Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Energiasyöpöt ihmiset

Vierailija
21.08.2016 |

Miten keräätte voimaa ja pidätte itsenne iloisina jos joudutte jatkuvasti olemaan tekemisissä energianne vievien ihmisten kanssa? Välejä en halua/voi katkaista koska kyseessä niin läheiset ihmiset.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mää katkaisisisn ne välit vähitellen tai alkaisin kouluttamaan niitä siihen että eivät roiku minussa.

Vierailija
2/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Minä olen aika topakka, ja osaan panna rajat sille, miten minua kohdellaan. Eli jos joku loukkaa minua, sanon sen saman tien, enkä ala hautoa, märehtiä ja kerätä kuonaa sisimpääni, koska se tuhoaa ihmissuhdetta paljon tehokkaammin kuin rauhallisesti saman tien sanottu: "mitä oikein tarkoitat, tuo kuulosti äkkiseltään aika loukkaavalta".

Ja jos taas tarkoitat sitä, miten jotkut passuuttavat itseään ja pitävät yllä koko ajan kovaa draamaa, niin siihenkin pyrin vaikuttamaan, vaikkapa kieltäytymällä rauhallisesti ylenpalttisista ja yksipuolisista palveluksista ja ottamalla oman osani yhteisestä ajasta ja keskustelutilasta.

Eli: energiasyöpöt ihmiset ovat aika haastavia, heidän suhteensa pitää pitää varansa. Mutta loppupeleissä he ovat juuri niin energiasyöppöjä kuin mitä itse heidän annat olla. Älä mahdollista heidän käytöstään olemalla liian kiltti.

Tässä on nimittäin takana sekin, että energiasyöppöyden syöppöyttä syventää se, jos et pidä puoliasi ja podet alitajuisesti huonoa omaatuntoa siitä. Jos sen sijaan vedät omat rajasi, itsekunnioitus vähentää sitä energiasyöpön ihmisen aiheuttamaa ärsyttävyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei loukkaa vaan tulvii pahaa oloa, kyllästyneisyyttä, katkeruutta jne. Äitini siis. Kun käyn kylässä alkaa vierailu lauseilla" "väsynyt taas olen ollut, kurkkukin kipeä". Kyllä tämä elämä on ankeaa. Tätä jatkuu koko vierailun ajan. Asun lähellä ja yritän auttaa mutta tuntuu että voimani ehtyvät. On kaikkea ongelmaa

Vierailija
4/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/ap? Ok, tuo onkin kinkkisempi, koska masentunutta ihmistä ei voi "kouluttaa" tavoille. 

Onko äitisi masentunut? Oletko kysynyt, mahtaisiko hän suostua terapeutille?

Jos ei ole halukas, sinä et voi oikeasti enempää auttaa. Hän tuskin edes valittaa siksi, että odottaisi sinun ratkovan ongelmiaan, vaan siksi, että haluaa sinulta empatiaa.

Anna sitä mahdollisuuksien rajoissa, ja vapauta itsesi murehtimasta ja yrittämästä ratkoa hänen ongelmiaan. Aikuinen ihminen osaa nukkua, jos väsyttää - ja ottaa kurkkutabletteja.

Jos liikaa rassaa, SANO siitä äidillesi. Hän on äitisi, sinulla on lupa sanoa. Ja se on jopa suotavaa, koska muuten välinne etääntyvät joka tapauksessa. Eli ilmaise, että hän in sinulle rakas ja tärkeä, mutta et loputtomiin jaksa sitä, miten hänen huono tuulensa ja katkeruutensa pilaa aina päiväsi, kun hänen luonaan käyt. Että voisiko äitisi yrittää ratkoa ongelmiaan/auttaa sinua auttamaan häntä, mutta pelkkä valittaminen on ahdistavaa.

2

Vierailija
5/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3/ap? Ok, tuo onkin kinkkisempi, koska masentunutta ihmistä ei voi "kouluttaa" tavoille. 

Onko äitisi masentunut? Oletko kysynyt, mahtaisiko hän suostua terapeutille?

Jos ei ole halukas, sinä et voi oikeasti enempää auttaa. Hän tuskin edes valittaa siksi, että odottaisi sinun ratkovan ongelmiaan, vaan siksi, että haluaa sinulta empatiaa.

Anna sitä mahdollisuuksien rajoissa, ja vapauta itsesi murehtimasta ja yrittämästä ratkoa hänen ongelmiaan. Aikuinen ihminen osaa nukkua, jos väsyttää - ja ottaa kurkkutabletteja.

Jos liikaa rassaa, SANO siitä äidillesi. Hän on äitisi, sinulla on lupa sanoa. Ja se on jopa suotavaa, koska muuten välinne etääntyvät joka tapauksessa. Eli ilmaise, että hän in sinulle rakas ja tärkeä, mutta et loputtomiin jaksa sitä, miten hänen huono tuulensa ja katkeruutensa pilaa aina päiväsi, kun hänen luonaan käyt. Että voisiko äitisi yrittää ratkoa ongelmiaan/auttaa sinua auttamaan häntä, mutta pelkkä valittaminen on ahdistavaa.

2[/

On syönyt ikänsä masennuslääkkeitä, terapiaan ei mene koska kukaan ei häntä kuitenkaan ymmärrä eikä voi auttaa. Kun käyn kylässä huomaan lähes fyysisesti kuinka se apeus ja kaikki lamaannuttaa minutkin. Ap

Vierailija
6/6 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seiso omilla jaloillasi, älä mun:)"

Älä valita, ala valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän