aloittaa meille uuden pinon viikonlopuksi :)

Minua kiinnostaisi teidän muiden oireet ja pari muuta juttua... Eli pientä gallupintynkää tähän ;)

1. Mitä oireita on ollut? Vaihteleeko oireet eri päivinä/ eri vuorokauden aikoina? Onko samat/eri oireet kuin mahdollisessa edellisessä/edellisissä raskauksissa?

2. Niin ja milloin ajattelitte soitella neuvolaan?

3. Ja aiotteko käydä alkuraskauden ultrassa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oireet: Rinnat arat, tietyt hajut ällöttää (etenkin kahvi), väsyttää, huimaa. Ja alavatsa on _todella_ turvoksissa, etenkin iltaisin. Ja tuo on se kaikista ärsyttävin oire, sillä vatsa näyttää illalla ihan kuin olisin jo rv 20... Kiva jos tulee vieraita joskus, nehän ihan tosissaan luulee että olen pitkästi raskaana!!! Ei sitä voi edes mitenkään peittää. Muuten oireet on samat kuin ekalla kerralla, paitsi tuo turvotus.

2. Niin ja milloin ajattelitte soitella neuvolaan? Ajettelin soitella neuvolaan maanantaina, jos muistan. Tässä harvassa päässä mikään asia ei kauaa pysy ;)

3. Ja aiotteko käydä alkuraskauden ultrassa? En aio. Odottottelen rauhassa sydänäänten kuuntelemista rv 12 ja ekaa ultraa rv 18... Vaikka pitkä aikahan noihin on.

Marrastoive rv 5+5

Vierailija
2/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mitä oireita on ollut? Vaihteleeko oireet eri päivinä/ eri vuorokauden aikoina? Onko samat/eri oireet kuin mahdollisessa edellisessä/edellisissä raskauksissa?

Mulla oireina väsymys, masun nipistely, turvotus, ilmavaivat ja etova olo silloin tällöin. Lopetin kahvin juonnin kokonaan muutama päivä sitten, eikä ole tehnyt mielikään enään. Etova olo on enempi illalla kuin aamulla. Samat oireet on kuin aiemmassakin raskaudessa. Vielä ei pahoinvointi ja väsynyt varmasti oo huipussaan kun olen vasta viikolla 5. Aiemman kokemuksen mukaan viikosta 7-14 on se pahin aika. Joten nyt nautin vain kaikesta hyvästä olosta mitä on :D

Mä soitan sitten ku rv on 6+

En tiedä vielä..

T.Vaavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.

*OIreita mulla on kanssa ihan kamala turvotus ja myöskin etenkin illalla.En kyllä muista, että olisi tuollaista ollut edellisen kerren.

* Rinnat ei muuten kipeet muta vihlaisee välillä nännejä, eikä muutenkaan mitään muutosta niissä ole tapahtunut..

* välillä etova olo (sama viimeksi)

*Mahassa omituisia tuntemuksia ja kipuja..

*Olen ihan älyttömän äkäinen ja hermostun pienestä.Senpä takia juuri keksin tehdä testin.

2.Ajattelin soittaa maanantaina terkkarille työterveyteen, joka saa antaa viel lähetteen raskustestiin ja sen jälkeen soitan neuvolaan.Ja ihan v ain siksi, että saan asiasta maininnat papereihin, jos sattuu menemään taas kesken.

3. Menen ultraan heti kun mahdollista.En pysty elämään tämän paineen alla kauaa..haluan tietää mahdollisimman pian, jos raskaus onkin taas esim.tuulimuna.

Vierailija
4/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin sittenkin jo neuvolaan. t.hätähousu Vaavaa

Vierailija
5/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. rintoja aristaa ja on turpeat, ilmavaivoja oon kans havainnut...

ei muuta oleellista, eikä aiemmissakaan raskauksissa oo ollut esim pahoinvointia ollenkaan. Väsymystä odotellessa, joka viimeksi kesti 16 viikolle saakka

2. Soitin jo aamulla ja neuvolaan olis aika 23.3. huoh kun jaksais odotella

3. ei olla oltu seuloissa edellisissäkään raskauksissa, mutta olishan se ihana pian nähdä, että siellä tosiaan on elämää, kun ei meinaa vielä oikein uskoa koko juttua ;)

tekis niin jo mieli kertoa isommille lapsille....

Vierailija
6/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi galluppiin..

Mulla kova väsymys, lievä pahoinvointi, alamahaa särkee ja vihloo, sit iltasin mieletön paleleminen! Esikoista kun odotin niin ei ollut aluksi muutakun rinnat kipeet ja pientä pahoinvointia joka alkoi n. rv 7 tienoilla. Toista odottaessa jo ennen testaamista pahoinvointi, rinnat kipeet, mahakivut ja paleleminnen..nyt onkin outo mutta mukavaa kun ei rinnat ole yhtään arat. Pahoinvointi sensijaan jo nurkan takana, ei vielä kovin paha.

Neuvolaan ajattelin soitella kuudennen viikon tienoilla

Neuvolassa ultrataan ekalla käynnillä.

Huomasin ettei muita ole vielä joilla la sama kun mulla tai ees päivää ennen, aloinkin miettiin et josko laskin sen väärin..no sit sen neuvolassa kuulee.

Me lähetään nyt pian mökkeileen viikonlopuksi..palailen sunnuntaina taas koneen ääreen :)

Tuuli 4+2 ?

Vierailija
7/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja galluppia:

[/quote]

1. Mua palelee ihan hervottomasti, joskus päivällä, joskus illalla, joskus koko ajan. Äskenkin ihan tärisin täällä töissä kun tuli niin kylmä! Välillä etoo, en sitten tiedä onko se vaan kuviteltua koska pelkään sitä pahaa oloa niin paljon.. Äsken söin lounaaksi puuroa kun jääkaapissa olevaa pizzanjämää en voinut kuvitellakaan! Nyt tuli kyllä parempi olo kun söi. Suuta kuivaa ja kun juo vettä niin tuntuu että kuivaa vaan enemmän! Oisko ideoita mitä sitä sitten vois juoda? Jotain mehua varmaan - hampaat vaan menee... Ja päätä ja niskoja särkee että pitää pyytää miestä hieromaan ettei tarttis lääkettä ottaa. Ja sitten nämä perinteiset pissahätä ja väsymys. Kamala kun noita onkin paljon, hui! No onneks suurin osa on ihan harmittomia.

2. Mä soitan papa-kokeen tuloksia ens torstaina ni hoituu sit ajan varaaminen siinä samalla (sillon rv 6+0). Onneks sanoin papaa otettaessa että siellä saattaa olla raskaus aluillaan vaikka sillon ei ollu täti edes vielä myöhässä, mutta se lääkäri ei ottanu sitä näytettä sit niin syvältä. Ja näinhän asia sit olikin!

3. Mä meen niihin ultriin mitä neuvolan kautta saa, ilmeisesti ei siis sitä alkuraskauden ultraa saa, ainakaan kaikilla paikkakunnilla? Täällä ei varmaan ainakaan saa kun on pieni paikka. Mutta en näillä näkymin mee siis yksityisellekään.

Tulipas sepostettuu. Mä lähen nyt tosiaan viikon lomalle et en varmaan kauheesti oo koneen ääressä viikkoon. Lähetään mökille ja käydään risteilyllä. Joten mukavaa viikonloppua kaikille!

JoJo ja Pallero rv 5+1

Vierailija
8/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.

* Rintojen arkuus. Pari päivää olivat niin arat että teki mieli vaan huutaa jo pelkästä paidan kosketuksesta, mutta nyt onneksi tuntuvat kipeltä niihin koskiessa. Turvonneet ovat myös niin että mies kutsuu niitä turbo-tisseiksi =D

* Alavatsalla on jomottanut nyt kolmatta päivää menkkamaisesti. Sitä ennen oli repäisykipuja, mutta nyt siis lähes jatkuvaa jomotusta. Olenkin miettinyt että pitäisikö tästä huolestua? Mitä mieltä olette muut muruset?

* Etovaa oloa yleensä silloin kun nälkä pääsee yllättämään.

* Alavatsa turvoksissa.

* Ajoittaista palelua.

Jopas niitä oireita olikin =O! Ja oireet tuntuvat vaihtelevan vähän päivittäin. Lähinnä nuo alavatsa ja rintamustuntemukset.

2. Neuvolaan soitin jo ja sain ajan 31.3.

3. Ajattelin käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa varmaan viikolla 7+.

v-v 4+6

Vierailija
9/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon uusi täällä! Kävin kirjottamassa tietoni tonne esittely rimpsuun. Ehkä väärään paikkaan, kun en oikeen osaa vielä näitä juttuja. vuoden verran olen taka-alalla seurannut tuolla kuumeilijoiden puolella. Eilen sitten plussasin ja kaverini rohkaisemana päätin liittyä seuraanne.

Oireet: Viluttaa koko ajan. Tissit on niin kipeet, ettei yöllä uskalla kylkeä kääntää. Masua nipistelee aika-ajoin. Vatsa on aika turvoksissa ja varsinkin illalla kuin potkupallo. Hajuaisti pelaa liiankin hyvin, sillä useat hajut aiheuttaa etoavaa oloa. Pahoinvointia jonkin verran. Piti aamulla käydä vähän puklaamassakin kahvikupillisen jälkeen. Väsyttää aika lailla. Neuvolaan ajattelin soittaa Maanantaina, jos vaikka viikolle 8 saisi ajan. Ultrassa en meinaa käydä lähiaikoina, vaikka olisi kiva saada jokin konkreettinen todiste, että varppina joku tuolla masussa asustaa. Jotenkin ei uskalla iloita täysillä vielä, vaikka haluaisi hyppiä ilosta ja kertoa ihan kaikille...

Onnellinen Olivi@78 rv 4+6

Niin ja Onnea myös teille kaikille!

Vierailija
10/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet: Väsymys ja vilutus. Järkyttävä turvotus ja ilmavaivat. Lyhyesti ja ytimekkäästi...

Neuvola: Tiistaina ajattelin soittaa. Silloin viikkoja tasan 6.

Ultra: Yksityiseen äitiysneuvolaan soitin ja melko varmasti menen alkuraskauden ultraan joskus viikoilla 7-8. Maksaa 60 euroa.

Vierailija
11/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=babyblue]Ekaks galluppi..

[b]1. Mitä oireita on ollut? Vaihteleeko oireet eri päivinä/ eri vuorokauden aikoina? Onko samat/eri oireet kuin mahdollisessa edellisessä/edellisissä raskauksissa?[/b]

Maha turvottaa ihan mukavasti, kohta ei kyl voi ihmisten ilmoilla kulkea jos ei halua " paljastua" . Hajut ällöttää ihan tosissaan, esim pakokaasu ja muutenkin on pientä kuvotusta ollu nyt pari päivää. Tissit on sairaan kovat ja arat, ja alavatsaa nipistelee vähän aina silloin tällöin. Eli kaikkea " kivaa" ..

[b]2. Niin ja milloin ajattelitte soitella neuvolaan?[/b]

Heh, oon soittanu neuvolaan jo maanantaina. :D Sain ajan ensi viikolle jo, eli viikkoja on sitten vasta 5+5 ..ehkä. Mut ei haittaa. ;)

[b]3. Ja aiotteko käydä alkuraskauden ultrassa?[/b]

Menen jos vain pääsen kunnalliselle jollain ilveellä.. Ajattelin kysyä neuvolassa josko pääsisin tarkastuttamaan tilanteen kun minulla oli 01/06 tuulimuna ja se nyt kummittelee tuolla takaraivossa. :(

[color=hotpink][b]Bubbles[/b]: Sori, nostan sun pojan takas listalle ku seuraavan kerran päivitän listaa. :)

[b]Olivi@78[/b]: Hei, laitoit tietosi juuri oikeaan paikkaan. Lisään sut listalle myöskin kun taas päivitän listaa. Ja kiva et täällä on joku samalta suunnalta! Ja meillä näyttäs saman synnärin lisäksi sama La:kin!! Mahdetaankohan törmätä?? :)

Olen kyllä ollu melko poikki ja sen huomaa kyllä siitä listan kanssa värkkäämisestäkin. :S Ja alko vähän nolottaan ku joku muukin oli hienoa listaa tuolla värkännyt (testaukset näin tuolla toisella puolella). Voidaan kyllä minun puolesta ottaa käyttöön ihan mikä vaan lista, ja joku muukin saa tuon listaemon tittelin itselleen jos listan päivitys kiinnostaa!

Mariposa 4+5

Vierailija
12/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mariposa!

Näköjään ollaan samoissa menossa : ) Voi olla, että vielä " törmätään" . Älähän suotta mollaa tekemääsi listaa!?! Tää kelpaa hyvin!

Vierailija
13/25 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan hei kaikki hieman enemmän itsestänne, perheestänne ja tilanteestanne...

Itse olen siis 33v hoitoalalla työskentelevä Lahtelainen. Poikani täyttää heinäkuussa 5 ja tyttäreni täyttää sitten marraskuussa 3 = ). Kaksi skorpionia APUA! Töihin menin toukokuussa ja nyt vaan odotan, että pääsen äitiyslomalle. Heinäkuussa kolme viikkoa kesälomaa. Kaikki muut vauvatarvikkeet olenkin jo ehtinyt hävittää, paitsi yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla ja amme vielä löytyy. Mutta mikäs sen ihanampaa kuin sitten joskus syssymmällä päästä ostamaan pikkuisia vaatteita yms. Asuntona 4h+k ja sauna rivarin päädyssä. Perheeseen kuuluu myös mieheni ja kaksi koiraa. Miehellä on edellisestä liitosta tyttö 11v ja poika 8v, jotka ovat meillä joka toinen vkl. Mutta nyt matkalle Hesaan ostamaan tytölle turvaistuin = ).

Effica ja " PYRY" 5+4

Vierailija
14/25 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-v taidealan opiskelija Kymenlaaksosta. Ennestään perheessä on 6v. poika. Meillä on ollut myös v. 2001 syntynyt poika ja sairastui vaikeasti vuoden ikäisenä ja nukkui pois syksyllä 2004. Olen aina halunnut suuren perheen , mutta nuoremman poikani menetys ja sairaus säikäytti niin, että vasta nyt uskalsin yrittää raskaaksi tuloa uudestaan. Eikä kyse ollut perinnöllisestä sairaudesta, mutta silti pitkään pelotti ottaa vastuu uudesta elämästä, vaikka vauvan kaipuu on ollut voimakas..

Nyt siis meillä otetaan toiveikkaita askelia eteenpäin elämässä.

Mieheni on 24-vuotias atk-alan opiskelija ja perheeseemme kuuluu rakastettu pitkäkarvainen collie narttu.

Nyt menossa rv 5+1 ja yllättävän hyvä olo on ollut pari päivää.. väsymys voimistuu päivä päivältä, mutta pahoinvointia ei ole paljoa ollut.

T.Vaavaa

Vierailija
15/25 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen 25v., tänä vuonna täytän 26, mies vuoden nuorempi. Asustelemme Pohjanmaalla ja perheeseen kuuluu 10/03 syntynyt esikoispoika. Juuri muutimme ekaan omaan kotiin :) Nyt on siis onneksi muutakin ajateltavaa kuin tämä alussa oleva raskaus, kun pitää sisustaa ja laittaa kotia.

En olisi halunnut ihan näin pitkää ikäeroa (nyt tulee 3v., jos siis pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti), mutta olosuhteiden pakosta näin kävi. Esikoisen sain opintojen päätyttyä ja työnsaanti oli todella tiukassa. Kun vihdoin vakiviran sain tämän vuoden tammikuussa (määräaikaisena sitä ennen samalla työnantajalla), niin laitettiin vauva heti tilaukseen. Ja siis olin etukäteen päättänyt, että toista vauvaa ei yritetä ennen kuin mulla se vakivirka on. Ehkäisy meillä tosin oli jo vajaan vuoden vähän mitä sattuu, eikä " vahinko" missään nimessä olisi ollut huono asia ;) Mutta onneksi nyt sitten heti lähti raskaus alulle, toivoa sopii että kaikki menee jatkossakin hyvin.

Vaavaa, todella rankka kokemus teillä takana. Tuollaista ei kenellekään soisi, että oman lapsen menettää. Varmasti on tarvinnut kerätä rohkeutta ja voimia, että toivottaa uuden lapsen tervetulleeksi.

Mutta nyt takaisin muuttolaatikoiden pariin! Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Marrastoive rv 5+6

Vierailija
16/25 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinataan tippua..

Oon ihan poikki ja huono olo vaivannu pari päivää. Idoa ei oo tarvinnu halia, mutta ei se kaukanakaan ole ollut. Tosin nyt se huono olo helpotti yhtäkkiä ja ikäviä menkkakipuja on ollu tässä illan mittaan aina välillä. Huolettaa tietty ihan hirveästi ku tuntuu että minä hetkenä hyvänsä alkaa vuoto niinku normikierrossa. :( Noh, onneks niitä kipuja ja nipistyksiä on myös tuolla lonkissaki, eli jos ne sit on vaan niitä kasvukipuja...

Palailen huomenna paremmalla ajalla ja paremmalla fiiliksellä.

Mariposa rv4+6

Vierailija
17/25 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä sitä meikäläinen raataa, kuten kuvasta näkyy. Ukko-ihanainen paapoi mua koko viikonlopun ja pisti ajoissa nukkumaan ja antoi eilen loikoilla pitkään. Esikoinen ollut kipeänä keskiviikosta alkaen ja huomenna lääkäriin, jos ei ala toipumaan. Itsellä tuo mahan löysyys yhä vaivana... Olen muutenkin ns. läpipasko, mutta tää on jo ihan mahdotonta = ). Rinnat kipeytyi myös eilen. Mulla oli aamulla mielessä joku gallup-kyssäri, mutta unohdin sen jo. Laitan, kun muistuu mieleen. Aloittakaahan joku huomenna uusi pino, niin ei veny liian pitkäksi. Minä se taas huomenna seitsemäksi töihin raahustan...

Vierailija
18/25 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen osa-aikatyössä ja mieheni opiskelee vielä atk-alaa ja paperit pitäisi saada vihdoin ja viimein tänä keväänä..Itse työskentelen erityiskoulussa ja murrosikäisten parissa tällä hetkellä.Perheeseemme kuuluu kohta 11v.kissa.

Toukokuussa ollaan oltu vuosi naimisissa.

HAssua, että tasan vuosi sitten samaan aikaan tulin raskaaksi.Olimme suunnitelleet viettää häitä kesällä-06, mutta raskausuutisen myötä aikaistimmekin samalle keväälle.Kovalla tohinalla järkkäsimme häät ja ennen häitä raskaus menikin kesken.Ei pysytytty sanomaan, että oliko raskaus tuulimuna vai varhaisessa vaiheessa keskeytynyt keskenmeno.Joten saatan puhua sitten kummastakin..Ja tämän jälkeen yritimmekin sitten suurten pettymysten kera taas 10kk.

Nyt on tietenkin sitten ihan kamalan kova pelko kaikesta.Huolestuttaa vaan niin kovin..ed.kerran mulla oli kova väsymys, nyt nukun huonosti ja unentarve on vähäinen, sekin pelottaa..

En tiedä miten kestän sen, jos taas menee kesken.Tuntuu,etten jaksa taas sitä samaa rumbaa uudelleen ainaisine pettymyksineen ja epätoivon oloineen, se oli niin kova paikka.

Toisaalta jo se, että olen päässyt tähän asti, on jo itselleni pieni ihme.Nimittäin olin jo ihan varma että ed.raskaus olikin joku luonnonoikku ;)

Toisaalta yritän järjellä ajatella, että miksei tämä raskaus voisi onnistua ja toinen puoli sanoo,että miksi onnistuisi..Tämä on nyt tällaista ajatusten taistelua, mutta toiveet ei kovin korkealla ole.Surullista kyllä, olen aika masentunut..

Vierailija
19/25 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ensimmäisenä tulivat alavatsaan " repäisykivut" aivastaessa tai nopeasti sohvalta noustessa. Samoihin aikoihin (viikolla 4) rinnat aristelivat tyyliin " aristaako niitä vai ei..." , kunnes ovat nyt viikon olleet niin kipeät, niin kipeät, ettei tarvitse enää arpoa, aristavatko.

2. En ole vielä kerinnyt miettiä neuvolaan soittamista. Nyt kun mainitsit, niin pitänee parin viikon sisään soitella...

3. En aio käydä.

Ja vielä hauska juttu: mieheni ei oikein ottanut tosissaan raskausoireitani (kokemukseni kolmen tenavan perusteella eivät riittäneet), halusi, että käyn ostamassa testin. Eilen sitten testailin ja tyylipuhdas plussahan se oli. Tulipahan homma todellisemmaksi miehellekin (:

Raskausviikkoja on nyt 5+0

Vierailija
20/25 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin:

Pissattaa ja janottaa, viluttaa (tosin se on muutenkin mulle tavanomaista), hengästyy helpommin. Ehkä pientä etovaa oloa joskus ja lievää väsymystä mutta nuo ainakin vielä lievänä. Sitten päivittäin menkkakivun tapaista alamahalla. Toivottavasti normaalia? Välillä myös saattaa vähän vihlaista vasemmalla alamahalla -> kysynkin nyt kokeneemmilta voiko vain toista puolta vihloa lievästi ilman että kyseessä kohdun ulkopuolinen?

Oon jo käynyt varaamassa ajan, joka viikolla 10+1 muistaakseni.

Käydään, varattu viikolle 7+3, lähinnä tuon kohdun ulkopuolisen pelon takia. Olen sairastanut aikoinaan munasarjatulehduksen, ja pelottaa että jos siitä on jäänyt kiinnikkeitä munatorviin.. :(

Lyhyesti vielä meistä: Minä 24, mies 26. Länsi-Suomen suunnalla asustellaan. Ennestään ei ole lapsia. Työskentelen terveydenhuoltoalalla. Ja olen ilmeisesti hyvin neuroottinen koska en uskalla vielä oikein iloita, jos kaikki ei olekaan kohdallaan. Niin kovasti vauvaa toivotaan!

Viipero & Pieni rv 5+0