Tapailemani mies kertoi että hänellä on sukupuolitauti, mitä teen? Kokemuksia?
Herpes kyseessä.
Hän kertoi tästä toisella tapaamiskerrallamme ihan avoimesti ja siitä kuinka oli saanut sen jne. Sanoi, että se on tosi monella ja kun käyttää kumia ei ole mitään hätää. Minua ahdistaa kuitenkin aivan suunnattomasti, että se tarttuisi minuunkin. Hirveä ajatus, että siitä taudista ei pääse koskaan eroon. Vaikka kuinka käyttäisi kortsua, se voi silti tarttua. Kortsua pitäisi käyttää aina. Lisäksi mietin asioita jo niin pitkälle, että mikäli hankkisin joskus lapsia hänen kanssaan, joutuisin synnyttämään keisarinleikkauksella mikäli minullakin olisi herpes.
Tämä on ihan uskomaton tilanne, johon en olisi koskaan uskonut joutuvani. Pidän hänestä muuten, mutta asia ahdistaa kovasti. Joo, pitäisi varmaan jutella hänen kanssaan tästä enemmän, mutta olisiko teillä jotain ajatuksia aiheeseen liittyen? Kannattaako minun juosta karkuun?
Kommentit (54)
Minä olen lopettanut tapailun tuosta syystä yhden kerran. Tee niin kuin itsestäsi tuntuu parhaimmalta.
Niin, mieti otatko riskin, kondomi on huono suoja, herpesvirusta muuallakin kuin kondomin peittävällä alueella.
Sektio tehdään vain jos herpes aktiivinen synnytyksen koittaessa, ei muulloin
Hieno mies kun antaa sinun päättää miten jatketaan. Itse en kyllä haluaisi kärsiä toisten vanhoista virheistä. "Näppylöitähän ne vaan on", mutta mieluummin ei.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mieti otatko riskin, kondomi on huono suoja, herpesvirusta muuallakin kuin kondomin peittävällä alueella.
Sektio tehdään vain jos herpes aktiivinen synnytyksen koittaessa, ei muulloin
Ihan hirveää! :( En tieten tahtoen halua altistaa itseäni millekään taudille. Silti tuntuisi ikävältä lopettaa tämä tähän. Olen umpikujassa, itkettää!
Ap
Hieno mies sulla kierroksessa. Lähde käveleen vielä kun oot terve.
Ap, onko itselläsi herpesvirusta, siis ei-genitaalialueella?
Jos on, niin voit itse siirtää vahingossa käsiesi välityksellä sen ykköstyypin viruksen genitaalialueelle. Vähän OT, mutta. ..
Mikä siinä itkettää? Miten luulet sen vaikeuttavan elämääsi?
Olen nainen ja mulla ollut herpes viisi vuotta . Viimeiseen kolmeen vuoteen ei oot oireillut . Voi tarttua myös oireettomana mutta minä en ole sitä ikinä keneenkään ole tartuttanut vaikka olen ollut 3 eri miehen kanssa ilman kondomia , useasti . Kaikille olen toki asiasta etukäteen kertonut . Kaikki ovat suhtautuneet asiaan hyvin . Miehestä tosin taudit tarttuu naiseen helpommin kuin toisin päin .
Olen myös synnyttänyt . Herpeksen takia ei todellakaan tarvitse keisarinleikkausta. Loppuraskaudesta syödään estolääkitystä , joka estää näppylöiden puhkeamisen. Ilman niitä ei tartu vauvaan .
Voihan se jo olla sinulla. Oireettomana.
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies sulla kierroksessa. Lähde käveleen vielä kun oot terve.
Sinä et edes ole kuullut tarinaa tämän asian takana ja silti moralisoit. Se sama olisi voinut käydä kenelle tahansa.
Ap
Hieno mies kun kertoi! Pisteet hänelle. Minun exä ei kertonut ennenkuin oltiin pari kk seksiä harrastettu. Katkera exänsä kertoi minulle. Onneksi en ollut tautia häneltä kuitenkaan saanut. Tapailu päättyi siihen.
Mitään estolääkitystäkään ei välttämättä tarvita. Ennen synnytystä siis.
Herpes on niin yleinen, että voit saada sen mistä vain. Niin paljon on viruksen kantajia, jotka eivät edes tiedä itse sitä kantavansa. Sukupuoliherpeksen kun voi saada pelkästä pussailustakin, jos virus on suussa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä itkettää? Miten luulet sen vaikeuttavan elämääsi?
Se kuulostaa pelottavalta, ja juuri se ahdistaa että se ei lähde koskaan pois. Nyt olen ''puhdas'', sitten en enää olisi. Minulta se voisi tarttua muille, kaikki olisi paljon vaikeampaa. Eikä kukaan varmaan tieten tahtoen halua itselleen mitään näppyjä minnekään... Tuskin ne kivalta tuntuvat. Katsoin kuvia googlen kuvahaulla ja se ei auttanut asiaa yhtään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko itselläsi herpesvirusta, siis ei-genitaalialueella?
Jos on, niin voit itse siirtää vahingossa käsiesi välityksellä sen ykköstyypin viruksen genitaalialueelle. Vähän OT, mutta. ..
Ei ole.
Ap
Mulla on se ja on oireillut seitsemän vuoden aikana kahdesti. Eli normaalia elämää elän vaikka aluksi oli shokki. Nyt en ole vuosiin edes muistanut koko asiaa. Mies oli harvinaisen reilu kun kertoi, kuulostaa luotettavalta ja rehdiltä mieheltä, itse pitäisin kii ja käyttäisin kumia. Voi sitäpaitsi olla että se ei koskaan ees puhkea. Sullaki nimittäin saattaa se olla oireettomana jo.
Up