Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten pukeminen kauniisti on tapakasvatusta, ei hienostelua!

Vierailija
22.08.2016 |

Opetat lapsesi luultavasti myös olemaan kaivamatta nenää, puhumatta vessajuttuja ruokapöydässä, kiittämään ruuasta ja odottamaan omaa vuoroa. Se, että lapsi puetaan nätisti, siisteihin ja puhtaisiin vaatteisiin, joissa voi olla edukseen, kuuluu ihan samaan sarjaan! On tärkeä tapakasvatuksen osa-alue opettaa, että jopa pieni lapsi käyttää "ihmisten ilmoilla" vaatteita, jotka ovat ehjiä, puhtaita, muiden vaatteiden kanssa yhteensopivia ja tilanteeseen kuuluvia.

Ei, nätisti pukeminen ei ole kallista eivätkä nätit vaatteet ole automaattisesti epämukavia. Omalla tyttärelläni on tällä hetkellä päällä sukkahousut, trikoopusero ja väljä "farkku"mekko. Asukokonaisuus on maksanut ehkä 30 euroa, ja on sikäli harvinainen, että kaikki päällä oleva on meille uutena ostettua. Olemme keskivertoa pienituloisempi perhe kun mies opiskelee ja minä olen matalapalkkainen, mutta se ei ole ikinä estänyt pukemasta lasta kauniisti. Nättejä vaatteita saa myös kirpputoreilta tai sitten ketjuliikkeistä etenkin alennusaikaan hyvin huokeasti.

Nätit vaatteet eivät myöskään ole epämukavia. Miksi kuvitellaan, että lapsen on automaattisesti kiva olla, kun on reikäiset ja haalistuneet collegehousut ja t-paita jonka printti halkeilee ja saumat kiertää, mutta kurjaa, jos on ehjät, yksiväriset trikoo(leggingsi)t ja siisti t-paita ja neuletakki?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas että köyhät keskustelee hienostelusta. Ja tässä kohtaa köyhyys ei tarkoita rahaa.

Mihin on kadonnut kiinnostus paljon syvällisempiin asioihin, luontoon, oikeisiin arvoihin, empatiaan, oman itsen ja toisten ihmisten ymmärtämiseen, luovuuden lisäämiseen ja omien taitojen kehittämiseen? Jos ihmiset kulkevat luonnossa, keräilevät sieniä, kasveja yms luonnonmateriaaleja mitkä sopivat luonnonkuitujen värjäämiseen, ovat kiinnostuneita yrteistä ja niiden käytöstä rohtoina, mihin he tarvitsevat pinnallisia arvoja? Jos henkilö osaa ommella lähes vaatteen kuin vaatteen suunnitellusta piirroksesta, samoin kuin valmistaa paljon tekstiilejä, mitä merkitystä on enää lasten vaatteiden printeillä? Kaikki opiskelu, työnteko, uusien asioiden opettelu ja yhteiskunnallisiin asioihin perehtyminen luovuuden lisäksi menee pinnallisten asioiden ohi.

Mihin tarvitsen turhia hienosteluvaatteita? Miten jokin "siisti, tilanteeseen sopiva turha hienostelu pukeutuminen voisi olla tärkeämpää? Ei mitenkään. Arvot kohdilleen. Jos elämässä ei ole muuta kuin vaatteiden kuosit, niin minä en voi sille mitään, mutta te itse voitte. Miettikää mikä on oikeasti tärkeää. Minä en kiinnitä mitään huomiota muiden vaatteisiin, joten minun kohdallani teidän lastenne vaatteet vain menevät ohi. En osaa antaa niistä mitään lisäpisteitä, vaan pisteet tulee siitä minkälaisen itsetunnon, ymmärryksen ja sosiaaliset taidot henkilö omaa. Puutteita noissa asioissa ei voi vaatteilla korjata, peittää eikä korvata.

Mutta ap taisikin olla vain provo.

Implikoit ilmeisesti että nuo ovat toistensa poissulkevia asioita. No, jos itsellä on rajallinen kapasiteetti niin ei voi mitään.

Vierailija
82/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä opeta lastasi siihen, että itsetunto riippuu siitä mitä sinulla on päälläsi.  Koulupuki olisi kaikken paras ratkaisu. Vähentäisi ihmisten kulutusta. 

Minulle pienenä opetettiin, että rikkaat ne vaatteilla koreilee, mikä sinänsä on väärin. Pitäisi sanoa, että huonon itsetunnon omaavat vaatteilla koreilee. 

Kirpparilta saa lapselle ihan muutamilla euroilla hyvät vaatteet. 

Minusta 30 euroakin on liikaa lapsen vaatteista. Tai tietty, jos jotain saisi huippualesta -80% niin voisin ostaa. 

Ostamme vaatteet kirpparilta ja säästämme lapselle tilille opiskelijan pesämunaa. Lapsilisistä karttuu kumma pesämuna, kun osaa sijoittaa. Ja säästää joka paikasta. 

En ole koskaan järjestänyt hello kitty tms synttäreitä, ei teemaa.  Tärkeintä on kiva tunnelma. Parit ilmapallot ja itse tehty kakku pöytää, kaurakeksejä pitää aina leipoa. Juomana sima, joka on halpaa verrattuna limuihin. Ja mehua. 

Olisi kiva tietää lapsesi mielipide, joka voi olla hyvinkin erilainen kuin luulet. Varsinkin vähän vanhempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri lasten koulussa ottamia kuvia. Omat lapset näyttävät ylipuetuilta huppari-collegehousu -lapsiin verrattuna, vaikka omilla on keskinkertaiset kouluvaatteet yllään. En ymmärrä miksi jotkut päästävät lapsensa likaisissa, haalistuneissa ja väärän kokoisissa varusteissa ihmisten ilmoille. Meillä sellaiset laitetaan keräykseen. 1-2 luokkalaisilla on vielä ehkä ok olla näitä "mukavia" huonompia vaatteita mutta siitä isommat ovat kyllä jo aika tarkkoja varusteistaan, jos heille on kauneudentajua opetettu. Tässä on aika paljon paikkakuntakohtaisia eroja, meilläpäin ajatellaan heti että nuo yrittävät hienostella kun taas naapurikaupungissa oltaisiin selvästi alipuettuja.

Hankin melkein kaikki vaatteet kirppiksiltä ja voin rehellisesti sanoa, että sitä ei huomaa mistään ellen kerro. On niin paljon varmempaa saada hyviä ja kestäviä vaatteita, kun joku muu on ne jo testannut. Ostan vain selvästi hyvälaatuista ja kullekin lapselle oman tyylinsä mukaista. Pystyn hankkimaan niitä niin paljon kuin haluan,  koska kassillinen vaatteita maksaa yleensä10-20e, toisin kuin ne jotka härkäpäisesti ostavat uutta ja valittavat että taas meni niin ja niin paljon rahaa. Ei ole saumatkaan kierossa eikä muuten kulahtaneita, niinkuin parin pesun jälkeen heillä jotka ostavat kaiken uutena. Vaatteiden metsästykseen ei mene kummoisesti aikaa, vaikka siihen moni vetoaa, ettei ehtisi juosta kirppiksiä kun helpommin saa kaupasta. Vaatteita on niin paljon tarjolla, että usein joutuu jättämään osan ostamatta kun kaappiin ei mahdu.

Vierailija
84/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan "nätistä pukeutumisesta", ymmärrän sen sellaisena nukkemaisena laittautumisena. Ehjät, siistit ja puhtaan vaatteet ovat eri asia. Itse pidän tärkeänä, että vaatteet ovat asianmukaiset. Jos menemme vaikka metsään leikkimään tai kalaan, niin sukkahousut ja farkkumekko ei ole paras mahdollinen asuste sinne.

Toki. Toisaalta jopa metsään leikkimään voi laittaa lapselle kauniin välikausihaalarin, nätit kengät ja haalarin sävyyn sopivat asusteet, ei edes sinne tarvitse mennä missään 90-luvun kirpparihirvityksissä tai umpikulahtaneissa vaatteissa.

Luitko edellisen viestin? Sanottiin että siistit, ehjät ja puhtaat vaatteet, eikä "90-luvun umpikulahtaneet kirppahirvitykset" mielestäni tuollaisiin määritelmään sisälly. Itse pidän edelleen tärkeimpänä asianmukaisuutta ja käytännöllisyyttä. Että esim. hanskat ja pipo eivät ole liian paksut tai liian ohuet ja kostealla kelillä kengät ja vaatteet pitävät vettä. Mätsääminen haalarin värien kanssa on mielestäni ihan toissijaista ja kielii enemmänkin pinnallisesta omaan peilikuvaan tuijottelusta kuin muiden huomioon ottamisesta.

Mutta kun haalarin sävyyn voi mätsätä myös käytännöllisiä ja täysin tilanteeseen sopivia asusteita! Lapsi voi olla samaan aikaan nätisti, mutta myös täysin toiminnallisesti ja tilanteeseen sopivasti puettu. Asianmukainen haalari voi olla kaunis, asianmukaiset kengät voivat olla kauniit ja asianmukaiset hanskat voivat olla kauniit. Pipoista ja myssyistä puhumattakaan, niiden osalta vaaditaan jo tänä päivänä vähän yritystä, jos väkisin haluaa rumaa käyttää, nättejä on niin paljon saatavilla.

Mitä väliä siellä metsässä on jollain asusteilla? Kukaan ei kuitenkaan näe ja opetat lapsen ärsyttäväksi pissikseksi joka ei lähteä minnekään ilman vaatteiden matsausta.

Millä tavalla siitä tulee ärsyttävä pissis, jos vaatteet sopii yhteen. Tuleeko lapsesta sitten syvällinen ja älykäs, jos vaatteet eivät sovi yhteen? Minut opetettiin pienestä pitäen sovittamaan värejä yhteen. Ei minulla silti sen pidempään esim. aamuisin mene vaatteiden valintaan, sillä silmä on harjaantunut ja otan kaapista ne mitkä sopii yhteen.

Minua inhottaa tuo asenne että miten kytätään toisten pukeutumista ja mätsäämättömät vaatteet tulkitaan jopa toisten ihmisten ja tilanteen loukkauksena. Minulle puolestani on kehittynyt oma tyyli kun olen lapsesta asti saanut valita itse vaatteita eikä kukaan ole opettanut että mitä laitetaan minkäkin kanssa.

Vierailija
85/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittää esim. se monissa naisten- ja perhelehdissä kuvattu perhe, jossa nipontarkka joku designeri-graafikko-mainostoimisto-arkkitehti (tms.) äiti on valinnut, että kaikki kotona on mustavalkoista ja vain yksi tehosteväri sallitaan ja se on keltainen. Kaikki siis on mustaa, valkeaa ja keltaista ja graafista raitaa, palloa ja kolmiota. OMG, jos tyttö vaikka haluaisikin pinkin Frozen-collegen tai lilan My Little Pony -repun, kun muillakin on. Mutta ei, kun äiti on nyt sulle ostanut mustavalkoraitaisen Marimekko-paidan ja keltaisen Kånkenin niin näillä mennään, mutinat pois. Äiti on yliherkkä pinkille ja kaikelle mikä poikkeaa tarkan graafisesta sisäisestä maailmasta. 

Vierailija
86/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä opeta lastasi siihen, että itsetunto riippuu siitä mitä sinulla on päälläsi.  Koulupuki olisi kaikken paras ratkaisu. Vähentäisi ihmisten kulutusta. 

Minulle pienenä opetettiin, että rikkaat ne vaatteilla koreilee, mikä sinänsä on väärin. Pitäisi sanoa, että huonon itsetunnon omaavat vaatteilla koreilee. 

Minusta 30 euroakin on liikaa lapsen vaatteista. Tai tietty, jos jotain saisi huippualesta -80% niin voisin ostaa. 

Ostamme vaatteet kirpparilta ja säästämme lapselle tilille opiskelijan pesämunaa. Lapsilisistä karttuu kumma pesämuna, kun osaa sijoittaa. Ja säästää joka paikasta. 

En ole koskaan järjestänyt hello kitty tms synttäreitä, ei teemaa.  Tärkeintä on kiva tunnelma. Parit ilmapallot ja itse tehty kakku pöytää, kaurakeksejä pitää aina leipoa. Juomana sima, joka on halpaa verrattuna limuihin. Ja mehua. 

Olisi kiva tietää lapsesi mielipide, joka voi olla hyvinkin erilainen kuin luulet. Varsinkin vähän vanhempana.

Ohis, mutta omat vanhempani olivat tuollaisia: säästivät lapsilisät minulle tulevaisuutta varten ja lapsena meille ostettiin vaatteet halvalla eikä törsätty mihinkään turhaan. Olen ihan älyttömän kiitollinen vanhemmilleni ja heidän kaukokatseisuudelleen. Tuo, ettei järkätä hoplop ym. synttäreitä, ei tarkoita sitä etteikö synttäreihin kuitenkin panostettaisi. Ihmeelliseksi maailma on mennyt, jos hauska tunnelma ja itse tehty kakku on jotenkin köyhää. Ylempikin painotti, että kiva tunnelma on tärkeintä.

Vierailija
87/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Minua huvittaa ajatus aloittajasta aamulla lähtemässä päiväkotiin/kouluun kolmen lapsen kanssa.

Yrittää siinä laittaa kolmelle villille pojalle/tytölle "sopivia" asukokonaisuuksia :D

No, mutta trollihan tämä on...

Millä saat tästä trollin? Itse katson vaatteet illalla valmiiksi. Itseäni huvittaa ajatus sinusta sähläämässä aamulla viimetingassa juttuja jotka olisit voinut tehdä ajoissa.

Ai puetko sä ne lapset valmiiksi jo illalla? Vai kenties heidän nukkuessaan niin eivät pysty väittämään vastaan? Ei tuossa tosiaan taidettu tarkoittaa sitä etteikö sopivia vaatteita olisi katsottu valmiiksi. Luulisi jokaisen päiväkoti-ikäisen lapsen äidin tietävän, ettei se lähtö aina niin yksinkertaista ole että nuo vaan päälle ja menoksi.

Vierailija
88/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan eri mieltä, joka suhteessa. Viihdyn ihmisten kanssa, jotka eivät mieti ulkokuorta. Ihmisten sisin on se, joka ratkaisee miten hän kohtelee muita ihmisiä.

Päivää aikuiselle sanova voi olla ilkeä kiusaava manipuloiva, mutta on opetettu tavat, joilla saa itselle etua, ja näihin voi liittyä myös ulkokuori.

Minulle ei kuulu millään lailla mitä ihmisillä on päällään, eivätkä lapsenikaan toisten vaatteisiin kiinnitä huomiota.

Vierailija
89/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaapa tekin Asperger lapsi. Olette tyytyväisiä, että lapsella on edes joitain vaatteita joita suostuu pitämään. Vaikka ne sitten ovat ne kuudet samanlaiset collegehousut ja yläosina pelkkiä huppareita. Niin ja vuodenajasta riippumatta pitkät aluskalsarit. Kyllä tekisi mieli nauraa teille vaatteiden matsaajille.

Miksi? Ai muut eivät saa pukea lastaan nätisti koska sinun lapsesi on autisti? Anna kun arvaan, pukeudut itsekin kulahtaneisiin henkan trikoisiin.

Eikö teille saa nauraa, kun tuollainen pikkuasia on noin tärkeä. No sori vaan😀

No siinähän hirnut kuin hevonen jos haluat. Typeryytesi ei ole minulta pois.

Taidat olla aika lapsellinen, kun suutut tuollaisesta. Suutu vaan, sekin on hupaisaa.

Hieni hiekkalaatikkotason kommentti.

Vierailija
90/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaapa tekin Asperger lapsi. Olette tyytyväisiä, että lapsella on edes joitain vaatteita joita suostuu pitämään. Vaikka ne sitten ovat ne kuudet samanlaiset collegehousut ja yläosina pelkkiä huppareita. Niin ja vuodenajasta riippumatta pitkät aluskalsarit. Kyllä tekisi mieli nauraa teille vaatteiden matsaajille.

No niin, kannattiko hankkia asperger-lapsi? Kannattiko?

Ai kun sille ei voi pukea hienoja vaatteita.... Kuule eiköhän oma lapsi kelpaa niissä collegehousuissakin. Kannattiko Sun hankkia lapsia?

Eiköhän tuossa viitattu siihen hiukan typerään kommenttiin "hankkikaa asperger-lapsi".

Tuo kysymys kannattiko hankkia asperger-lapsi on se typerä kysymys. Ihan niin kuin kukaan valitsee sellaista asiaa. Typerille ihmisille kannattaa vastata typerästi. Ainakin tulee ymmärretyksi.

Vierailija
91/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun sille ei voi pukea hienoja vaatteita.... Kuule eiköhän oma lapsi kelpaa niissä collegehousuissakin. Kannattiko Sun hankkia lapsia?

No itse ehdotat muille moisen riippakiven hankkimista...

Kannatti kyllä hankkia lapsia, kun ovat terveitä, siistejä ja meillä on kyllä rahaa panostaa lapseen muutenkin, kuin kirppisroinaan :D

Eli lapsesi olisi riippakivi, jos hänellä olisi jokin sairaus, joka estäisi sinua pukemasta häntä haluamallasi tavalla... Onpas erikoista äidin rakkautta.

Olisi kyllä. Antaisin huostaan jos noin huonosti olisi käynyt.

Vierailija
92/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tyttö on helppo pukea siisti ja mukavasti. Helpompi kuin pojat. Meillä tyttö käyttää päiväkodissa legginsejä ja kollegemekkoja. Kokonaisuus on aina nätti ja siisti, vaikka vaatteet varmasti ovat myös mukavat päällä. Vapaa-ajalle on sitten farkkuja, neuleita, biker-nahkatakki ja parit Vansin tennarit.

Kokonaisuus on yhtä toimiva kuin pojalla sukkahuosut/colleget ja collegepaita.  Kyse on väreistä jamm. oikeasta koosta.

Pue lapsesi kuin lapsi, ei todellakaan mitään vitun bikernahkatakkia. Jokainen tajuaa, että se ei ole nahkaa vaan muovia.

Tapakasvatus ei näköjään ole tarttunut sinuun. Kielenkäytöstä päätellen. Biker-takki on lapsen itse valitsema(kummitädillä on samanlainen). Itse en pukisi pojalle sukkahousuja.

Niin, kumma juttu kun aikuiset ovat ihanasti antamassa vinkkejä miten lapsi pukeutuu kuin pieni bikerhutsu, muoviseen kertakäyttöpaskaan vaikka aloituksen idea oli laadukas ja kunnollinen pukeutuminen.

Miksi puet tytölle alusvaatteen jalkaan, mutta et pojalle?

Kertakäyttö? No jos sinulla ei ei ole rahaa aitoon lasten nahkatakkiin, niin ei se tarkoita ettei muilla olisi. Hm, way of life vai mitä?

Vierailija
93/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tyttö on helppo pukea siisti ja mukavasti. Helpompi kuin pojat. Meillä tyttö käyttää päiväkodissa legginsejä ja kollegemekkoja. Kokonaisuus on aina nätti ja siisti, vaikka vaatteet varmasti ovat myös mukavat päällä. Vapaa-ajalle on sitten farkkuja, neuleita, biker-nahkatakki ja parit Vansin tennarit.

Kokonaisuus on yhtä toimiva kuin pojalla sukkahuosut/colleget ja collegepaita.  Kyse on väreistä jamm. oikeasta koosta.

Pue lapsesi kuin lapsi, ei todellakaan mitään vitun bikernahkatakkia. Jokainen tajuaa, että se ei ole nahkaa vaan muovia.

Tapakasvatus ei näköjään ole tarttunut sinuun. Kielenkäytöstä päätellen. Biker-takki on lapsen itse valitsema(kummitädillä on samanlainen). Itse en pukisi pojalle sukkahousuja.

Niin, kumma juttu kun aikuiset ovat ihanasti antamassa vinkkejä miten lapsi pukeutuu kuin pieni bikerhutsu, muoviseen kertakäyttöpaskaan vaikka aloituksen idea oli laadukas ja kunnollinen pukeutuminen.

Miksi puet tytölle alusvaatteen jalkaan, mutta et pojalle?

Suosittelisin mielenterveyspalvelujen käyttöä, jos tuntemattoman lapsen biker-takki saa sinussa niin vahvoja tunteita aikaan, että tätä lasta täytyy huoritella. Ja hitostako sinä tiedät onko takki nahkaa? Esim. Molo Kids myy nahkaisia biker-takkeja koosta 92 eteenpäin.

Vierailija
94/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Minua huvittaa ajatus aloittajasta aamulla lähtemässä päiväkotiin/kouluun kolmen lapsen kanssa.

Yrittää siinä laittaa kolmelle villille pojalle/tytölle "sopivia" asukokonaisuuksia :D

No, mutta trollihan tämä on...

Millä saat tästä trollin? Itse katson vaatteet illalla valmiiksi. Itseäni huvittaa ajatus sinusta sähläämässä aamulla viimetingassa juttuja jotka olisit voinut tehdä ajoissa.

Ai puetko sä ne lapset valmiiksi jo illalla? Vai kenties heidän nukkuessaan niin eivät pysty väittämään vastaan? Ei tuossa tosiaan taidettu tarkoittaa sitä etteikö sopivia vaatteita olisi katsottu valmiiksi. Luulisi jokaisen päiväkoti-ikäisen lapsen äidin tietävän, ettei se lähtö aina niin yksinkertaista ole että nuo vaan päälle ja menoksi.

Kyllä se meillä helppoa on. Taidat olla vähän tyhmä, juuri tuotahan siinä tarkoitettiin

Vierailija
95/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta omat vanhempani olivat tuollaisia: säästivät lapsilisät minulle tulevaisuutta varten ja lapsena meille ostettiin vaatteet halvalla eikä törsätty mihinkään turhaan. Olen ihan älyttömän kiitollinen vanhemmilleni ja heidän kaukokatseisuudelleen. Tuo, ettei järkätä hoplop ym. synttäreitä, ei tarkoita sitä etteikö synttäreihin kuitenkin panostettaisi. Ihmeelliseksi maailma on mennyt, jos hauska tunnelma ja itse tehty kakku on jotenkin köyhää. Ylempikin painotti, että kiva tunnelma on tärkeintä.

No kiva jos sinulla oli kivaa. Meillä säästettiin kaikesta vaikka rahaa olisi ollut ties mihin. Kyllähän se tympäisi kun muilla oli ties mitä kivaa, ja meillä olis juhlaa jos pöydässä oli domino-keksejä. 

Vierailija
96/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ai muut eivät saa pukea lastaan nätisti koska sinun lapsesi on autisti? Anna kun arvaan, pukeudut itsekin kulahtaneisiin henkan trikoisiin.

Taidat olla aika lapsellinen, kun suutut tuollaisesta. Suutu vaan, sekin on hupaisaa.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
97/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa viitattu siihen hiukan typerään kommenttiin "hankkikaa asperger-lapsi".

Tuo kysymys kannattiko hankkia asperger-lapsi on se typerä kysymys. Ihan niin kuin kukaan valitsee sellaista asiaa. Typerille ihmisille kannattaa vastata typerästi. Ainakin tulee ymmärretyksi.

Sinun nyt ei kannata typeristä puhua mitään, jos et päivänselvää sarkasmia tajua. Toope.

Vierailija
98/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Vau mitä sanan säilän säkenöintiä. Varsinkin jos itse elvistelee hihittävänsä toisten, toimivampien perheiden tavoille. Voin pahoin kun kuvittelen, millaisia ylipainoisia pullukoita teidän perheessänne on, kun ei osata suunnitelle edes seuraavaa päivää etukäteen.

Vierailija
99/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatti kyllä hankkia lapsia, kun ovat terveitä, siistejä ja meillä on kyllä rahaa panostaa lapseen muutenkin, kuin kirppisroinaan :D

Eli lapsesi olisi riippakivi, jos hänellä olisi jokin sairaus, joka estäisi sinua pukemasta häntä haluamallasi tavalla... Onpas erikoista äidin rakkautta.

No eihän se haittaisi. Lapsi saisi terveen kasvuympäristön jostain sijaisperheestä. Totta Kai lapsi pitää antaa huostaan, jos ei itse kykene huolehtimaan siitä.

Vierailija
100/127 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se haittaisi. Lapsi saisi terveen kasvuympäristön jostain sijaisperheestä. Totta Kai lapsi pitää antaa huostaan, jos ei itse kykene huolehtimaan siitä.

Kyse on lähinnä siitä, etten haluaisi tuhlata ainutkertaista elämääni vammaisen lapsen riippuessa kintusta. Toisaalta kun meillä päin ei tuota sisäsiittoisuutta esiinny, niin eipä tässä riskejä olekaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan