Jäätävä takku hiuksissa, apua
En nyt ala syitä erittelemään, enkä ota vastaan vittuilua tai ihmettelyä tilanteesta. Ottaa tarpeeksi päähän muutenkin.
Noin puolet hiuksistani on siis niskassa isona pallorastana. Tätä ei ihan peruskonstein ratkota.
Kampaajani neuvoi, että luttaa takkuun monta desiä hoitoainetta, ja päivän mittaan selvittelee sitä pikkuhiljaa. Lisätä hoitoainetta vähän väliä, vaikka koko purkillinen kuluisi.
Toteutan ohjetta tällä hetkellä, pientä muutosta havaittavissa. Mutta epätoivoiselta näyttää. Tangle teezer löytyy, mutta ilmeisesti käytän sitä väärin, tai se ei jostain syystä sovi hiuslaadulleni. Minusta se oli näet turha kapistus jo silloin, kun tukka oli kunnossa, perinteinen harja parempi.
Av:lla kokemusta? En halua vielä luovuttaa taistelua ja päästää tätä leikattavaksi. Lyhyt tukka ei sovi kasvoilleni yhtään, ja pidennykset on niin hankalia ja kalliita.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tangle Teezer ja Moroccanoil, oliiviöljy tai runsaasti silikonia sisältävä hoitoaine! Kastele hiukset läträä öljyllä ja aloita takun selvittäminen reunasta/latvoista. Älä vedä harjaa ylhäältä juurista kohti latvoja, vaan lähde liikkeelle sieltä alhaalta (toki kampaussuunta ylhäältä alas). Siirry ylöspäin sitä mukaa, kun takku alkaa aueta. YouTubessa on afrikkalaisamerikkalaisten videoita tukan selvittämiseksi.
Hakusanaksi esim. how to detangle very knotted hair
Ja vielä.. älä ihmettele Tangle Teezerin repivää ääntä. Se ei katko hiuksia. Anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän takku ole jo 2,5 vuodessa selvinnyt?
Toivottavasti. 😄
Mutta näistä vinkeistä saattaa olla muillekin apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti. 😄
Mutta näistä vinkeistä saattaa olla muillekin apua.
Aika kuluu ja nyt se lammastakku on mun päässä - ongelma on todellinen... vaikka eri osoitteessa!
Mulla paheni sen tangle tweezerin / teeserin kanssa. Joku ohjeisti että pesu halvalla, silikonisella, hoitoaineella ja selviää: selvisi sen verran että viikolla 35 konttailin suihkun lattiaa turvalliseksi tolupullon ja rätin kanssa... takku pyoliksi päässä, osittain viemärissä:/ Alusta luistinratana.
Aina ollut pitkät, aina mennyt takkuun, mutta nyt tämä vieraan planeetan kokoinen rakennelma tuli kuitenkin uutena viikon 32 jälkeen. Olen nukkunut hiukset ponnarilla, niskaan tulee villakoiran kainalotakku (x5 koossa) , jos ponnari irtoaa yöllä, takaraivolle kasvaa Russel Brand -haastaja, masentuneen Amy Winehousen beehive-uloke ( jätti!).
Tänään on sunnuntai ja vedän jälkiruokahaarukalla ja sillä halpiksella tämän suoraksi. Sit föönaus suoraksi joka pesun jälkeen, muu ei kaiketi auta.
Karhea, taipuisa hius ja rautaputoinen vesi & hormoonit. T-teeser ( ei kai tweezer) on mulle kirosana... 😍
Ainaski mä leikkasin ihan pienen määrän ni ei kukaan sitä huomannu ja selvityssuiketta myös
Mulla ei toimi tangle teezer, ne piikit on liian lyhyt. Kunnon paksu muovikampa ja suihkutettavaa hoitoainetta, pienten osioiden työstäminen kerralla alhaalta ylös. Mulle syntyy ihan jäätäviä takkupesiä taka- ja niskahiuksiin jo parissa päivässä, jos jätän harjaamisen väliin.
Mulla on nyt aika saman lainen tilanne paitsi takku on keskellä mun hiuksi ja muuttunu aika kovaks. Olen kokeillu hoitoaineita shampoista erinlaisia harjoja ja kaikkee muuta. Mutta en halua luovuttaa koska mulla on todella pitkät hiukset ja jos tän joutuis leikkaa nii ois tooodella lysyet enkä sellaisia halua. (on kokeiltu myös kaikkii oöjyjä mutta en tiiä köytänkö niitä oikein ku ei auta yhtään) nii olisko jollaki jotai vinkkiä tai jos on nii mä tartteen tosi selkeet ohjeet.
Jonkun piikin tarvitset luultavasti avuksi, esim neulan tai sellaisen kamman jonka päässä on piikki jakausten tekoa varten tai ehkä juuri tällaisia takkuja varten. Itse tosin jouduin juuri leikkaamaan tällaisen jättitakun pois joka oli mennyt niin kovaksi että ei mitenkään perheen äitinä ollut aikaa sitä yksinään selvittää. Eikä se ehkä ollut enää mahdollistakaan. Varo ainakin ettei se Takku leviä laajemmalle kannattaa eristää se jollain tavalla. Itse kun samanmoisen Takun leikkasin pois niin se oli kyllä todella vapauttavaa, oli aika iso takku mutta ei siinä minulla koko tukka mennyt. Nyt yritän tuosta virheestä oppia ettei sama pääse toistumaan. Minulla vaikutti moni asia yhtä aikaa Oli tosi stressaava elämäntilanne enkä jaksanut letittää tai laittaa hiuksia niin mitenkään kiinni öisin Se oli varmaan pahin virhe. Siksi toisekseen käytin hiusten huuhteluun sitruunahappoa, muutenkin Tykkään tehdä etikkahuuhteluita mutta varsinkin tuo sitruunahappo oli minulle liian voimakas ja se tekemäni seos olikin liian voimakas. Nyt pidän taukoa etikoista ja käytän hiuksia suojaavia kampauksia ja yritän saada harjattua ne läpi riittävän usein.
Säilytin kyllä irtileikkaamani takuun ja kokeilen Saanko selvitettyä sen nyt kun voin käsitellä sitä helpommin, jotta oppisin jotain takkujen selvittämisestä 😉