Naispuolinen kaveri yrittää omia poikaystäväni
Tilanne on siis se, että kaverini kaveeraa poikaystäväni kanssa mielestäni sopimattomalla tavalla. Ehdottelee tapaamisia kolmestaan (ei kanssani kahden kesken) ja tapaamisten aikana sivuuttaa minut lähes täysin, juttelee miehen kanssa, ei noteeraa minua, puhuu päälleni, koskee miestä käsivarteen, olalle jne, tunki jopa apukuskin paikalle autoon (mies ratissa). Hermo menee enkä haluaisi tätä neitiä enää nähdä mieheni kanssa. Tulee mielestäni reviirilleni ja pelkään, että ihastuu tai on ihastunut mieheeni. Tämä kaveri ei ole kovin läheinen mulle, ja tämä kuvio onkin mielestäni outo. Miehen mielestä kaverini on hauskaa seuraa ja on vasta nyt alkanut huomaamaan tämän käytöksessä jotain outoa, kun olen rautalangasta vääntänyt . Jos joku ulkopuolinen näkisi meidät kolmestaan, minua ei luultaisi miehen kumppaniksi vaan tätä kaveriani. Mies ei itse käyttäydy sopimattomasti, mutta ei ole tähän mennessä "pitänyt puoliani" eli esim. siirtynyt minun viereeni istumaan plydän äärellä. Kuulostaa mustasukkaiselta vuodatukselta näim kirjoitettuna, mutta tapaamiset tosiaan ovat menneet niin, että kumpikaan ei ole esim katsonut minuun päinkään 10 minuuttiin tai en ole saanut kaverilta suunvuoroa. Kaveri kertoo miehen läsnäollessa myös sellaisia asioita, mistä kahden kesken on mulle sanonur, ettei niistä halua puhua. Mielipiteitä?
Kommentit (30)
En myöskään usko että kaveri itse tiedostaa toimintaansa, on hänelle aika tyypillistä kalastella huomiota. En myöskään usko että hän tarkoittaa pahaa, on vaan tyhmä tässä asiassa eikä tajua loukkaavansa. Onneksi mies on nyt tajunnut tilanteen ja aikoo huolehtia, että tilanteet pysyy selkeällä friend zonella. Kahden kesken he eivät siis tapaa eikä mies edes haluaisi. Siksi en kaverille mitään galuaisi sanoa, kun hän tuskin ymmärtää hahmottaa omaa käytöstään joten tuskin olisi hyötyä. Tilanne alkaa olla sietämätön. Ap
En halua katkaista välejä kun ihmisenä sinänsä on mukava, tässä asiassa ei vaan niinkään. Ja ystäväpiiri on sama joten ei olisi mahdollista olla häneen törmäämättä. Ap
Meillä kaikilla on yhteinen harrastus ja sama kaveripiiri jossa harrastetaan, sanotaan esimerkinomaisesti partio. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan vastaava kokemus, mutta tämä kaveri oli miehen uusi koulukaveri. Voin sanoa, että en tykännyt, kun lopulta mies alkoi viettämään enemmän jopa kahdenkeskistä aikaa tämän naisen kanssa esim. jotain ruuveja seinään jne, kun minä hoidin pientä lastamme kotona. Monesti otin asian puheeksi miehen kanssa, mutta ei nähnyt siinä mitään väärää.
Kolmistaan, kun oltiin niin nainen käyttäytyi juuri noin, että mua ei olisi ollutkaan vieressä. Jossain välissä mies oli myös huomannut asian. Miehen ja mun kaverit pari kertaa otti puheeksi, että mikä tää nainen on, kun käyttäytyy niin oudosti mun miehen kanssa. Onneksi tää nainen muutti muualle ja yhteydenpito lopulta jäi heidän väliltään pois.
Koskaan ei mies ole myöntänyt edes ihastuneensa tämän naiseen ja pettämisestä eivät ainakaan jääneet kiinni. Vuosia on mennyt ja edelleen asia vaivaa minua välillä :( Olenkin miehelle tuumannut, että en enää ikinä vastaavassa tilanteessa ala olemaan. Se hyvästit heti, jos tuollaista epämääräistä vielä tulee jonkun naisen kanssa.
Takavuosina oman miehen työkaveri tällainen myös. Mies heräsi siinä vaiheessa, kun nainen pyysi muuttoavuksi ja sinne piti tulla porukkaa, mutta kaikki muut olivtakin peruneet. Lisäksi lähes kaikki tavarat oli jo viety, vain pari laatikkoa oli kannettu. Mies kertoi tämän itse. Mies oli sanonut rakastavansa minua ja lähtenyt kotiin. Jonkun aikaa mies oli kotiintultua tuskainen ja sitten myönsi, että minä olin oikeassa, kun olin jo aiemmin ollut sitä mieltä, että nuo kutsumiset ylittävät rajan.
Jos kaveri ei muuta käytöstään eikä miehesi sano sille suoria sanoja, niin JÄTÄ SE SIKA!
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri ei muuta käytöstään eikä miehesi sano sille suoria sanoja, niin JÄTÄ SE SIKA!
Tulihan se perinteinen neuvo :D
Ei ehkä viisasta vääntää rautalangasta miehelle, että tyrkky nainen on kiinnostunut hänestä.
Ja sun mielestä miehes käytöksessä ei ole mitään vikaa, kaveriasi vain syytät? Jos mun mies käyttäytyisi noin, en katselis sitä touhua kauhean kauaa. Ykskään nainen ei vie mun paikkaa autossa/ravintolassa/kahvilassa. En mä joudu kenellekkään sanomaan "älä istu siihen", vaan kyllä se on mieheni tehtävä ilmoittaa, että "siinä on mun tyttöystävän paikka". Kuulostaa tosi oudolta, että miehesikin ignooraa sut kokonaan kaverisi seurassa ja antaa kaverin tulla teidän väliin, ei todellakaan normaalia käytöstä parisuhteessa.
Jos tämä kaveri ei ole sulle läheinen ihminen niin miksi et vain sano hänelle suoraan, että et halua olla tekemisissä jos tuollainen touhu jatkuu? Tai sitten vain katkaiset välit häneen.. Minä en ainakaan katselisi moista!