synnyttäminen flunssassa -kokemuksia?
Viikkoja 39+1, neuvolassa sanottiin, et tämä vauva tulee maailmaan aivan justiinsa (yliaikaiseksi ei mun verenpaineiden takia päästetäkään). Tuli mies sitten kesken työpäivän kotiin ja sairaslomalle kuumeessa ja flunssassa. Nyt sitten pelottaa, ehtiikö tuo tauti tulla mullekin ja miten synnytys menee jos on flunssainen? Ja pääseekö mieheni mukaan synnytykseen, jos on vaikkapa lievässä kuumeessa? YKSIN EN SINNE MENE! :) Tosiaan lievää flunssaa on itsellänikin, mutta ainakin tällä voinnilla luulisin jaksavani, kunhan ei pahenisi.
Helmiryyni
Kommentit (2)
Kun lapsivesi meni, oli kuumetta 39 astetta. Yritin synnyttää koko seuraavan yön, mutta tuloksena oli pysähtynyt synnytys.. Minulle sitten tehtiinkin kiireellinen sektio, johon mieheni pääsi mukaan. Sektion jälkeen sain antibioottikuurin suoneen, mutta lapsi ei tarvinnut mitään erikoista tarkkailua. Vauva painoi huimat 4,7 kiloa, joten en olisi saanut sitä punnerrettua alakautta missään tapauksessa.
Toinen lapseni syntyi, kun minulle nousi pitkään jatkuneen flunssan takia kuume. Minulla oli kuumetta 38.8 - tasan samaverran oli kuumetta myös syntyneellä pojalla. Poika vietiin teholle tarkkailtavaksi, mutta oli siellä vain tunnin ja tuotiin takaisin mun luokseni. Pojan kuume oli laskenut iltaan mennessä (synt. aamulla), mun kuume kesti pari päivää. Kuumeen aiheutti poskiontelon tulehdus.
Pelkäsin sen vaikuttavan synnytykseen, mutta vakuutan, että synnytyksen aikana en edes muistanut olevani kuumeessa :) Tosin mua helpotti synnytyksen nopeus, 1 h 10 min.