Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä palautuminen, mikä on normaalia?

03.03.2006 |

Kysynpä täältä jos on useamman kerran synnyttäneitä kuulolla..

Synnytin kolmannen lapseni viikko sitten. Tässä kolmannessa raskaudessa liitoskivut olivat paljon pahemmat kuin aiemmilla kerroilla, ja nepä eivät ole vieläkään loppuneet vaikka olen koittanut kovasti levätä. Eipä edelleenkään onnistu housujen jalkaan laittaminen seisoma-asennossa, kävely käy hitaasti eikä voi nostella mitään painavaa. Kiinnostaisi nyt kuulla kokemuksia, onko muilla liitoskivut loppuneet synnytykseen? Muistelen että viime kerralla ei kyllä näin kauaa kestäneet. :(

Toinen asia mitä mietin on kohdun supistuminen. Kuinka nopeasti se yleensä lakkaa tuntumasta synnytyksen jälkeen? Minulla kohdunpohja edelleen pikkuisen navan alapuolella. Liekö sillä vaikutusta noihin kipuihin, pitäisköhän käydä näyttämässä lääkärille?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on liikunnan yhteydessä vieläkin ja toisen lapsen syntymästä on kohta 7kk. Ensimmäiset viikot synnytyksen jälkeen tosiaan housujen laittaminen jalkaan oli hankalaa, kun polvien ylösnostaminen sattui. Eli kannattaa kaikki liikunta aloittaa todella varovaisesti synnytyksen jälkeen ja antaa elimistölle aikaa toipua. Ei varmasti kovin lohduttava vastaus sanoa, että pitkään voi kipujen kanssa mennä:/

Tuntuuko sinulla jotain kipuja kohdun seutuvilla vai onko kohdunpohjan korkeus se joka vaivaa? Soita vaikka neuvolaan ja kysäise kannattaisiko jälkitarkistus tehdä jo hieman etuajassa, jos omasta mielestä tuntu, ettei toipuminen suju ihan normaalisti.

Vierailija
2/2 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kiitos vastauksesta kumminkin. Eihän tässä muuten mitään väliä oisi kivuilla mutta kun on nuo kaksi muutakin hoidettavana eikä normaali arki oikein onnistu. :/

Kohdusta.. lähinnä mietityttää kun olen saanut jo aika monta oksitosiiniruisketta vailla mitään mainittavaa vaikutusta, ja myös kätilöni (en asu Suomessa) on ollut kohdun koosta huolissaan.

Nyt kyllä näyttääkin siltä että joku häiriö prosessissa on kun tulehdusarvot verinäytteessä olivat tänään koholla. Toivottavasti hoituu antibiootilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla