Jättäisittekö 120e vuokrasta maksamatta..
ja maksaisitte ensi kuussa myöhässä ja menisitte ihotautilääkärille, vai maksaisitko vuokran ajallaan ja menisit vasta reilu kuukauden päästä ihotautilääkärille?
Mulla on siis ollu aknea aiemmin, 17-vuotiaana menin ihotautilääkärille ja sain lääkityksen, parin kuukauden kuluttua akne katosi. Olen nyt 20, ja finnit ovat siis tyyppiä ihonalaiset paisefinnit, niitä tulee paljon ja ovat älyttömän kipeitä ja luonnollisestikin hitaasti paranevia. Ja ei tule pelkästään kuukautisten aikaan. Naama näyttää järkyttävältä, ja sattuu jopa harjata tukkaa kun niitä on otsassa ja hiusrajassa jne.. Eli ongelma ei ole pelkästään esteettinen, vaan myös epämukava ja kivulias. Olen asiakaspalvelutyössä ja on äärettömän epämukavaa. Btw, hyvä meikkivoide mutta ei peitä.
Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita, mutta ehkä johtuu stressistä nämä finnit, ja en voi päättää sitä olenko stressaantunut vai en. Ihotautilääkärillä käynti maksaa sen 80e ja lääkkeillä on hintansa. Voiko vuokraa jättää maksamatta ton verran jos maksaa myöhemmin?
Kommentit (47)
Jos sulla ei jää ylimääräistä lääkäriä varten, niin saatko ensi kuussa sitten enemmän palkkaa, että pystyt hoitamaan sen vuokrarästin? Vai onko ensi kuussa vähemmän laskuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisitko pankista luottokorttia tällaisia tilanteita varten? Tai ota pieni pikavippi, esim. Ferratum mainostaa ensimmäistä vippiä ilman korkoa.
Tiedän, että tuo on inhottava vaiva ja tk-lääkäreiden kirjoittamat antibiootit ei tuohon juurikaan auta.Voi niille tk lääkäreillekin kertoa, että on kokeiltu antibiootteja ja tarttee vahvemmat lääkkeet. Kyllä tk lääkäritkin antavat resepteja roaccutaniin.
roaccutania ei saa määrätä kuin ihotautilääkäri, niitä ei terveyskeskuksissa juurikaan ole.
Mutta tk lääkäri kirjoittaakin sitten lähetteen ihotautilääkärille, jos potilas lääkkeitä tarvitsee. Ja jatkossa lääkkeoiden uusimiset hoituvat hyvin helpolsti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tajuta, miten työssäkäyvällä ei ole 120 Euroa ylimääräistä rahaa pakkotilanteessa. Syö vähemmän, ei osta mitään jne. Vaikka olisi pienikin palkka, niin kuukauden voi aina nitkuttaa vaikka kuinka pienellä tarvittaessa.
Me muuten testatiin nelihenkisenä perheenä kerran, kuinka vähällä pärjätään. Laskuihin ei tietysti voitu vaikuttaa, mutta kuukausi elettiin ostamatta mitään vaatetta, käymättä huveissa, syötiin ruokavarastoja, suunniteltiin joka ateria tosi tiukalla budjetilla jne. Muistaakseni 300 Euroa meni neljältä. Normaalisti menee reippasti yli 1000 Euroa noihin. Samalla tavalla voisi ajatella, että tavallinen yksineläjä, joka elää juoksevat menot vaikka 300 Eurolla kuukaudessa (pieni palkka, rahat tiukassa) voi tarvittaessa yhden kuukauden elää vaikka satasella. Pitkän päälle tietysti elämä on aika kurjaa kitkuttaessa ja on asioista, joita pitää välillä ostaa kuten vaatteet, mutta yhden kuukauden voi aina tsempata hätätilanteessa.
Waauuu.... Idiootti.
Onko luotto tietojen menettäminen tärkeämpää kuin vaiva, jonka saat kuukauden päästä hoidettua? Maksuhäiriömerkintä seuraa sinulle todella pitkälle ja silloin mietityttää mikset vain sinnitellyt yhtä kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että raha-asiansa kusseet alkavat ensimmäisenä säästää asumisesta. Kyllä niitä karhukirjeitä on kuitenkin kivempi vastaanottaa, kun on katto pään päällä. Luottotiedottomana on vaikea uuttakaan kämppää saada.
Mutta siis itse asiaan: En vitussa menisi yksityiselle, jos rahatilanne olisi tuo. Menisin julkiselle, ja sitä kautta erikoissairaanhoitoon. Jos tuo ei missään nimessä ole vaihtoehto (miksei olisi?) niin menisin sitten ensi kuussa yksityiselle.
Pidätkö ap:ta raha-asiansa kuseneena, vai teitkö yleisen huomion? Ap on ikänsä puolesta ehkä vielä opiskelija, joka tekee opiskelujen ohessa työtä, ja pyrkii maksamaan kustannuksensa itse. Asiakaspalvelutehtävissä oleville nuorille - oli se sitten päätyö tai opiskelujen ohessa - ei palkka ole kovinkaan hyvä.
Mutta myöskin neuvoisin ap:ta menemään terveyskeskuslääkärille, ja pyytäisin esim. jotakin tetrasykliiniä alkuun, ja lähetteen ihotautipuolelle. Kestää vähän aikaa, mutta niin kestää kukkarokin.
Ihan yleisesti ottaen ihmettelen, että miksi vuokra nähdään niin usein säästökohteena, kun se on vihoviimeinen asia, joka pitäisi laiminlyödä.
Se ei ole tässä maassa mikään ihme, että ihminen on pienituloinen. Harvalla on varaa käydä omalla rahalla yksityisellä. Siispä ap kohti terveyskeskusta, niin kuin kaikki muutkin köyhät. Jos on opiskelija, niin asia etenee opiskeluterveydenhuollon kautta, missä se sitten järjestetäänkin. Yliopistoilla on YTHS, ammattikorkeilla ja toisella asteella se usein on terveyskeskus.
Vierailija kirjoitti:
Onko luotto tietojen menettäminen tärkeämpää kuin vaiva, jonka saat kuukauden päästä hoidettua? Maksuhäiriömerkintä seuraa sinulle todella pitkälle ja silloin mietityttää mikset vain sinnitellyt yhtä kuukautta.
Mikä ihmeen luottotietojen menetys? Ihan huisia kun porukka kirjoittelee ihan mitä sattuu. Ap ottaa puhelimen käteensä ja kysyy ystävällisesti asiansa. Tähän vuokranantaja vastaa joko "sopii" tai "ei sovi". Ap toimii saamansa vastauksen perusteella. Kerrotko minulle, mikä tässä toiminnassa johtaa noin vaan suoraan luottotietojen menetykseen?
Hieman alentuvasti kirjoitettu. Et voi tietää, onko ap kitkutellut mahdollisimman pienillä varoilla jo kuukausia, jopa vuosia. Niin, teillä oli ruokavarastot, jotka varmasti auttoivat pärjäämään todella paljon, mitä jos ne ruokavarastot olisi jo syöty? On ollut paljon uutisia siitä, kuinka yksinelävällä menee helposti jopa 60% palkasta vuokraan ja jos palkka on pieni kuukaudesta toisen, rahaa ei todellakaan ole yllättäviin menoihin.