Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne lahjoittaa vanhat lastenvaatteet niin että menisi oikeaan tarpeeseen?

Vierailija
22.08.2016 |

Meillä on jäänyt nyt 16v tytön vaatteet pyörimään kaappeihin. Hyväkuntoisia ja siistejä kyllä kaikki, mutteivät enää mitään uusinta muotia. Minne ne voisi viedä? Hopellahan on "vain ajanmukaisia vaatteita" käytäntönä, en tosin tiedä millainen se sääntö käytännössä on. UFFilla on kuulemani mukaan työntekijöillä tapana valkkailla parhaat päältä. Minne nuo voisi viedä niin että pääsisivät oikeasti käyttöön jollekin oikeasti tarvitsevalle? Kokoja ihan 56-152cm.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ry, SPR Kontti, Pelastusarmeija

Vierailija
2/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr ottaa vaetaan ja myy ja laittaa kehitysmaihin ne mitkä ei mene kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hope ry, SPR Kontti, Pelastusarmeija

Hopelle olisin vienyt, mutta kun en ole ihan varma tuosta ajanmukaisuudesta. Pitääkin katsoa missä lähin Kontti josko veisi sinne.

ap

Vierailija
4/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontteja ei näemmä ole 100km säteellä joten ei sinne siis. Mitä muita vaihtoehtoja olisi?

ap

Vierailija
5/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueesi FB:n annetaan palsta.

Vierailija
6/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen lahjottaa mielummin jollekkin kasvottomalle järjestölle kuin jollekkin tutulle ihmiselle.

Itse pistän tarpeettomat tavarat lähipiiriin tai heidän kauttaan kiertoon. Kaikelle tavaralle löytyy ottaja kaverin tai kaverin kaverin kautta.

Vierailija
7/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa Vaaka ry:lle. Keräävät usein mm. Venäjälle lastenkotiin, jossa asuu teini-ikäisiä lapsia. Www.vaaka.org .

Vierailija
8/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen lahjottaa mielummin jollekkin kasvottomalle järjestölle kuin jollekkin tutulle ihmiselle.

Itse pistän tarpeettomat tavarat lähipiiriin tai heidän kauttaan kiertoon. Kaikelle tavaralle löytyy ottaja kaverin tai kaverin kaverin kautta.

Lahjoittaisin toki mieluusti jollekin tutulle, mutta kun mun kaikki tutut ovat niin nirsoja vaatteiden suhteen - vähävaraisemmatkin. Ottaisivat ehkä pari paitaa ja muut viskaisivat roskiin, ei maksa vaivaa antaa heille mitään.

ap

Vierailija
9/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin. Jäisi varavaatteit päiväkodin lapsille.

Vierailija
10/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittaisin toki mieluusti jollekin tutulle, mutta kun mun kaikki tutut ovat niin nirsoja vaatteiden suhteen - vähävaraisemmatkin. Ottaisivat ehkä pari paitaa ja muut viskaisivat roskiin, ei maksa vaivaa antaa heille mitään.

ap

Et edes esitä mitään hyväntekijää kun lahjoitat vanhoja vaatteita. Jos sulla on joku pienituloinen joka harrastaa kirppareita niin anna hänelle myytäväksi, siksi että et itse viitsi nähdä vaivaa, vaan haluat niistä vain eroon. Ihmiset voivat olla vähän arkoja ottamaan lahjoituksia, kun näyttävät silloin köyhiltä.

Vierailija
11/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle minäkin antaisin. Tai ensi- tai turvakotiin.

Vierailija
12/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotiin. Jäisi varavaatteit päiväkodin lapsille.

Päiväkodin 16-vuotiaille lapsille?

Vierailija
13/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % luotettavaa lähdettä ei olekaan. Minäkin annoin sukulaiselle paljon, ja he saivat muiltakin. Mutta toisaalta, näillä meni paljon rahaa tupakkaan ja kaikkeen turhaan. Mutta sentään tiesin tämän. Itse en näe mitään pahaa siinä, että joku kierrätyskeskuksen työntekijä valikoi itselleen parhaita. Nämähän ovat usein minimipalkalla tukityöllistettyjä pitkäaikaistyöttömiä itsekin. 

Vierailija
14/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkoti?

Vierailija
15/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siirrä ongelmaa eteenpäin. Ehkä parin viimevuoden vaatteet saattaa kiinnostaa, ja ne on ihan käypää kamaa esim. sinne Hopelle.

Loput, eli vanhat, viet lumppukeräykseen, tai tunget vaikka sinne uffen keräykseen. Miksi valitat että uff:n työntekijät vie parhaat päältä, jos olet jo alunperinkin laittamassa ikivanhoja kuteita kiertoon? Miksi sua haittaa, että joku vie parhaat päältä? Pitääkö jonkun olla kiitollisuudenvelassa ja käyttää sun antamat vaatteet puhki?

Vierailija
16/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi- ja turvakotia ehdottaisin minäkin. sinne tulee usein kotiväkivallan uhreja, joille on tullut niin äkkilähtö kotoa, ettei ole ehtinyt ottamaan mukaansa muuta kuin päällä olevat vaatteet.

Vierailija
17/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanvaatteita on ainakin meidän neuvolassa tarjolla, sieltä saa ottaa ja sinne saa viedä. Uskoisin menevän tarpeeseen. Torista olen itse ostanut yhden tai kahden koon vaatepaketteja kun olen liian laiska ostamaan yksitellen. Tosin hinnan on silloin oltava aika halpa, kun postikulut ovat sen 5-8€. Vaatepaketeista kun en jaksa pyytää joka vaatteesta yksitellen tarkkoja kuvia, niin ostan vähän "sikaa säkissä" -tyylillä.

Vierailija
18/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin vähävaraisia auttavat ryhmät. Etsi hakusanalla "apua vähävaraisille".

Tässä tietoja useasta ryhmästä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2640074/facebookin_hienot_apua_vahavarai…

Lahjoitukset menevät suoraan perille ilman että kukaan vetää välistä.

Vierailija
19/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et edes esitä mitään hyväntekijää kun lahjoitat vanhoja vaatteita. Jos sulla on joku pienituloinen joka harrastaa kirppareita niin anna hänelle myytäväksi, siksi että et itse viitsi nähdä vaivaa, vaan haluat niistä vain eroon. Ihmiset voivat olla vähän arkoja ottamaan lahjoituksia, kun näyttävät silloin köyhiltä.

Ei ole kirppareita harrastavaa pienituloisia. On vaan pienituloisia, joille olen joskus tarjotellut tytön vaatteita ihan tyyliin "ota kaikki mitä suinkin tarvitset, muut lähtevät roskiin", ja ovat ottaneet sitten ne Hilfigerit ja Gantit ja jättäneet hyvät ja nätit H&M ja KappAhl yms. vaatteet ottamatta. Jumalattoman nirsoja ne vain ovat eivätkä arkoja.

ap

Vierailija
20/27 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään kyllä pahaksi pistäisi jos Uffin pienipalkkainen työntekijä valkkaa parhaat päältä, kyllä varmasti ihan tarpeeseen menee silloinkin.

Vaatteet on varmasti rakkaita sulle/tytölle tai ainakin osa vaatteista, mutta valitettavasti ne on lumppua muille. Suomessa ei ole pulaa tavallisista käyttövaatteista (etenkin jos ovat jo parhaat päivänsä nähneet) joten sinuna hyväksyisin sen että ainakin osa menee suoraan Venäjälle.l

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän