Miksi opetatte lapsenne ruokailemana mcdonaldsissa?
Käyn itse vain käytännön syistä tuolla, kun on kiire syödä nopeasti jotain. Käy sääliksi ne lapsiperheet, jotka on siellä kuin suurena tapahtumana syömässä innoissaan roskaruokaa.
Kommentit (50)
Siksi että koska koulu ruokailu aiheuttaa anorecxsiaa.
Mikä osa tuosta on roskaruokaa? Mtä syötte kotona, leipää, salaattia, jauhelihaa, juustoa, joskus jopa ranskalaisia?
Äly hoi.
Ei mulla ole rahaa ravintolaruokiin. Nuoriso käy joskus kavereiden kanssa hampurilaisbaarissa tai raxissa. Useimmin kyllä tulee yksin kotiin kun kaverit menee maksullisiin paikkoihin.
Koska se on paras paikka hinta laadultaan. Kaikki tykkää syödä siellä. Meistä kukaan ei syö ranskalaisia vaan syödään vaan hampurilaisia. Mäkissä tietää mitä syödään ja tiedetään kalorit ja proteiinit ja kaikki. Mäkki on ihan ylivoimanen paikka.
Vaikka olenkin luomun kannattaja ja terveelliset elämäntavat ovat sydäntä lähellä niin kyllä sitä joskus täytyy vaan fiilistellä, sehän se monen asian juttu on.
Lapset tykkää lauantai saunasta kun saa tripit. Joulu on kiva kun saa lahjoja ja herkkuja. Lisäksi on vapaata koulusta ja töistä. Rentoa yhdessä oloa ilman että tarvitsee stressata ruuasta.
Meillä ei ole varaa ravintolassa syödä ja siksi usein sitten roskaruokaa syödään jollei kotiruokaa.
Ehkä se mäkki tai hese on lapsiperheelle edullinen vai paljonko maksaa jossakin perinteisessä ravintolassa ravintolaillallinen 4-6 hengen perheelle?
Me käydään yleensä joka toinen viikonloppu joko sushibuffetissa, pizzalla tai mäkkärissä. Jos vanhemmat päättää niin sushille, jos lapset niin mäkkäriin. Hampurilaispaikat nyt vaan yksinkertaisesti ovat lasten suosikkeja, ja minusta on mukava tehdä välillä lasten mielen mukaan.
Mutta ap, mä olenkin parempi kuin sä. Meillä ei ikinä käydä käytännön syistä ulkona syömässä, ollaan katsos niin hyviä varautumaan. (Huomatkaa sarkasmi!)
Mäkkäri tai Hese on edullinen. Lastenateria on alle 5€, kun ravintolassa vastaava lasten annos on lähemmäs 8€+juoma esim 4€. Eli 7€ halvempi, niin 4 lapsen kanssa säästää jo melkein 30€!
Lapsiperheet ovat siellä täsmälleen samasta syystä kuin sinäkin. Syömässä helposti, nopeasti ja edullisesti.
Miten vanhoina lapsenne ovat ensimmäistä kertaa syöneet hampurilaisaterian? Ihan mielenkiinnosta kysyn, en tuomitakseni.
Käyt itse ja moralisoit muiden käymistä??
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhoina lapsenne ovat ensimmäistä kertaa syöneet hampurilaisaterian? Ihan mielenkiinnosta kysyn, en tuomitakseni.
4-vuotias ei syö kuin ranskalaisia. Ei tykkää mistään ruoasta, missä on ainekset sekaisin.
No meidän perheessä se todellakin on suuri tapahtuma, kun käydään mäkkärissä. Sen verran harvoin siellä käydään.
No just sen takia, kun lapset siellä innoissaan käy ja se on heille iso juttu! Sen verran harvoin käydään, en näe ongelmaa. Luulin, että edes mäkkäri on sovelias "ravintola" ruokailla lasten kanssa ketään häiritsemättä, mutta olin näköjään väärässä. Lapsiperheiden ei ole soveliasta ruokailla julkisesti ihmisten ilmoilla. Misään. Ei edes ns. perheravintolassa, kun aina on joku urpo joka paheksuu.
Vierailija kirjoitti:
Käyt itse ja moralisoit muiden käymistä??
Mutta kun aloittaja käy vain ns. käytännön syistä. Muille se on "suuri tapahtuma".
Olisi jopa aika outoa, jos siellä ei ikinä käytäisi. Lapset varmasti tykkää siitäkin, että vanhemmat välillä löysää pipoa ja sallii vaikka roskaruoan.
Terveelliset elämäntavat on pohja, mutta ei mikään orjuuttava asia. Meillä ei ruoalla rakasteta eikä palkita. Siellä mäkkärissä vaan käydään joskus. Ei sen kummempaa.
Euron juustohampurilainen ja pirtelö on mainio palkinto lapsille, siitä että ovat lapsia.
Joka arkipäivä näkee kun koulujen jälkeen massat menevät Mäkkäreihin mässyttämään. Kouluruokaa ei syödä kun se viileempi kaverikaan ei syö, mutta sitten vedetään jotain paskaa naamaan ja vanhemmat pulittavat onnesta soikeina: totta kai meidän mussukalle kans jos muillekin kerta.
Riippuu siitä, minkä painoisia vanhemmat ovat. Syyt mäkkärillä käyntiin voivat olla vaikkapa, että halutaan helposti jotain pikaruokaa, halutaan ruokkia lapset ulkona silloin harvoin kun sinne mennään, ei jakseta laittaa kotona ruokaa, tietämättömyys, mukavuudenhalu jne. Syynsä kaikilla.
Esim. me käymme perheen kanssa mäkkärillä syömässä pehmytjäätelöä kerra-pari vuodessa. En ole kertaakaan ostanut lapselleni niitä hamburilaisia. Eihän siissä ole edes kunnon salaattiannosta mukana.
No eiköhän se ole monelle perheelle harvinaista ostosten lomassa kuitenkin. Ei Suomessa viedä lapsia Mäkkäriin sen takia, ettei kotona tehtäisi ruokaa, vai?