Miten lausutaan nimi Cia?
Sia? Kia? Siia? Kiia?
Tai miten tuo taipuu? Nyt olisi Cian vuoro - Nyt olisi Sian vuoro?
Kommentit (46)
Mitä haet aloituksella?
Itsestäänselvää, että Kiia. Onko joku paremmin menestyvä kaverisi antanut tämän nimen lapselleen ja siksi haluat tällaisen ihmettelevän/morkkaavan viestin lähetemän elämään?
Mun mielestä se on Cia eli Sia. Ei missään vitun nimessä ikinä Ciia, tai Siia, Kiia. Ei Ei ei
Vierailija kirjoitti:
Mitä haet aloituksella?
Itsestäänselvää, että Kiia. Onko joku paremmin menestyvä kaverisi antanut tämän nimen lapselleen ja siksi haluat tällaisen ihmettelevän/morkkaavan viestin lähetemän elämään?
Ei, en tunne ketään kys. nimellä varustettua ja törmäsin ensimmäistä kertaa netissä tähän nimeen. En ole tiennyt miten lausutaan, mielestäni ei ole itsestäänselvyys. (Vrt. Cecilia - Sesilia) Mietin että miksi kukaan antaisi tuollaista nimeä jos lausuttaisiin Sia.
Lukiokaverini pikkusisko oli Cia. Hän oli ihan alaluokilla. Hän oli ihmetellyt, kun jossain uutisessa oli näkynyt tuo CIA. :)
Tuo perhe oli ruotsinkielinen.
Vierailija kirjoitti:
Lukiokaverini pikkusisko oli Cia. Hän oli ihan alaluokilla. Hän oli ihmetellyt, kun jossain uutisessa oli näkynyt tuo CIA. :)
Tuo perhe oli ruotsinkielinen.
Siis lausuivat Kiia.
Tunnen yhden, lausuu itse Siia. Ei kai sitä millään järjellä voi lausua Kiia vrt. Kitymarket/Sitymarket
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haet aloituksella?
Ei, en tunne ketään kys. nimellä varustettua ja törmäsin ensimmäistä kertaa netissä tähän nimeen. En ole tiennyt miten lausutaan, mielestäni ei ole itsestäänselvyys. (Vrt. Cecilia - Sesilia) Mietin että miksi kukaan antaisi tuollaista nimeä jos lausuttaisiin Sia.
Joillain on kielitajua ja joillain ei.
Ei minulle ole tarvinnut erikseen selittää, että Cecilia on Sesilia ja että Carolina on Karolina.
Sen vain tietää... kuten tiedän, että Cia on Kia/Kiia.
Voi cacca kun muissakin kielissä on c kuin englannissa eikä sitä lausuta kaikissa kielissä ässänä.
Jos tältä perheeltä kysyisit, miten haluavat nimen lausuttavan?
Parempi vaihtoehto kuin hakea näit WT-hekumoita täältä. Eli ei kovin vaikeaa.
Mikäli nimi tulisi eteen oppilaslistassa, preferoisin Kia-ääntämystä. Koo olisi lähtökohtainen oletus.
Miksei voisi vain laittaa Kia tai Kiia jos se pitää lausua niin?
Eiku onhan ne paljon uniikimpii lumihiutaleita kun laittaa vierasperäsen kirjaimen <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haet aloituksella?
Joillain on kielitajua ja joillain ei.
Ei minulle ole tarvinnut erikseen selittää, että Cecilia on Sesilia ja että Carolina on Karolina.
Sen vain tietää... kuten tiedän, että Cia on Kia/Kiia.
Et vain enää muista, kun asia on sinulle "selitetty". Eihän kukaan opi mitään tyhjästä.
Oma ensivaikutelmani oli Siia, mutta en tosiaan tiedä. Minulle tarvitsisi tuon kyllä nyt erikseen selittää.
(Ehkä se jopa lausutaan eri henkilöillä eri tavalla?)
Yleensä c ääntyy s:nä e:n ja i:n edellä. Itsekin siis automaattisesti luin tuon Siiana, vaikka varmaan Kiiaa haettu. Esim. italiassa tuo taas ääntyisi suunnilleen tsa, mutta nyt pohdittiin varmaan ihan suomen kielialuetta :)
Tunnen vain yhden Cian. Hänen nimensä lausutaan [siia]. Perhe on kaksikielinen, Cia itse myös.
Son Sia. Ei Kia tai mitään muutakaan.
Vähän sama kuin Ciri= Siri, eikä Kiri. Tai Cirilla=Sirilla eikä Kirilla :D
Lausuisin sen Kia tai Kiia sillä perusteella, että Ciara lausutaan Kiara. :)
Kiia. Kiian vuoro.
Lastani kiusasi ala-asteella tuon niminen WT-pentu.