Miksi opetatte lapsenne ruokailemana mcdonaldsissa?
Käyn itse vain käytännön syistä tuolla, kun on kiire syödä nopeasti jotain. Käy sääliksi ne lapsiperheet, jotka on siellä kuin suurena tapahtumana syömässä innoissaan roskaruokaa.
Kommentit (50)
Meillä aikuiset ei käy mäkissä, joten lapsikaan ei ole käynyt. Huvipuistoissa, matkoilla jne. on kyllä joskus syönyt esim. ranskalaisia. Ja tämä ei nyt todellakaan ole mitään sädekehän kiillottamista, periaatteessa voisin ihan hyvin viedä lapsen vaikka sinne mäkkiin.
Mutta hassua on, että jos tämä joskus tulee puheeksi, ihmiset tuntuvat järkyttyvän ja välittömästi vastaukseksi tulee selostus, että kyllä mäkissä voi välillä käydä kunhan muuten syödään kunnon ruokaa. Jep, näinhän se on. Itse kuitenkin käyn mieluummin muualla ja näin ollen tuo lapsonenkin syö muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä osa tuosta on roskaruokaa? Mtä syötte kotona, leipää, salaattia, jauhelihaa, juustoa, joskus jopa ranskalaisia?
Äly hoi.
Roskaruoka tarkoittaa sitä, että ruokailutapahtuma generoi hirveitä määriä roskaa, ei sitä että ruoka itsessään olisi roskaa. Mäkkärissä salaattikin on roskaruokaa sillä se tuottaa pakkausjätettä, aterimet on muovisia, muoviin pakattuja, juoma-astia on kertakäyttöinen, tarjotinpaperi kertakäyttöinen jne jne.
Eikö roskaruoka tarkoita sitä jätettä, joka syntyy pikaruoan tarjoilemisen seurauksena? Eli kaikki tarjoillaan kertokäyttöastioista.
Onko joku oikeasti niin pösilö, että luulee sen ruoan olevan roskaa. Voi jösses. Se on PIKARUOKAA.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikuiset ei käy mäkissä, joten lapsikaan ei ole käynyt. Huvipuistoissa, matkoilla jne. on kyllä joskus syönyt esim. ranskalaisia. Ja tämä ei nyt todellakaan ole mitään sädekehän kiillottamista, periaatteessa voisin ihan hyvin viedä lapsen vaikka sinne mäkkiin.
Mutta hassua on, että jos tämä joskus tulee puheeksi, ihmiset tuntuvat järkyttyvän ja välittömästi vastaukseksi tulee selostus, että kyllä mäkissä voi välillä käydä kunhan muuten syödään kunnon ruokaa. Jep, näinhän se on. Itse kuitenkin käyn mieluummin muualla ja näin ollen tuo lapsonenkin syö muualla.
Ihan sama kokemus! Ja yleensä tämä tulee puheeksi nimenomaan näiden mäkissä joskus ruokailevien taholta. Meidän 4-vuotias ei ole syönyt koskaan mäkkärissä, 11-vuotias sen sijaan käy joskus kavereidensa kanssa. En oo mitenkään ehdoton tässä, mutta kun ollaan ilmankin pärjätty niin en näe syytä miksi pitäisi nuoremman kanssa lähteä sinne toistaiseksi.
Minä en käy mäkkärissä sen eettisyyden takia. Ryöstö meininkiä kehitysmaissa, sellainen näennäinen hyväntekijä. Lihat tulee mistä sattuu ja hampurilaiset ovat ihan roskaa.
Jos joskus haluan syödä roskaruokaa haen kunnon grilliltä hampparit ja ranskalaiset koko perheelle. Tietää ainakin paremmin mitä syö ja ovat 100 kertaa parempia kuin minkään ketjun ruoat.
Lapset pysyvät poissa jaloista kun tuuppaa ne Mäkkäriin kasvatettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Käyn itse vain käytännön syistä tuolla, kun on kiire syödä nopeasti jotain. Käy sääliksi ne lapsiperheet, jotka on siellä kuin suurena tapahtumana syömässä innoissaan roskaruokaa.
Buahahaha...
Ihana logiikka.
"Mä käyn vaan kätevyyden takia, mutta muut innoissaan"
Mistä sä ap tiedät, miksi lapsiperheet siellä käyvät? Koetko, ettei Mäkkärissä saa nauraa tai jutella iloisesti, koska muuten se on "innoissaan käymistä" ja siten "opettaa lapsia ruokailemaan Mäkkärissä"?!
Me lapsiperhe käymme Mäkkärissä välillä, jos ollaan esim. ostoksilla tai matkalla jonnekin ja pitää nopesti haukata ruokaa, ja tarjolla on Mäkkäri/Hese tms. Jos haluamme syödä oikein hyvin, teemme itse ruokaa tai menemme kunnon ravintolaan.
Joten kyllä ne lapsiperheetkin useinmiten pitävät Mäkkärin kaltaisia paikkoja pikaruokailukohteina, ei minään elämän kulinaarisina huipentumina.
Voi tietysti olla, että kaikilla perheillä ei ole varaakaan syödä ulkona hienoissa paikoissa, joten jos sellainen perhe haluaa välttää ruuanlaiton vaivan, vaihtoehtoja ei ole kauheasti. Mutta sekin on eri asia kuin että hampparilla käyntiä varsinaisesti glorifioitaisiin.
PS: Mäkkäriruoka ei ole roskaruokaa. Roskaruokaa on jätteisiin heitetty ruoka. Mäkkärin hampurilaiset ja ranskikset ovat itse asiassa aika hyvin tehtyä pikaruokaa, joten välillä sitäkin voi hyvällä omallatunnolla syödä, kunhan ei alvariinsa mätä kovin kaloripitoista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy mäkkärissä sen eettisyyden takia. Ryöstö meininkiä kehitysmaissa, sellainen näennäinen hyväntekijä. Lihat tulee mistä sattuu ja hampurilaiset ovat ihan roskaa.
Jos joskus haluan syödä roskaruokaa haen kunnon grilliltä hampparit ja ranskalaiset koko perheelle. Tietää ainakin paremmin mitä syö ja ovat 100 kertaa parempia kuin minkään ketjun ruoat.
Olen kyllä eri mieltä. Ihan ne tukusta tavan grilliinkin ostetaan ne lihat, usein jopa valmiina pihveinä eikä 100-pros. naudanlihaa - ja halvinta mahdollista laatua.
Mäkkärillä on alan parhaat ranskikset, vähärasvaiset ja pitkät ja rapeat. Ja hampurilaisetkin tasaista laatua ja hyviä.
Kerrotko, miten Mäkkäri ryöstää kehitysmaita?
Me ei olla perheenä ikinä käyty hampurilaispaikoissa. Vanhin on pari-kolme kertaa käynyt kavereiden kanssa jos kaverit ovat halunneet ja hän on ollut mukana. Sanoisin että ekan kerran 10-v.
Ne ranskalaiset voi tilata suolattomina. Ja mitähän se kerran puolessa vuodessa tai jopa parin kk välein tapahtuva parin suolattoman mutta uppopaistetun ranskalaisen syöminen tekee tuon ikäiselle? Kokonaisuus sen ratkaisee. Ei se mitä syö yhtenä päivänä kuukaudessa.