Tulevat tänne kuluttamaan meidän luonnonvarojamme
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kulutat Lähi-idän luonnonvaroja, kun käytät heidän öljyllään kulkevaa autoa, pöljä.
Ne saa siitä melko kohtuullisen korvauksen, pöljä. On maita missä kenenkään ei esim. tarvitse tehdä töitä.
Maa jossa kenenkään ei tarvitse tehdä töitä? Onko antaa esimerkkejä?
Arabiemiraatit, Qatar, Kuwait ja Saudi-Arabia ovat maita joissa kenenkään kansalaisen ei tarvitse tehdä töitä.
Mutta silti ne tekevät. Tuontitavara tekee paskaduunit ja paikalliset tekee uraa korkeissa viroissa ja länsimaalaiset tekee pikkupomohommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kulutat Lähi-idän luonnonvaroja, kun käytät heidän öljyllään kulkevaa autoa, pöljä.
Ne saa siitä melko kohtuullisen korvauksen, pöljä. On maita missä kenenkään ei esim. tarvitse tehdä töitä.
Maa jossa kenenkään ei tarvitse tehdä töitä? Onko antaa esimerkkejä?
Arabiemiraatit, Qatar, Kuwait ja Saudi-Arabia ovat maita joissa kenenkään kansalaisen ei tarvitse tehdä töitä.
...ja syynä noiden maiden työvapaudelle on? Maiden luonnon resurssit/raaka-aineet, kenties?
Ja ajavat ns pa*kasakin pois jaloista pyörimästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No korvaukset menevät kokonaisuudessaan öljysheikkien taskuihin, ei köyhälle västölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No korvaukset menevät kokonaisuudessaan öljysheikkien taskuihin, ei köyhälle västölle.
Köyhä on hyvä ja poraa itse öljyä. Ei kai sitä tyhjästä pidä rahaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osassa öljymaita on sellainen sosiaaliturva, ettei tavallisen kansalaisen tarvitse töitä tehdä. Työt teetetään halpatyönä köyhien naapurimaiden asukkailla. Sellaisiako pitäisi vielä kadehtia?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se öljymaa, jossa kenenkään ei tarvitse tehdä töitä?
Korjattu.
Kaivoksensa Suomi onkin jo myynyt norjalaisille ja maksaa oman maaperänsä luonnonvaroista korvausta sinne suuntaan. Kiitos vihervasemmistolle, jonka mielestä meidän luonnonvaramme kuuluvat kaikille ja nationalistinen intressi on rasismia ja fasismia.
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaisten pitäisi elää vain omilla luonnonvaroillaan ja sellaisilla, joista tuottaja saa oikeudenmukaisen korvauksen, niin huonosti menisi.
Kaikki on suhteellista. Ei tuo perunoiden viljely kovin vaikeata ole itsellenikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osassa öljymaita on sellainen sosiaaliturva, ettei tavallisen kansalaisen tarvitse töitä tehdä. Työt teetetään halpatyönä köyhien naapurimaiden asukkailla. Sellaisiako pitäisi vielä kadehtia?
Noista maista ei tule pakolaisia Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista maista ei tule pakolaisia Suomeen.
Keskuteltiin siitä, että onko öljyn käyttö riistoa, jos toiset voivat elää ilmaiseksi töitä tekemättä. Mielestäni se ei kauhealta riistolta kuullosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaisten pitäisi elää vain omilla luonnonvaroillaan ja sellaisilla, joista tuottaja saa oikeudenmukaisen korvauksen, niin huonosti menisi.
Kaikki on suhteellista. Ei tuo perunoiden viljely kovin vaikeata ole itsellenikään.
Mutta se ei ole reilua, että tänne tullaan vaan oleskelemaan ja nauttimaan luonnonantimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei ole reilua, että tänne tullaan vaan oleskelemaan ja nauttimaan luonnonantimista.
Reilua tai ei, näin me teemme.
Alieneilla on mm. vetyfuusion mahdollistava tekniikka, ja yhdessä vesimolekyylissä on kaksi vetyatomia ja valtameret vettä täynnä, joten jokainen voi laskea siitä energian riittävyyden.
Kyllä, ovat ohjelmoitavissa tekemään ihan mitä tahansa.