Onko poikaystäväni narsisti? Vai mitä ihmettä?
Olen tänne palstalle avautunut usemmankin kerran poikaystävästäni, koska en mielelläni avaudu kenellekään.
Asioita joita hän on tehnyt:
- menimme yhdessä illanviettoon paikkaan x, uhkasi lähteä pois kesken kaiken ja jättää minut sinne, vaikka menimme sinne hänen autollaan ja minulla ei olisi ollut muuta kyytiä kotiin
- sanonut, että hänellä on alastomana "jotain mitä näyttää, toisin kuin sinulla", vaikka minulla siis on oikein hyvä kroppa itsellänikin... (yleensä kehuu aina että olen kaunis)
- usein hyvin tyhjä ilme silmissä, kun "rooli" ei ole päällä
- kuskaillut muita tyttöjä autollaan
- suuttunut minulle siitä, kun en menkkakivuissani antanut hänelle blow jobbia
- ensimmäiset 6kk huolehti seksissä vain omasta nautinnostaan, lopulta alkoi keskittyä myös minuun. Nyt seksi on hyvää, mutta minulla on tunne, että hänelle tärkeämpää on kokea ITSENSÄ hyväksi rakastajaksi eikä minun nautintoni.
- vittuillut siitä etten ole matkustellut
- hyvin mustasukkainen
- menimme yhdessä illanviettoon, mies söi kavereiden ruoat vaikka ei itse tuonut mitään
Koko ajan hänen kanssaan on sellainen olo, ettei tämä voi olla aitoa rakkautta.
Kommentit (29)
Juokse karkuun. Mieti raskausajat sun muut ne on kamalat kun voit pahoin ja mies on kuin kakara ja vaatii sitä sun tätä. Haukkuu sinua ja lopulta jäät yksin pienen kanssa ja sen jälkeen huoltajuusriidat sun muut. Ei ne muutu. Aina minä minä. Saat tehdä kotityöt yksin ja sairaana, mies käyttää rahat kalliisiin autoihin ja merkkivaatteisiin (omiinsa ei sinun). Lopulta kaikki on sinun syysi ja löytyy uusi itsetunnon pönkittäjä horatzu sille. Ne nauraa sulle selän takana.
Vierailija kirjoitti:
vaikea sanoa onko narsisti vai mikä, mutta onko jotain tällaisia piirteitä:
- valehtelu on sujuvaa eikä vaikuta aiheuttavan "omantunnontuskia"
- puhuu usein itsestään, esim jos kerrot jotain juttua vaikka omasta päivästäsi niin pian huomaat että hän kääntää puheen itseensä
- ei osaa myöntää jos on väärässä, ei osaa näyttää heikkouksia tai ei kerro epäonnistumisista
- puhuu pahaa muista ihmisistä ja arvostelee muita
- ei osaa näyttää tunteita ja jos näyttääkin, jää sinulle tunne että jotain puuttuu tai ei vaan tunnu aidolta
- käyttää ihmisiä hyväksi, pitää kavereinaan "arvostettuja" tai suosittuja tai muuten vaan sellaisia ihmisiä joilta hän saa jotain
Ei löydy näitä! Tuskin hän narsisti on, kaipa sitten vain pilalle hemmoteltu ja itsekäs
Ap
Joo, kaikkea saa kokeilla, kusipäätäkin.
Eiköhän tuo nyt ole kokeiltu.
Kaikki suurimmatkin hirviömiehet, he ovat joskus ihania, ja sen takia ne naiset niiden kanssa onkin, tai en ainakaan halua uskoa, että kukaan olisi sellaisen kanssa, joka on kauhea 100 % ajasta. Valitettavasti joillakin naisilla on kai huono muisti tai turhaa toivoa paremmasta.
Sillä ei ole sinun kannaltasi MITÄÄN merkitystä, mistä miehesi luonnevika johtuu, onko se narsismia, mielisairaus, synnynnäistä, lapsellisuutta... ihan sama.
Jotkut naiset jopa pitävät hirviömiehiensä plussana sitä, että tämä mies rakastaa heitä. Kun ei sillä tunteella ole mitään merkitystä, ellei se näy käytännössä mitenkään.
Kusipäät eivät muutu, eivät ainakaan jos siihen ei ole tarvetta. Ei ne vaan yhtäkkiä päätä, että olenpas ollut kamala, minäpä muutun. Miksi he tekisivät niin, jos heidän kanssaan ollaan joka tapauksessa? Ei kaupatkaan esimerkiksi laske tuotteiden hintoja, jos niitä joka tapauksessa ostetaan hullun kalliilla.
Muutosta voi ehkä tapahtua, kun henkilö ajan kanssa huomaa käytöksensä aiheuttamat haitat itselleen. Ei se mitään harmeja huomaa, jos olet kiltisti siinä vierellä ymmärtäväisenä, eikä sitä varmaan liikuta sun pikkuinen mielipaha. Se ei ole kusipäälle tarpeeksi suuri haitta. Haitta voisi olla se, että jätät hänet, mutta ehkä hän löytää toisen eikä edes yritä olla tarpeeksi miellyttävä sinua varten. Sitten ainakin tiedät, että hyvä kun jätit, onneksi et tuhlannut siihen suhteeseen enää hetkeäkään.
Miksi pilaisit oman elämäsi epätodennäköistä muutosta odotellessa? Olisit vain yksi niistä lukuisista naisista, jotka tekee samaa, "hoitaa" miestensä mielenterveyttä, sitten jompikumpi kuolee eikä mitään jäänyt käteen, pelkkää kärsimystä ja menetettyä aikaa.
Alkaa niiden nimet aalla. Sanoo vaan että ei koska ei halua tunnistautua
vaikea sanoa onko narsisti vai mikä, mutta onko jotain tällaisia piirteitä:
- valehtelu on sujuvaa eikä vaikuta aiheuttavan "omantunnontuskia"
- puhuu usein itsestään, esim jos kerrot jotain juttua vaikka omasta päivästäsi niin pian huomaat että hän kääntää puheen itseensä
- ei osaa myöntää jos on väärässä, ei osaa näyttää heikkouksia tai ei kerro epäonnistumisista
- puhuu pahaa muista ihmisistä ja arvostelee muita
- ei osaa näyttää tunteita ja jos näyttääkin, jää sinulle tunne että jotain puuttuu tai ei vaan tunnu aidolta
- käyttää ihmisiä hyväksi, pitää kavereinaan "arvostettuja" tai suosittuja tai muuten vaan sellaisia ihmisiä joilta hän saa jotain