***ELOkuisten perjantai***
Kommentit (27)
mä tilasin tuolta missymomista housut ja oli kokoo xs ja must olit tooosi isot :O mä näytin ukollekki et ehämmä noin isoks ees kasva.. saa nährä?!. oon muutenki tosi pikkanen,parhaat oon löytäny h&m :)
olipas Pumpuli keksinyt kivan aiheen. Mulle on muutamista nikeistä tullut mielikuva. Oikeastaan en hahmota heidän (teidän) kasvojenpiirteitä mutta muuten mielikuvat ovat hyvinkin vahvoja. Esim. Pepperin olin ajatellut leiskuvaksi luonteeksi. Töissä pepperi saa asiat rullaamaan kun muut eivät saa. Pumpulilla on mun mielikuvissani hartioille asti vaalea, hieman punertava tukka joka usien on letillä. Hän on ulkoilma ihminen. Kaksi lasta ja saman verran koiria luo minulle kuvan ulkoilevasta ihmisestä. Opemamma taasen on piiiitkä pinnainen ihminen. Hän jaksaa kuunnella muita ja on aikamoinen organisaattori.
Siinä muutama esimerkki. Älkää loukkaantuko jos ihan metsään meni. Jotenkin mielikuvitus lähti liikkeelle kun aloin asiaa enemmän miettimään :)
ja nyt töllön ääreen...
Voi kun kateellisena lueskelen teidän juttuja potkivista masuvauvoista! Mä en oo vielä tuntenut minkäänlaista liikehdintää, vaikka illalla yritänkin aina kuulostella. Masu on kyllä kasvanut jo kovasti, joten toivottavasti myös sen asukki olisi kohta niin iso, että alkaisi antaa äidille merkkejä itsestään.
Mulla alkaa olla kuumottavat paikat töissä, kun kukaan muu kuin pomo ei vielä tiedä raskaudesta. Jotenkin jäi sellainen olo, että pomo toivoisi, että ihan vielä ei muille kerrottaisi, kun meillä on pieni murroskausi meneillään, mutta enhän mä voi tätä kohta enää salatakaan. Nytkin on ikävä, kun joudun pukeutumaan ihan kamaliin säkkeihin, vaikka oliskin ihana laittaa omia kivoja vaatteita ja esitellä masua kaikille :) Jos vielä viikon vaikka sinnittelisi ja sitten vaan yks kaks yllättäen ilmestyisi töihin tiukan paidan ja ison masun kanssa... Onneksi nyt on taas viikonloppu, niin saa pukeutua miten haluaa!
Ostin tänään Bebesistä nätin mekon yksiin häihin, joissa olen kaasona parin kuukauden päästä. Silloin mulla onkin jo varmaan aika nätti masukumpu. Mekko on onneksi niin venyvä, että se käy varmaan vielä kesäkuussakin, kun on siskon vauvan ristiäiset.
Jännä, kun teillä kaikilla konkareilla tuntuu olevan kova kiire saada vauvat maailmaan. Itse olen niin onnellinen siitä, että tulin kuin tulinkin lopulta raskaaksi (olimme lapsettomuushoidoissa), joten mulla ei ole mitään kiirettä tän raskauden suhteen. Nautin joka hetkestä ja silittelen masua ja puhun sille :) Musta on ihanaa saada käydä äitiysliikkeissä ja ihastella ja hypistellä niitä tavaroita ja vaatteita. Tunnen todella olevani etuoikeutettu, kun saan kokea tän äitiyden ja odotuksen!
Pikkuisen aarteen liikkeitä odotellessa,
-Q-
Muistelen että viime raskaudessa tässä vaiheessa tunsin jo pienen " perhosen lepatuksen"
Odotan nyt kaksosia, joten en tiedä onko sillä vaikutusta. Masuni ei ole vielä sen isompi kuin muillakaan odottajilla, jotka tässä vaiheessa. Jännityksellä odotan, että milloin tämä masu alkaa spurtata kasvussa.
Ihanaa kun väsymys ja paha olo vihdoin poissa. Saa taas syödä omia lempiherkkujaan. Olikin huippu-äklötystä vielä muutama viikko sitten, ja oksensin joka yö.
Olen ostanut uusia mammavaatteita. Viime raskauden vaatteet tympivät edelleen, joten ostin kivoja uutuuksia. Eli nyt tällä äipällä ontrendikkäät mama-polvihousut.
Olen myös tilannut Missymomista, ja niillä on kyllä reilut koot. M on mulle aivan liian suuri, vaikka yleensä sopisi.
Elomama tyttö -05 ja masuvimpulat rv 15+6
Olen viettänyt hiljaiseloa tällä palstalla. En ole varmaan neljään viiteen viikkoon kirjoitellut mitään, silloin tällöin olen kyllä teidän juttuja käynnyt lukasemassa. Arki on vaan viennyt mennessään, on tuntunut ettei tähän palstailuunkaan ole ollut aikaa.
Raskauspahoinvointi sai silloin viikolla 12 oikein " huipennuksen" . Sain ilmeisesti jonkun mahapöpön ja se yhdistettynä raskauspahoinvointiin & väsymykseen oli todella kamala yhdistelmä. Viikko siinä taudissa meni ja olin jo tosi huonossa kunnossa. Mitään muuta en oikein jaksanut tehdä kun maata pitkin lattioita ja sohvia. Soittelin jo sairaalaankin, että pitäiskö tulla jo tippaan. Onneks selvisin kuitenkin kotikonstein, kun sain edes jotain pysymään sisällä. Hupaisinta tossa viikossa oli se, että sen jälkeen esikoinenkin tietää mitä " kuuluu" tehdä jos wc-pöntön kansi on auki. Eli esikoinen menee kakomaan pöntölle, on raukka parka niin monesti katsonut vierestä kun minä siinä olen pönttöä halaillut. ;)
Ton viikon jälkeen olo alkoi kaikin puolin kohentua ja nyt tuntuu välillä, että olenkohan minä raskaana ollenkaan? Jos kuitenkin katson peiliin niin voin todeta että olen raskaana. :) Masu on pullahtanut jo selvästi esille, mutta juurikaan mitään selviä raskausoireita minulla ei ole. Liikkeitä olen tässä odotellut jo jonkin aikaa, mutta varmuudella en voi sanoa. Esikoisesta tunsin juuri 16-17 viikoilla ekat liikkeet selvästi ja toisella kertaahan kuulemma pitäis tuntea aikasemmin. Huomenna mulla jo rv 17. No, toivotaan että masuasukki ilmottelee itsestään pikapuolin, etten suotta hermoile.
Me onneks päästään tokaan ultraan, mutta sitä pitää vielä odottaa muutama viikkoa. Sukupuolta ei aiota kysyä tai mies olis vähän sen kannalla, että kysytään, minä taas haluaisin piää salaisuutena loppuun asti. Tuntuu hurjan pitkiltä nämä neuvolakertojen väliajat, mielellään sitä kävis sydänääniä kuuntelemassa useammin. Ens neuvolakerralla saattaa kyllä mun paino pampata oikein kunnolla. Kun pahoinvointi hellitti, on mulle maistunut etenkin karkit!
Mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Juuri vasta annoin kaverilleni lainaan esikoisen pienimmät vaatteet, jotka saan takaisin ennen elokuuta. Kyllä ne 50 cm vaatteet oli pieniä!!! Ainoot vaatteet joita en antanut lainaan oli esikoisen sairaalasta tulo vaatteet. Jos vaikka laittais tälle kakkoselle samat vaatteet. :) No sitä ehtii miettiä... Tuplat aiotaan hankkia, meillä ikäeroa tulee 1v 10kk ja mun hermo ei kestä taiteilla seisomalaudan kanssa. Tuplat on se konsti, jolla yritän tehdä omasta arjesta sujuvamman kahden pienen lapsen kanssa. Ostetaan luultavasti kavereilta käytettynä X-Adventuret ja esikon Emmaljungat saa toimia toisena kulkupelinä silloin kun matkassa vain yksi lapsi. Mitä ilmeisemmin ä-pakkausta ei oteta, vaikka toisaalta vähän houkuttelisikin. Musta uus pakkaus oli ihan kivan olonen, ehkä ne ulkohaalarit oli enemmän pojille kuin tytöille...? Esikon pakkaus on vuoden -04 ja siitä kyllä tykkäsin, etenkin toppapuvusta.
Eiköhän tässä tullut jo jonkin verran jaariteltua. Harmittaa kun en ole tänne viime aikoina kirjotellu ja samalla oon pudonnu ihan kärryiltä. Ehkäpä tästä taas skarppaan! Niin kuin moni muukin on todennu, että ihan uskomatonta kun me elokuisetkin aletaan olla puolenvälin paikkeilla! Hurjaa!
emine ja masuasukki huomenna rv 17
Tais hurahtaa lähes puoltoista tuntia lukiessa teidän juttuja ke-iltapäivästä tähän iltaan! Mukavaa että meitä on paljon.mut pitäis päästä joka päivä lukemaan viestit. On vaan ollu niin kiirettä. Olin eilen töissä työpaikan muuton takia 16 tuntia!
Liikunnasta on ollu keskustelua. Miulla on jääny vähälle eli lähinnä kävelyä ja uintia sekä harvakseltaan luistelua ja hiihtoa. Nyt kun työpaikka siirty vähän lähemmäs niin ajattelin ruveta kulkemaan jalkasin. Reippaasti kävellen menee reilu 20 min. Valitettavasti kävely taitaa tyssätä alkuunsa. Sain heti eilen nivuset ja alaselän tosi kipeeks ja tänään vaapuin jo alkumatkasta kuin ankka. Pitänee seuraavaks varata reilusti aikaa ja kokeilla miten sujuu kävely rauhallisella tahilla. Toivottavasti ees pyöräily onnistuu kunhan lumet sulaa!
Pubu kyseli vuorotyöstä. Oon Kumkwatin kanssa samaa mieltä et ilta-aamuyhistelmä on rankin En oo pitäny siitä ikinä. Yötyötä oon aina tehny mielelläni ja miulla on 4-5 yötä kolmessa viikossa. Ylensä oon tehny 3 yötä kerrallaan.mut nyt se alkaa tuntua rankalle. Toivottavasti jaksan töissä kuitenkin käydä kesäkuulle saakka. Meillä on pakko pitää 15 lomapäivää ennen äitiyslomaa, mut loput säästän.
Kami kerto näkevänsä unta tytöstä, mut toivovansa poikaa. Pakko kertoo et mie näin esikoista(tyttö) oottaessa aina unta pojasta ja kuopusta(poika) oottaessa tytöstä. Nyt oon nähny vast kerran vauvasta unta ja se oli tyttö eli oiskohan poika taas tulossa?
Ammeesta vielä, et kuopukselle meillä hankittiin aluksi pikkuamme (on varmaan oikeesti vaan iso soikea vati). Pojalla oli kovasti ihottumaa ja aluksi piti sen takia kylvettää kolme kertaa päivässä. Pieni amme oli tosi kätevä. Ei tarvinnu niin paljon lotrata vettä ja sen sai pöntön päälle. Varmaan käytetään sitä nytkin aluksi.
Pari päivää sitten joku (oisko ollu opemamma?) kirjotteli että on ikävää kun ei oo samassa tilanteessa olevia ystäviä. Ymmärrän sen,koska esikoista oottaessa olin sen verran nuori että tyttö on meidän kaveripiirin eka muksu. Kuopuksen aikaan kolme kaveria ootti vauvaa yhtäaikaa ja oli tosi mukavaa vaihtaa kuulumisia. Nytkin yks ystävä oottaa (h-hetki ihan käsillä) ja parilla on pien vauva. Mut onneks on tää meidän elokuisten porukka,jossa kaikki voidaan höpötellä tyhmimmätkin ajatuksemme julki vaikkei ymmärtäviä ystäviä oiskaan :0)!
Nyt nukkumaan. Toivottavasti joku näitä illan viimesiä viestejäkin lukee,kun tuli taas niin pitkä sepustus..ettei mee ihan hukkaan tää valvominen!
Hipsuhiiri ja Pipana 17+5
piti noista nimistä vielä sen verran et meillä molempien poikien nimet alkaa J:llä. Ja tälle seuraavallekkin on nimi valmiina joka mös alkaa J:llä. Jos poika tulee niin toinen nimi on vielä vähän hakusessa mutta muuten on jo siis nimet valmiina.
Ai ja sit noista mielikuvista nikin perusteella niin mullekkin muutama kuva mieleen muotoutunut. Mun oma nikki on kylläkin aika mielikuvitukseton. Tulee mun koko nimn ensimmäisistä kirjaimista. Mutta mä voin kans sen verta kertoa et aina oon työskennellyt joko baarissa tai karaokejuontajana. Nyt kylläkin viime marraskuusta lähtien ollut pelkästään kotona poikien kanssa, eikä oo ikävä yötöitä kyllä yhtään ainakaan toistaiseks.
Soitin sinne liikkeeseen josta vaatteita tilasin ja kuulemma vaihto onnistuu vasta sitten kun ne ensin on tullut kotiin ja sit palautan postitse. Mälsää... kaikki vaatteet tulee nyt L-kokoa ja mä käytän S-kokoa.
Jaahas, taas joku sota menossa noilla pojilla...