Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäihmiset ja älypuhelin/tietokone

Vierailija
22.08.2016 |

Kuinka hyvin teidän n 60-70v vanhemmat osaavat lähettää sähköpostia? Tehdä esim. hotelli/ matkavarauksia netissä? Maksaa laskuja?

Vai hoidatteko asiat heidän puolestaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista älyttämistä puhelinvinkeistä ja linkistä.:-)

T: Ap

Vierailija
22/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinasteinen kiinnostus on oppimisen edellytys. Toisia vaan ei kiinnosta. Tunsin yli 90 v naisen, joka mm. viimeiseen asti seurasi maailman uutisia yms. netissä.

Isäni osasi 75-vuotiaasta tekstailla, mutta nyt 84 v se taito on unohtunut jo jokunen vuosi sitten. Liian vähäisellä käytöllä se vaan hiipui ... Toinen tuttu 78 v Skypettää, surffaa ja makselee laskuja, mutta puhelin on peruskapula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on 70 v. ja osti itselleen älypuhelimen, mutta ei oppinut käyttämään sitä, vaikka istuin vieressä ja neuvoin. Antoi sen eteenpäin. Ei myöskään osaa käyttää tietokonetta. Olen ollut huomaavinani myös muita muistiin liittyviä pulmia viime aikoina. Sähköpostiosoitetta hän ei omista.  Jäi eläkkeelle teollisuustyöstä, missä ei kys. kapistuksia tarvittu. (Ei omista puolisonikaan sp-osoitetta,  eikä rakas pässini halua, on vähän kömpelö koneiden kanssa,  mutta hän osaa surffata ja käyttää älykännyä, pyytää itselleen osoitetut sähköpostit minun osoitteeseeni, kun huomasi, että pääsee ne minun eli talon toisen tietokoneen win8:n näytöltä lukemaan. Mulla on sitten yksityinen sähköposti erikseen, huoh...en ole itsekään kyllä mikään tietokonevirtuoosi ja häiriötilanteet saa aikaan paniikin)

Äidin tulevaisuus älymaailmassa hirvittää.

Appiukkoani 73 v. taas ei kiinnostaa minkään maailman hilavitkuttimet. Pesukonetta, hellaa ja telkkaa osaa käyttää.

Vierailija
24/24 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee hiukan aiheen vierestä, mutta nämä hienosti älylaitteiden teknisem käytön osaavat ikäihmiset kun saisi vielä tutustutettua netikettiin niin avot! Tuntuu, että kohta on korrektimpaa puhua siitä kun iäkkäät käyttäytyvät huonosti netissä eikä nuoriso! Saa esimerkiksi facebookissa päivittäin lukea näittä mummeleiden aivopieruja.