Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri jakaa facebookkiin kuvia kuolleesta sikiöstään

Jep
22.08.2016 |

Yksi hyvä ystäväni sai keskenmenon. Lapsi oli odotettu ja juttu hyvin surullinen. Mutta nyt tämä ja miehensä jakavat kuvia facebookkiin, joissa halailelavat kuollutta sikiötä yms. Raskautta oli siis jäljellä muutama kuukausi vielä. Joutui nyt synnyttämään kuolleen lapsensa.
Kuvat kuvottavat minua.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistelijoiden kuoroako odotat?

Vierailija
2/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ainakin kauhistuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän tuo tietysti ole sellainen puoli elämää, jota erityisesti toivoisi näkevänsä. Mutta yhtä kaikki sitä tapahtuu, ja minusta on toisaalta hyvä jos pystyvät suhtautumaan asiaan noin luonnollisesti. 

Vierailija
4/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Sama kuin ottaisi selfieitä ruumishuoneella.

Vierailija
5/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kirjoitti:

Yksi hyvä ystäväni sai keskenmenon. Lapsi oli odotettu ja juttu hyvin surullinen. Mutta nyt tämä ja miehensä jakavat kuvia facebookkiin, joissa halailelavat kuollutta sikiötä yms. Raskautta oli siis jäljellä muutama kuukausi vielä. Joutui nyt synnyttämään kuolleen lapsensa.

Kuvat kuvottavat minua.

Älä katso niitä kuvia, jos ne sinua kuvottavat.

Minua kuvottaa monien fb-kavereideni teennäiset "ihanaperhe-elämä, takkatuli, viinilasi, oma kuta" -kuvat, varsinkin kun tiedän todellisuuden niiden takana. Olen siis katsomatta niitä kuvia. Problem solved.

Vierailija
6/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama aloitus??!!??

Vierailija
7/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu jakoi Facebookissa kuvan abortoidusta sikiöstään. Mun mielestä sairasta.

Vierailija
8/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kaikenlaisilla kuolinkuvilla pitkä historia, joten eiköhän tuo touhu ole ihan normaalia, vaikka itse en noin tekisikään. Karseimpia ovat ne vanhat kuvat, joissa vainaja on laitettu istumaan puettuna ja "elävän näköisenä", mutta siihen aikaan se olikin usein ainoa kuva mitä ihmisestä otettiin.

Vierailija
9/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vasta oli lehdessä juttu tuosta kun joku muija toisella puolella maapalloa jakoi somessa kuolleen sikiönsä kuvia. Jotain omaperäisempää kiitos ! :)

Vierailija
10/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kuvat varmaan kivoja ole, mutta maailma ei aina ole kiva. Itse en tuollaisessa tilanteessa jakaisi tuollaisia kuvia, mutta en kyllä lähtisi sitä tuomitsemaankaan.

Ootko muuten jutellut kaverisi kanssa sikiön kuoleman jälkeen? Siis ihan oikeasti, puhelimessa tai peräti kasvotusten? Se voisi auttaa kaveriasi. Voisi olla sullekin raskaanpuoleista mutta ehdotan että otat yhteyttä. Tuki ei ole haitaksi raskaina aikoina.

Vierailija
11/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/5

Vasta oli lehdessä juttu tuosta kun joku muija toisella puolella maapalloa jakoi somessa kuolleen sikiönsä kuvia. Jotain omaperäisempää kiitos ! :)

Ai tääkin oli provo? Vittu mitä apinoita jotkut provoilijat on. Jos provo, toivotan ap:lle pikaista vammautumista...

Vierailija
12/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/5

Ai tääkin oli provo? Vittu mitä apinoita jotkut provoilijat on. Jos provo, toivotan ap:lle pikaista vammautumista...

Jep. Mä luen joka päivä lehtiä ja olen huomannut että kun joku juttu on ollut lehdessä, vaikka nyt tämä kuolleesta sikiöstä kuvien julkaiseminen somessa niin yllättäen täällä palstalla tulee niitä samoja aiheita mitä lehdissä on. Jos tykkää provoilla niin lehdistä saa hyviä aiheita ja jos ne liittyy lapsiin tavalla tai toisella niin tämä palsta on hyvä siihen tarkoitukseen. Toki aina on se mahdollisuus ettei olisikaan provo mutta uskon tämän aloituksen olevan 99% provo ja ideoita tosiaan saa lehdistä http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/ei-herkimmille-aiti-j…

Vierailija
13/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon! Sama kun halaisi kuollutta mummoaan ja ottaisi tämän kanssa selfieitä.... 

Vierailija
14/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni rv 20+ ja olisi kauheaa, jos menisi kesken.

Mutta olen myös sitä mieltä, että ruumiista ei kuvia nettiin laiteta, ihan sama oliko kyseessä koirasi, lapsesi vai mummosi.

Vierailija
15/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin kyse provosta. Kyse lukioystävästä. Ja ei, en ole ollut yhteydessä häneen. Itse on päivityksissään useaan otteeseen toivonut, ettei kaverit yms. Ota yhteyttä. Ei halua vielä puhua asiasta.

Tämä siis Ap

Vierailija
16/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene hänen profiiliinsa kuvien perässä tai miitenkaan halua katsella niitä. Mutta facebookin etusivulla rullaavat aina vastaan uudestaan ja uudestaan, kun tykkäyksiä on pari sataa. Tuntuisi turhalta piilottaa ystäväni kaikki julkaisut näiden takia. Sitten en näkisi muitakaan päivityksiä.

Ap

Vierailija
17/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän ei ole keskenmeno, vaan kohtukuolema.

Vierailija
18/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni aikuinen haluaisi, että hänestä otettaisiin kuoleman jälkeen kuva, ja laitettaisiin nettiin?

Mielestäni ei mitään eroa. Makaaberia. Arvostelukyky on pettänyt surun keskellä, joten sinänsä ymmärrettävää. Muuten ei. 

Niin, olen nähnyt työni vuoksi lukuisia kuolleita ihmisiä, joten ruumiiden näkeminen ei minua sinänsä ahdista, että tuossa kommentissani ei ole siitä kysymys. 

Vierailija
19/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene hänen profiiliinsa kuvien perässä tai miitenkaan halua katsella niitä. Mutta facebookin etusivulla rullaavat aina vastaan uudestaan ja uudestaan, kun tykkäyksiä on pari sataa. Tuntuisi turhalta piilottaa ystäväni kaikki julkaisut näiden takia. Sitten en näkisi muitakaan päivityksiä.

Ap

Onhan olemassa myös vaihtoehto "en halua nähdä tätä julkaisua", silloin se ei rullaa sun feedissä, eikä tarvitse myöskään ko. henkilöä piilottaa.

Noin muuten koitan suhtautua koko ympäröivaan maailmaan aika avoimesti, ihmiset tekevät asioita joita minä en välttämättä tekisi, mutta se ei tee minun tapaani ainoaksi oikeaksi. En minäkään laittaisi kuvaa kuolleesta lapsestani, oikeastaan jo mitä tuolla edellä mainittiin, niin en edes pois nukkuneesta koiraystävästäni. Mutta se on mun tapani toimia. Koitan olla "järkyttymättä" tai muullakaan tavoin mieltäni pahoittamatta, jos joku muu tekee toisella tavalla. Asiat eivät tarvitse minun hyväksyntääni eivätkä ymmärrystäni, paljon helpompi olla kun oivaltaa tämän.

Vierailija
20/21 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitko linkin kuvaan?