Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ihmisiä jotka eivät edes joka viikko lähde ulos kodistaan kuin korkeintaan lähikauppaan/apteekkiin tms?

Vierailija
15.08.2025 |

Tunnen henkilön joka työttömäksi (monta vuotta sitten) jäätyään ei ole käynyt kaupungin keskustassa vuosiin yhtä ainutta kertaa. Lähikaupassa käy ehkä kerran viikossa tai hakemassa paketin noutopisteeltä. On kaiken aikaa kotona sisällä.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika paljon sisällä. Krooninen sairaus väsyttää, joten ei hirveästi jaksa kota lähteä ja eipä sitä olisi rahaakaan huvitteluihin kun olen työkyvytön. Haluaisin kyllä käydä erilaisissa tapahtumissa, ravintoloissa, matkustella jne. Ennen kävin, nyt lähinnä puistossa kävelyllä parempina päivinä.

Vierailija
2/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita varmaan sellainen 200 000 tässä maassa. Kotona on paras olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä. Käyn töissä ja ruokakaupassa. Mihin muualle menisin? 

Vierailija
4/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Menen maanantaiaamuisin kauppaan, silloin kun se aukeaa. Oikeasti menen klo 7:30. Silloin töihin menevät ovat ostaneet eväänsä. En halua nähdä ketään "puolituttua", joka utelee elämästäni. Nyt varsinkaan en halua kertoa kuulumisiani, koska mies on sytostaattihoidoissa, enkä saa väännettyä pakkohymyä.

Vierailija
5/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteillä varsinkin pysyin kotona.

Vierailija
6/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita sitä ettei käy tapahtumissa ja huvitteluissa tms. vaan että ei käy edes kaupungin keskustassa kaupoissa ikinä vaan korkeintaan lähikaupassa, lähiapteekissa. 

ap

Vierailija
7/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni.

Vierailija
8/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita sitä ettei käy tapahtumissa ja huvitteluissa tms. vaan että ei käy edes kaupungin keskustassa kaupoissa ikinä vaan korkeintaan lähikaupassa, lähiapteekissa. 

ap

Miksi pitäisi mennä keskustaan kaupoille jos lähikaupasta saa jo kaiken/lähes kaiken mitä tarvitsee ja lopun voi tilata netistä?

Vierailija
9/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No kai nyt jokainen kaupassa keskustassa joskus käy, myös me erakkotyypit. Tapahtumissa ja huvitteluissa en käy, koska en niissä viihdy.

t. erakko

Vierailija
10/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle on niin tärkeää käydä kaupungin keskustassa kaupoissa? Mitä siitä saa paitsi loven pankkitilille, jos shoppailemaan menee? Pelkkää katselua voi tehdä siellä lähikaupassa tai vaikka ikkunasta.

Vierailija
11/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi pitäisi mennä keskustaan kaupoille jos lähikaupasta saa jo kaiken/lähes kaiken mitä tarvitsee ja lopun voi tilata netistä?

No kyllähän se toisi elämään lisää eloisuutta jos käy välillä kunnolla ihmisten ilmoilla katselemassa ja haistelemassa. Ajaisi vähän saman asian kuin tapahtumissa käyminen.

Vierailija
12/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70v.... ja enpä ole ainakaan 25vuoteen harrastanut keskustan kauppoja..kertokaa minulle mitä saatte turhan päiväisestä hypistelystä ja ajan tappamisesta 

Vierailija
13/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään hirveästi paikallisia palveluita käytä. Millä rahalla käyttäisin? Sosiaaliturva maksaa asumisen ja ruuan - työtön nauttii niistä.

Vierailija
14/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

"""Kerro minulle tyhmälle miksi pitäisi käydä.  Kyllä riittä lähikauppa josta saan ruokaa ja vessapaperin.

Vierailija
15/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi kävisin keskustan kaupassa? Kivijalka on kallis verrattuna netistä tilaamiseen, ruoka on keskustan kaupoissa kalliimpaa. Joskus haen jotain erikoistuotetta, jos saa halvemmalla kuin postimyynnillä tilaamalla. Muutoin asioin lähikaupassa

Toisinaan käyn puistoissa tai ulkoilureitillä, mutta jos on muuta tekemistä niin nämä tuppaavat yleensä aina jäämään.

Vierailija
16/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nivelvaivojen takia liikkumisvaikeuksia. Hyvinkin saattaa mennä viikko niin etten käy missään. Ei sen pitäisi ketään häiritä. Ja tappohelteiden aikana oli ihanaa olla kotona ilmalämpöpumpun viilentämässä asunnossa.

Vierailija
17/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt nyt kolmeen vuoteen missään muualla kuin kolme kertaa vanhempien luona, jouluna. Olen sairaseläkkeellä ja ei ole mitään mihin pystyisi mitään rahaa käyttämään ja mitään tekemään niin täällä olen ollut neljän seinän sisällä kaikki nämä vuodet. Ystäviäkään ei ole, joten sekään ei vedä mihinkään.

Vierailija
18/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kyllähän se toisi elämään lisää eloisuutta jos käy välillä kunnolla ihmisten ilmoilla katselemassa ja haistelemassa. Ajaisi vähän saman asian kuin tapahtumissa käyminen.

Ei kiinnosta pyöriä keskustassa, ennemmin menen metsään ja sen rauhaan haistelemaan luonnon ihanaa tuoksua.

Vierailija
19/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Maksaa liikaa lähteä keskustaan ja sieltä takaisin kotiin, ja sitten sieltä saattaa tulla heräteostoksia myös. 

Vierailija
20/98 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa ei ole mitään miksi sinne pitäisi mennä..kaupastakin otan ruuat noudolla. Kirjastossa käyn muualla en oikeastaan ikinä..en edes lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä