Jo kolmas mies paljastui väkivaltaiseksi...
Miten tää on mahdollista... Tää on nyt jo kolmas vakavampi suhde missä mies on alkanut käyttää väkivaltaa mua kohtaan... En tajua miten ne osuu kaikki mulle. Huono tuuri vai mikä??
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tutustupa käsitteeseen law of attraction, vetovoiman laki.
Vetovoiman laki on New age -uskontoon liittyvä oppi.
Ei siihen tarvita universumia, että on haitallisia käyttäytymismalleja. Tutustupa käsitteeseen tunnelukko.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki miehet on tarpeeksi ärsytettyinä väkivaltaisia, kun eivät sanallisesti pärjää naiselle niin nyrkki heilahtaa.
Miesten leimaaminen väkivaltaisiksi on miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitset itsellesi tiedostamattasi jännämiehiä. Normimiehet ei varmaan kiihota tarpeeksi? Onko normaali isäsuhde ja kasvoitko tavallisessa perheessä?
Luulen ennemminkin, että jännämiehet valitsevat itselleen tietyntyyppisiä naisia. Mielellään kilttejä, huonoitsetuntoisia, jotka eivät tarpeeksi osaa arvostaa itseään. Olin itse nuorena tuollainen ja lisäksi ujo, minusta ei ollut aloitteiden tekijäksi, joten arvaapa millaiset miehet minua lähestyivät? No "jännämiehet" hyvinkin. Ensin usein vaikuttivat ihan normaaleilta ja mukavilta, mutta kun suhde vakiintui niin ensin tuli kuvaan henkinen- ja sitten fyysinen väkivalta. Vika ei todellakaan ollut minussa tai käytöksessäni, vaan jotkut ihmiset vain ovat mt-ongelmaisia/väkivaltaisia. Älkää ikinä pahoinpidellyt itseänne syyttäkö! Kukaan henkisesti terve ihminen ei suuttuessaan ala pahoinpitelemään toisia, vaan osaa hillitä itsensä. Mielummin olisin silloin ottanut minua hyvin kohtelevan rauhallisen miehen, mutta ei kaikista näe oikeaa luonnetta etukäteen. Koin myös kotona väkivaltaa tai kurittamista, joten pidin sitä itsekin ensin ihan normaalina ja minusta tuntui, että jotenkin muka ansaitsisin sen.
Vanhemmat, teillä on paljon valtaa siihen, millaisen kumppanin toivotte lapsenne joskus valitsevan. Jos lyttäätte lapsenne itsetunnon ja lisäksi käytätte väkivaltaa, on suuri todennäköisyys että pojastanne tulee naisia pahoinpitelevä "jännämies", ja tyttärestänne tossukka, joka hyväksyy häntä pahoinpitelevän huonon kumppanin. Näin myös tutkimusten mukaan. Valinta on teidän.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, miksi oon niin huono ihmistuntija ja miksi aina meen nalkkiin. Kuten jo sanoin aikasemmin, mun kaikki suhteet on olleet jotenkin hankalia. Jotenkin viehätyn haastavista ihmisistä. En tiedä. Ja oon itse sellainen että parisuhteessa yritän kaikkeni ja annan itestäni tosi paljon sille toiselle. Ja silti saan vaan pelkkää paskaa aina niskaan.
Ap
Ehkä juuri siksi. Taivut liikaa ja mies alkaa käyttämään sitä hyväksi, kun huomaa että se onnistuu helposti. Ehkä juuri alitajuisesti hankit miehiä, joille pystyt antamaan kaikkesi. Kokeile seuraavan miehen kanssa tasa-arvoisempaa systeemiä, jos huomaat antavasi selvästi enemmän kuin toinen, eikä puhumalla asia ratkene, lähde samantien. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ei sille mahda mitään. Jotkut naiset vaan on semmoisia. Paljon on tullut vastaan naisia, joita tekee mieli vetää turpaan.
Sille ei mahda mitään eli viestisi pohjattoman luokattomuuden perusteella aiheutat niin valtavasti mussa vihaa, että kaltaisesi paskakasa kun vastaan tulisi niin saisit sinäkin saatanan sankari selkään siten ettet maasta nousisi paitsi ilan hampaita. Tulee päivä kun osut väärän ihmisen kohdalle vitun nilkki.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää on mahdollista... Tää on nyt jo kolmas vakavampi suhde missä mies on alkanut käyttää väkivaltaa mua kohtaan... En tajua miten ne osuu kaikki mulle. Huono tuuri vai mikä??
Ihme että "ravintolan" rajuin mies jatkaakin juomistaan ja alkaa hakata sinuakin! Tee valitus
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta... Täällä oikeasti syyllistetään väkivaltaisiin suhteisiin joutunutta naista siitä että hän muka ei osaa valita täyspäisiä miehiä, että vika on hänessä eikä niissä miehissä? Ihminen ei voi vaikuttaa siihen kehen rakastuu, pariutumisella on vähän tekemistä rationaalisten päätösten kanssa, sitä ei voida pelkistää matikaksi jossa 1+1=2.
No juuri siihen omaan rakastumiseen ihminen voi ainoastaan vaikuttaa. Helpompi opetella rakastumaan kunnollisiin ja väkivallattomiin miehiin, kuin että yrittää parantaa kusipäätä rakkaudella. Se ei onnistu koskaan.
Ap, neuvoksi sinulle: Hyvässä suhteessa ei tönitä, ei nipistellä eikä väännetä kättä selän taakse. Lopeta tuollaiset suhteet heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sille mahda mitään. Jotkut naiset vaan on semmoisia. Paljon on tullut vastaan naisia, joita tekee mieli vetää turpaan.
Ovatko olleet ylimielisiä naisia? Se ylimielisyys karisee äkkiä..
Anna kun arvaan. Ne myös "lässyttävät" ja niitä pitää vähän "opettaa". Nämä ovat ensimmäisen poikaystäväni suusta, olin silloin 18. Ei koskaan enää!
Et sinä vedä niitä puoleesi, vaan itseään arvostavammat naiset jättää ne nopeammin, paljon vähemmästä kaltoinkohtelusta. Kyllä nämä monia naisia yrittää, mutta tallotuimmat naiset sietää niitä pisimpään ja vakavampaan väkivaltaan asti.
Ja muista myös, että kyse voi olla pelkästä tuurista. Suomi on EU:n synkimpiä maita naisiin kohdistuvan väkivallan suhteen. Tilastollisesti joskus jollekulle osuu kolme väkivaltaista, niin kuin kortteja jakaessa joskus jollekin osuu pelkkää pataa. Se ei ole mystiikkaa, vaikka ihmisillä on tarve löytää tällaiselle syvempiä syitä, ikään kuin parantaakseen mahdollisuuksiaan hallita asiaa. Joidenkin on selitettävä itselleen, että jotenkin se oli naisen syy, tunteakseen olevansa itse paremmin turvassa (= itselle ei voisi pelkällä tuurilla osua kolmea väkivaltaista miestä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, miksi oon niin huono ihmistuntija ja miksi aina meen nalkkiin. Kuten jo sanoin aikasemmin, mun kaikki suhteet on olleet jotenkin hankalia. Jotenkin viehätyn haastavista ihmisistä. En tiedä. Ja oon itse sellainen että parisuhteessa yritän kaikkeni ja annan itestäni tosi paljon sille toiselle. Ja silti saan vaan pelkkää paskaa aina niskaan.
Ap
Ehkä juuri siksi. Taivut liikaa ja mies alkaa käyttämään sitä hyväksi, kun huomaa että se onnistuu helposti. Ehkä juuri alitajuisesti hankit miehiä, joille pystyt antamaan kaikkesi. Kokeile seuraavan miehen kanssa tasa-arvoisempaa systeemiä, jos huomaat antavasi selvästi enemmän kuin toinen, eikä puhumalla asia ratkene, lähde samantien. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty.
Tämä oli mun ongelma nuorena, ensimmäisessä avoliitossa. Olin kiltti, kohtelias, joustava.
Tapailin sen jälkeen monenlaisia miehiä, huonolla menestyksellä. Ja aloin tosissani miettimään mitä haluan parisuhteelta ja millaisen miehen kanssa voisin olla onnellinen. Monta vuotta olinkin sinkkuna näiden mietteiden kanssa ennen kuin uskalsin uuteen suhteeseen.
Tämän miehen kanssa elämä olikin erilaista. Tasapainoista ilman mitään valtataistelua, nöyryyttämistä tai ylitse kävelemistä. Varmasti johtui suurelta osalta siitä että olin itse oppinut arvostamaan itseäni ja tiedostamaan mitä itse haluan. En enää vain pyrkinyt miellyttämään ja sovittelemaan.
Tämä suhde on kestänyt 20 vuotta ja olen iloinen elämässäni ja parisuhteessani.
oletko joskus ajatellut että sinä itse vedät se puoli esiin niissä miehissä...?
Luultavasti
Viehätyt erittäin maskuliinisista ja itsevarmoista miehistä, jotka ottavat heti ohjat käsiin ja joilla on stereotyyppinen käsitys sukupuolista, jotka ovat poikkeuksellisen hurmaavia ja seksikkäitä -> väkivallan varoitusmerkkejä
Ja luultavasti
Sinulla on huono itsetunto ja etsit hyväksyntää itsesi ulkopuolelta etkä osaa antaa sitä itse itsellesi -> vedät puoleesi väkivaltaisia miehiä.
Ole sinkkuna kunnes saat tuon itsetuntoasian korjattua ja tutustu miehiin sitten ystävyyden kautta äläkä ala tapailla miestä, joka sytyttää heti ja saa pikkarit kosteaksi pelkästä katseesta.
T. Beeb there done that, kaikki me opitaan kokemuksesta kantapään kautta
Ps. Älä avaudu uusille miehille heti aiemmista huonoista suhteista. Annat muuten pelimerkit suoraan käteen tyypille, joka haluaa manipuloida ja etsii alistuvaa uutta uhria. Kannattaa pitää tieto omista heikkouksista itselllä kunnes on varma toisen luonteesta. Jos kuljet kailottaen, että kaikki exäsi ovat vaikka narsisteja niin houkutat sillä suhteeseen uusia narsisteja, jotka haistavat verta.
Ylimielisyys on jotain syvää, se ei koskaan karise äkkiä. Jotenkaan en usko että tuo aiheuttaisi väkivaltaa, ennemmin piiloagressioita.