Minkälaista on asua osakkaana pienessä taloyhtiössä?
Itsellä on kokemusta isosta taloyhtiöstä, jossa "riviosakas" voi olla halutessaan näkymätön, eli talon asiat hoidetaan ammattimaisesti ja ketään ei pakoteta mihinkään tehtäviin hallitukseen tai muuten mihinkään, jos ei halua osallistua. Riittää, että maksaa vastikkeet, niin saa olla ihan rauhassa.
Minkälaista mahtaa olla pienessä yhtiössä? Jatkuvia riitoja jostain pesulan käytöstä yms.. ??
Kommentit (24)
Oma kokemus painajaismaisesta 8 asunnon rivarista pk-seudulla. Sisäilmaongelmia joiden syy oli talon rakenteissa = yhtiön vastuulla. Yrittivät venkoilla vastuusta viimeiseen asti, taloyhtiössä hallituksen pj:n kaveri isännöitsijänä. Ihan täys vitsi koko homma. Ulkopuoliset korjaajatkin pyörittelivät silmiään ja totesivat, että täytyy taloyhtiössä olla täysin höyrähtänyttä porukkaa kun yrittävät peitellä mm.kattovuotoja välikattoon laitetuilla pressuilla jne. Onneksi pääsimme kämpästä eroon! Pikkuyhtiöissä ongelma on just siinä, että kaikesta yritetään selvitä mahdollisimman halvalla. Tämä usein tarkoittaa sitä, että korjauksia laiminlyödään, vastikkeet pidetään "säästön" takia minimissä jne. Tällainen on todella lyhytnäköistä ja laskee asunnon arvoa. Mieleen on jäänyt myös kuinka ko.yhtiön hallituksen pj:n vasta-argumentti ehdotuksellemme alkaa kerätä pientä korjaus/huoltovastiketta tyrmättiin täysin: "kun eihän niitä rahoja saa sitten takaisin jos tästä lähtee". Juu ei saa, niillä hoidetaan yhtiötä ja maksetaan huoltotoimenpiteitä. Ko.yhtiön kassassa ei ollut rahaa edes lumenpudotukseen... No tuossa yhtiössä hallituksen porukka oli nätisti sanoen hieman yksinkertaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kuuden asunnon rivitaloyhtiössä. Yhteisiä tiloja (pesutupa yms.) ei ole, pihatyöt, paitsi ns. omat pihat, teetämme ulkopuolisella.
Riitelemättä ovat asiat sujuneet, minulle tämä on unelma asumista omakotitalon jälkeen, keskustassa, ei lumitöitä eikä valtavaa pihaa hoidettavana.
Asuntoni on oma, kaunis, uudehko 80 neliön kolmio, joka hyvin riittää sinkulle.
Haaveissani oli tämä asunto kauan ja sitten lykästi. Tämä on ainoa tämän kokokoinen tässä yhtiössä, muut ovat pieniä kaksioita.Miksi muka sinkkuna tarvitsee 80 neliön asunnon?
Reilusti pienempikin sinulle riittäisi.
Minä tarvitsen! Asu sinä pienemmässä, jos se oikealta tuntuu, minä asun näin.
Asun vähän isommassa, mutta olenkin avoliitossa.
Singlelle riittää joku 30 neliötä hyvin.
Sinkku saa asua juuri niin suuressa asunnossa mihin hänellä on varaa ja tuntee tarpeelliseksi. Itse asun 240m2 ok-talossa yksin enkä haluaisi muuttaa yhtään pienempään. Onneksi ei tarvitsekaan.
Niin asut, koska ukkosi lähti toisen naisen matkaan ja vei lapsetkin mennessään.
Siinähän nyt yksinäsi nökötät. Vain velka seuranasi.
Sinulle vissiin käynyt noin, olet ymmärrettävästi katkera ja kateellinen.
Ohiksena totean että meitä hyvin toimeentulevia (vapaaehtoisia, kuten minä) sinkkuja on paljon. Esim. omassa erossani kaikki maallinen + lapset jäi minulle, itse erota halusin ja hyvin lapset aikuisiksi kasvatin.
Maallista hyvääkin on kertynyt, sekä minulle, että lapsille. Isosti asun ja nautin!
Nauti sinä omasta elostasi, älä ole kateellinen ja katkera, se on rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kuuden asunnon rivitaloyhtiössä. Yhteisiä tiloja (pesutupa yms.) ei ole, pihatyöt, paitsi ns. omat pihat, teetämme ulkopuolisella.
Riitelemättä ovat asiat sujuneet, minulle tämä on unelma asumista omakotitalon jälkeen, keskustassa, ei lumitöitä eikä valtavaa pihaa hoidettavana.
Asuntoni on oma, kaunis, uudehko 80 neliön kolmio, joka hyvin riittää sinkulle.
Haaveissani oli tämä asunto kauan ja sitten lykästi. Tämä on ainoa tämän kokokoinen tässä yhtiössä, muut ovat pieniä kaksioita.Miksi muka sinkkuna tarvitsee 80 neliön asunnon?
Reilusti pienempikin sinulle riittäisi.
Minä tarvitsen! Asu sinä pienemmässä, jos se oikealta tuntuu, minä asun näin.
Asun vähän isommassa, mutta olenkin avoliitossa.
Singlelle riittää joku 30 neliötä hyvin.
Sinkku saa asua juuri niin suuressa asunnossa mihin hänellä on varaa ja tuntee tarpeelliseksi. Itse asun 240m2 ok-talossa yksin enkä haluaisi muuttaa yhtään pienempään. Onneksi ei tarvitsekaan.
Niin asut, koska ukkosi lähti toisen naisen matkaan ja vei lapsetkin mennessään.
Miten voi olla noin katkera ja kateellinen, huoh. Totuus on se, että aina jollain toisella on jotain enemmän. T:sivustaseuraaja