Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¨¨¨SYYSQ¨¨¨perjantai!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite,ite sanoo typy ja kiskoo housuja jalkaan.Eilen ilmotti sen hyvin päättäväisesti..vähän liiankin.Pelottaa!!Pojan kanssa ei juurikaan ollu ongelmia pukemisen kanssa...2v uhmakin meni aika lepposasti(no,myt on vaikempaa)..mut typy suuttuu ku yritän pukea ja hokee ite...Tästäkö alkaa ne tuskaset aamut oikein kunnolla.

Muutenkin uhmaa ja huutoa on!Toisaalta taas ihanaa leikkiä ja lepertelyä...ja keskustelua.2vkossa puhe edenny tosi paljon ja voidaan ihan jutella....On tosi hellyyttäviä nämä keskutelut :-) Ja ku sanotaa onko typy pelle,hän tekeee hassuja ja NAUTTII ku me nauretaa...

Tuntuu et nyt mennää ääritunteesta toiseen tositiuhaan tahtiin...Myös äiti..

Täytyy poikule hakea kotiin....

jatu

Vierailija
22/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin laitetaan kalenteriin toi pääsiäistä edeltävä lauantai, joohan! Ayappi, tule toki lastenkin kanssa joskus, mutta osallistu tolloinkin, jos sunkin voit.

Meillä taitaa mies olla pääsiäistä edeltävän viikon reissussa ja lähtee jo sunnuntaina, joten hyvällä omallatunnolla voin passittaa kotoota pois lasten kanssa lauantaina:) Anu, kyllä meille pääsee:)

Sovitaan jatkossa postissa taas, vai mitä...

T: Ynis

Ps. Kuka antais energiaa mennä lastentarvikkeeseen? Siellä ois matkarattaita alessa ja tarvittais uudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin käy pääsiäistä edeltävä viikonloppu. Jos saa toivoa, mieluummin lauantai. Mutta onko tosi vaikeaa, jos minä ottaisin tytön mukaan? Miehellä on treenit aina lauantaisin, ja luulen että ei mielellään peru niitä kun joutuu jo muutenkin siirtelemään muiden menojemme takia treenejään. Tai sitten mä kyllä voisin saada jonkun hoitamaan tyttöä tänne meille siksi aikaa ... Täytyy miettiä. Mutta siis lyhyestä virsi kaunis, olen siis tulossa.

Alli

Vierailija
24/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitte illalla jaksanutkaan enää kirjoitella. Yö meni hyvin aamulle asti. Mutta pouli 5 aikoihin tuli esikoinen huoneeseen ja otti aikansa saada selville, mitä hänellä oli asiaa, kun oli raukka niin hädissään. No, huomasin sitten,että kuumeessahan poika ainakin on. Teki myös pahaa vähän, mutta muuta ei tullut kuin limaa. Annoin sitte Pamol F: tabletin ja maitohappobakteeria myös mahaa rauhoittamaan. Niillä pärjäs aamuun. Mutta aamusella oli ihan surkea ja koitti selittää vaivojaan. Saatiin sitte puolille päivin lääkärinaika ja miehen kanssa kävivät. Oli oksentanut vastaanottoaulaan. Mutta muuten reissu meni hyvin, vaikka pika-crp:kin katottiin. Kotiin tuli jo pikkasen reippaampi poika, vaikkei ollu vielä lääkettä saanu (oli syöny jäätelöä, mikä saattoi alentaa kuumetta ja piristää mieltä). Sai antibioottikuurin ja yskänlääkettä ja ohjeen tulla uudelleen, jos ei vkolopun aikana rupea tokeintumaan. Keuhkoissa oli rohinaa ja kurkku punoitti. Mutta crp 10 ja korvat puhtaat. Sattui vielä sama lääkäri, joka viikko sitten torstaina oli neuvolalääkärinä, että näki muutoksen pojan kunnossa.

Itelläkin meinaa flunssaa pukata, että en oo paljoa tänään jaksanu. Eilen kyllä teinkin hommia. Tuuletettiin kaikki petivaatteet (mies vei ulos ja tamppas, kun tuommoista en pysty tekemään) ja patjat ulkona pakkasessa ja vaihtelin uudet + imuroin sekä pesin ja laittelin pyykkiä.

Kovasti on keskusteltu miehen kanssa. Ensinnäkin häntä pyydettiin puheenjohtajaks yhteen juttuun. Mä en ois luvannu, mutta oli kuulemma vähän pakko suostua. (Kuten olen ennenkin sanonut; muille ei voi sanoa ei, mutta omalle perheelle voi) Sitte hänen pitäis mennä palo- ja pelastustoimen koulutukseen. Ja se on kahtena viikkona ti-pe illat ja la-su aamusta iltaan. Ja tietty yhtä aikaa mun kuorojuttujen kanssa. No, tuo on parissa viikosssa ohi ja kuorojuttukin pääsiäiseen mennessä. Mutta enpä ois tuollaista kyllä yhtään nyt kaivannu :( En saanu suoraan sanottua, että ei käy. Kovasti selitin kyllä, mitä kaikkea asiaan liittyy. Esim. Lasten kuskaaminen anoppilaan jää kuitenki mun kontolle ja nukkumaanmenot menee myöhäseks ym.

Kukkuun g: Määräänsä enempää asiaan ei voi vaikuttaa, mutta toki lapsia on hyvä iän mukaan opettaa kerämään leluja, siivoamaan ym. Meillä ainakin välillä ovat ihan mielelläänkin apuna ihan oikeissa hommissa. Omien lelujen kerääminen sen sijaan tuppaa olemaan tylsää. Esikoinen, poika 6v, on ahkera siivoamaan ja tekee tosi tarkkaa työtä. Neiti vajaa 4v taas ei millään viittis eikä jaksais, joten hänen kanssaan vielä kovasti opetellaan asiaa ja edetään pikku tehtävä kerralaan. Pekkakin jo vähän opettelee, silloin kun jaksan ja ehdin ottaa asiaksi. Lakanoita kaikki viikkais mielellään ja isommista siinä on apuakin. Pyykkien vienti yleensä sujuu myös. Ja pöydän kattaminen.Mutta mitä tekevät isona, onkin sitten toinen juttu.

Mies ainakin on kotonaan joutunut tekemään, kun heitä oli viis poikaa, mutta ei kyllä oo tänne siirtyny tuo. Mä joskus ihan tein listaa miehelle, mutta sitten tympäännyin kattelemaan tekemättömien töitten listoja.

Ulkohommista mies huolehtii kyllä ja autoista ym. Ja äsken kyllä teki valtavan määrän haukimurekepihvejä, kun mä en vaan jaksanu rueta tekemään. Mutta kaikki ainekset jouduin passaamaan valmiiksi ja siivoamaan jäljet.

Sellaista täältä. Lilan kohtaa kovasti jännään, kun viikot on jo täynnä.Ja samaa mietin kuin Kukkuu, että kovin on nopeaa itellä menny viikot tänän asti, että jos loppupuolikin menee yhtä nopeaa, niin ajatukset ei oo kyllä vielä ehtiny kunnolla mukaan.

T@hti

Vierailija
25/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä vahdin lindströmin pihvien valmistumista. Mies teki ne ja lähti ulos tytön kanssa. Mun tehtävä vaan siis vahtia että eivät pala :) Heh, ehkä pystyn siihen. Mutta ihanaa kun saan näin levähtää myös, kun tyttö ollut tänään taas hiukka uhmakkaalla päällä. Jos niin vois sanoa mutta koko ajan ollut " ei ei" ja huuto tulee kun rajoittaa jotenkin ...

T@hti, voi pikkuista poika rukkaa :( Pikaista paranemista hänelle ja toivottavasti tauti kuitenkin skippaa sun yli.

Minäkin ajattelen, että kyllä se hyvin edesauttaa oppimaan tuo mukaan ottaminen juuri. Siis näissä kotihommissa. Tyttökin meillä kovasti aina haluaa mukana keräillä lelujaan iltaisin ennenkuin mennään nukkumaan. Luulen, että siitä on muodostunut jo eräänlainen rutiini hänelle. Että on puurot, lelujen keräys, iltapesut, laulut ja nukkumaan.

Miehenkin kotona joutuivat veljekset tekemään tosi paljon myös kotihommia, ihan kuin T@hdenkin mies. Vaikka siis miehen isä ei juuri kotihommiin osallistunut, on mieheni ja veljensä kuitenkin tehneet oman osansa äitinsä apuna. Siitä kai juontuu kuitenkin - ainakin osittain - tuo että ei mies pelkää nykyäänkään tarttua moppiin. Ja luonnekysymyskin se lisäksi varmasti on.

Jaahas. Täytyy mennä pihvien luo ...

Alli

Vierailija
26/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sama vaikka tuot tytön mukaan. Eihän se mua haittaa:) Itselles ehkä kivempaa tulla ilman, vai? Katotaan sitä sitten kuukauden kuluttua:)

T: Ynis jolla masu täynnä kanapastaa, nams!

Vierailija
27/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Meni ennenkuin huomasinkaan. En saanut oikein nukuttua yöllä, piti rampata isommalla hädällä vessassa ja aloin jo ajatella että saanko nyytin jo tänään rinnalle, mutta ei. Taisi eilen nautitulla runsaamman puoleisella jäätelömäärällä olla laksatiivinen vaikutus. :-D Nukuin sitten melkein klo 11 ja jotenkin on tuntunut etten ehtinyt tähän päivään herätäkkään. Kaupassa tuli käytyä ja kaverit poikkesivat kylään parin pikkupojan kanssa. Siinä se päivä menikin.

Tein porkkanatikkuja jo poikkeuksellisesti dipattavaksi Sinin hereilläoloaikana (yleensä napostellaan vasta kun Sini on nukkumassa). Kovasti olivat porkkatikut Sinin mieleen. Valtaosan syötti kyllä isälleen. Liian nopeaan tahtiin.. Aikuinen mies kun nousi yht`äkkiä sohvalta, meni ensin keittiöön oksentamaan kaaressa ja juosten sieltä vessaan, laatottaen kulkureittinsä. Minä tietysti perässä pyyhkien, että ehdin ennen kuin Sini keksii alkaa levittämään sitä ympäriinsä. No haukut sain. Olen kuulemma asennevammainen. Kun siivoan ensin ja menen sitten vasta katsomaan miten mies pärjää... Ihan en aina jaksa ymmärtää tätä miesten logiikkaa. :-D Tuumin vain että seuraavaksi voin tulla silittelemään hänen selkää, jos hän sitten hoitaa ne siivoushommat.. Etenkin kun Sini on ehtinyt sitten omalta osaltaan jo siivousapuun. Miehet, miehet..

Ynis, levollisin mielin minä täällä odottelen. Tai en minä vielä lähtöä edes odota. Nautin nyt vielä viikon verran tästä, kun vain yksi lapsi itkee kerrallaan.. ;-) Epparipelko (tai pelkään lähinnä sitä pitkää toipumisaikaa siitä) on hallinnassa. Kun reilu viikko sitten käväisin synnärillä niin kätilö sanoi heti pelkopaperini nähdessään, ettei saksia sitten käytetä minun vuoksi, vauvan tilan vaatiessa asia on tietenkin sitten jo eri juttu. Helpotti kuulla se. Ettei se kesäkuun pelkopolikäynti ollut vain sanahelinää.

Kiitokset loppuraskauden jaksuista kuten myös systerijaksuista! :-)

Alli, meilläkin viimeksi ollut kuumeinen nuha 6 viikkoa sitten ja tälläviikolla oli taas. Normaaliksi sairasteluksi minä ainakin vielä nämä lasken.

Äh, mies huutelelee jo alakertaan. Täytyy kait mennä seuraksi, palailen vielä..

Lila75 rv 40+1

Vierailija
28/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käväistä kattomassa s-postit. Täystumpelo koitti laittaa kuvan ja PuPilaisille useammankin. Ja saattoipa tulla kahteenkin kertaan. Anteeksi, jos tukin postit! Ajattelin, että kerrankin ois meiltäkin jotain kuvaa.

Kovin on esikoinen ollut nolonen koko päivän. No, ehkä flunssatauti vaan tuli kerralla rajuna päälle. Mieskin yöllä säikähti, kun ei poika meinannut millään saada sanottua, mikä on hätänä. Mullehan tuollainen on tutumpaa. Laitettiin sitten pojalle peti kamarinsa lattialle. Ei oikein arvaa yläsänkyyn laittaa, jos tulee huono olo tai huimaa tmv. Ja mulla tuli jo aamusta itku, kun toinen itku kurkussa lauleli " Tarhunpoita sairastaa, häntä hellikäämme..." (karhunpoika...).

Eipä sillä, itelläkin on maha hellänä rykimisestä, nenä vuotaa ja silmät kutisee. Tämä koneella istuminen ei kyllä siihen taida paljon auttaa, mutta pitihän mun päästä kuulumisia lukemaan.

Tsemppiä Lilalle ja kivaa iltaa & rauhallisia unia kaikille!

T@hti

Vierailija
29/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, onhan toi ymmärrettävää, jos et halua miehelle lisää velvollisuuksia! Neljäs lapsi tuo kuitenkin lisää hommia, vaikka monet sanoo jo kolmannesta, että se menee siinä sivussa. Koskaan ei voi kuitenkaan tietää millainen pakkaus tulee.

Lila! Kun meillä mies toissakesänä oli pyöräkolarissa ja naama, polvet ja kyynerpäät ruvella, niin ei halunnut ymmärtää muuta kuin oman kurjuutensa. Ymmärään suakin siis! Meillä mies ei ollut vakavasti loukkaantunut, mutta järkyttyi itse (jonka kyllä ymmärrän). Olin syöttämässä hankalasti syövää esikoista ja koitin rauhotella ja sanoa, että syöttäisin loppuun ensin. Mies otti sen heti silleen, etten välitä ja meinasi jopa, ettei voi itse puhdistaa haavoja, ettei tee sitä väärin. Koitin jälkeenpäin selittää, että esikoisen kiljuminen ois tuskin auttanut asiaa, jos oisin jättänyt syöttämisen kesken, mutta mies varmaan ajatteli sillä hetkellä sen silleen, että laiminlyön miehen:) Meillä mies, kuten isänsä on herkkiä haavoille ja ajatuksille tulehduksista.

TVT = Terve vaan taas! (Nalle Puhia Mersun tapaan:)

T: Ynkkis

Vierailija
30/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis, heh, näyttää ettei asioiden priorisointi ole aina noiden miesten vahvimpia puolia.. :-D

Enkeli, kuten jo eilen mainitsin etten ole kasvatusoppaita lukenut. Meillä Siniä kasvatetaan edelleen samalla tavalla kuin koiriakin. Täytyisi varmaankin pian lukea jokin ihmistenkasvatusopuskin.. No tältä pohjalta siis tuohon Nean itsensäläpsimiseen. Aikuisen huomion saaminen on aina jossain määrin palkinto. Oli se huomio sitten positiivista tai negatiivista. Itse jättäisin tuon itsensä läpsimisen kokonaan huomiotta. Ei siis kieltoa, eikä kehua. Sini raastoi itseltään aikoinaan suuttuessaan ohimoilta hiukset juurineen pois. Kieltäminen sai hänet vain raastamaan tarmokkaammin. Sitten kun tuohon raastamiseen ei reagoitu (tottakai suuttunutta lasta yritettiin muuten rauhoittaa), niin Sini jätti sen itse pois. Kamalaahan se oli katsoa kun pienet nyrkit olivat täynnä hiuksia mutta katsottava se vain oli. Nyt onneksi ohimoillakin on jo pitkiä hiuksia. Toivottavasti teilläkin Nea huomaa pian että hölmöä sitä on itseänsä lätkiä.

Aavis, johtuukohan meillä kasvatuksesta mutta Sini tykkää eniten haukkua ja läähättää.. :-D Nyt sentään hokee loppu-sanaa aina kun jokin loppuu. Päivän aikana todella moni asia tosiaan loppuu. Nyt on sen huomannut. Piip-piip (hiiri) on uusin eläinten ääni minkä Sini on oppinut. Erityisesti automatkat on Sinin kanssa hauskoja. Takapenkiltä kun kuuluu Hau-hau, Röh-röh, Muu, Bää Piip-piip, Kot-kot jne.. Luulisi että siellä matkustaa eläintarha, mutta Sinihän se vaan siellä.. ;-) Sinin sanvarastoon ei kuulu eläinäänien lisäksi kuin O-ta, Ät-tä (äiti) ja lop-pu.

T@hden esikoiselle paranemisia! Piti jotakin kommentoida vielä tuohon imetysliiviasiaan mutten muista mitä.. No huomenna.

Lop-pu

Lila75

Vierailija
31/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että on viikonloppu. Luulen, että ois eroa arkeen, mutta lapset edelleen herää aikaisin:)

Imetysliiveistä piti sanoa. Esikoisen aikaan ostin urheilutopin mallisia liivejä (jenkkilässä) ja niistä kovasti tykkäsin, varsinkin öisin. Maitoa kun tuli reippaasti yli tarpeen ja lakanoita vaihdeltiin pitkin yötä. Pikkurinsessan aikaan tykkäsin KappAhlin kaarituellisista. Olivat loistavia! Varsinaisista merkkiliiveistä ei ole tietoakaan, mutta noihin olin kaikista tyytyväisin.

T: Ynis joka ei ehkä enää koskaan tarvitse imetysliivejä:)

Vierailija
32/33 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi Maxia tuli taas viikonlopun kunniaksi hörpättyä niin ettei uni tule. Miksei sitä tehdä kofeiinittomana??

Imetysliiveistä piti kommentoida että niiden täytyy olla tosiaan yhdellä kädellä avattavat. Toisena kriteerinä on se että ne pitävät nämä venyneet pallot paikoillaan. Kaapista löytyvien imetysliivien kanssa kun tahtoo esim. portaita juostessa saada itselleen mustansilmän. Kait sekin aika tulee että huonojen liivien kanssa saa vielä polvet mustelmille. :-D Mummoani kun katsoo niin ei hyvälle näytä oma tulevaisuus .. No onneksi siihen on vielä 50 vuotta aikaa..

Roikkuva (monessakin mielessä) Lila

Vierailija
33/33 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hden poppoolle paranemista!

Lila:En muista millanen sun eka synnytys oli,mut mul tehtii molemmis eppari..Pojan aikaa olin niiin kipee ja pitkään,yskiminen sattu,nauraminen sattu,kävely sattu..piti mennä pienin askelin,mut typyn synnytyksest ei mitää..vaik eppari tehtii heti istuin sängyn reunal ilman mitää ilmarenkaita..Tsemppiä!!!

nyt unten maille...

jatu,joka myös tykkäs KappAhlin imetysliiveistä