Minne lahjoittaa vanhat lastenvaatteet niin että menisi oikeaan tarpeeseen?
Meillä on jäänyt nyt 16v tytön vaatteet pyörimään kaappeihin. Hyväkuntoisia ja siistejä kyllä kaikki, mutteivät enää mitään uusinta muotia. Minne ne voisi viedä? Hopellahan on "vain ajanmukaisia vaatteita" käytäntönä, en tosin tiedä millainen se sääntö käytännössä on. UFFilla on kuulemani mukaan työntekijöillä tapana valkkailla parhaat päältä. Minne nuo voisi viedä niin että pääsisivät oikeasti käyttöön jollekin oikeasti tarvitsevalle? Kokoja ihan 56-152cm.
Kommentit (27)
Pelastusarmeijalle olen aina vienyt kaiken, mielestäni menee sitä kautta parhaiten apua tarvitseville (osan myyvät kirpputoreillaan, osan lahjoittavat suoraan).
Ja avun hakemiseen ei liity "jeesustelua", tämä on minulle ateistina erittäin tärkeää.
Kyllä HOPE ottaa vastaan, vaikka vaatteet eivät ajanmukaisia olisikaan. Ainut ehto on se, että ne olisivat ehjiä ja puhtaita.
Ensikotiin orpokotiin ja sijaisvanhempien kotiin sekä huostaan otetuille. Diakonialle luterilainen kirkko katolinen kirkko .
Turvakoditvensikodit orpokodit Suomessa ja Ruotsissa tosi puute sekä huostaan otetuille .
Haluatko ensisijaisesti, että vaatteet tulevat aktiiviseen käyttöön, vai että käyttäjä on mahdollisimman aidossa avun tarpeessa? Itse suosin Torin antoilmoituksia, tai hyvälle tavaralle ihan myyntiä. Silloin vastaanottajalta ei kysellä tulorajoja, mutta luultavasti tavara tulee johonkin järkevään käyttöön. Järjestökirppikset voivat olla aika kranttuja, heittävät roskikseen jos ei ole heidän mielestä riittävän hyväkuntoinen, ja osa tavarasta lähtee sellaisiin maihin jossa länsimaisen lumpun määrä on lähinnä ongelma ja aiheuttaa työttömyyttä paikallisille vaatefirmoille.
Venäjälle annan erittäin mielelläni, välistä vetäville työntekijöille en.
AP